Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

BJJ(?) in action

Kamppailu-urheilulajit eli BJJ, MMA, nyrkkeily, paini, potkunyrkkeily, thainyrkkeily jne.

Valvoja: Valvoja

Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

#16

Viesti sivarinlötkö »

Wot! Kyllä meillä treenien alkuun ja loppuun tehdään yksi kumarrus. Sparripartnereita kätellään.

Japaniakin opitaan, jos vetäjä sattuu muistamaan tekniikan nimen japaniksi. Juji gatame, ukemi ja öö... Kimura taisi olla ude garami, tämän tosin opiskelin itse jälkeenpäin.

Meillä ainakin sparrataan ihan kaikki kaikkien kanssa, eikä mitenkään kannusteta menemään samankokoisten/tasoisten kanssa. Seuran BJJ päävetäjäkin on jotakuinkin sinunkokoisesi, ja hän varmasti myllyttää isojakin ukkoja. Oli hassua nähdä 65kg jannun makaavan 90kg jannun päällä, kun allaolija ei irvistelystä, murahtelusta ja kovaa väännöstä huolimatta päässyt pois.

Voima on aina etu ja paino on etu jos pääset päälle. Pituus on kaksipiippuinen juttu.
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 20212
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#17

Viesti JanneM »

Juu kyllähän noita japanialaisa termejä tulee mukaan... Juji gatame, gata gatame, kimura (eikös se oo japanilainen kans), ja ukemi on ainakin ihan tuttuja, mutta enemmän ainakin meillä käytetään suomalaisia, tai enklantilaisia termejä.

Mä painan 110kg ja mua on pöllyttänyt sellaset 60-70kiloset mennen tullen... Kyllä tässä ainakin iso mies nöyryyttä oppii jos ei muuta...
Nyt on ollu kyllä ihan ultimate viikko. Mut on tällä viikolla lopetettu vaan kerran ja mä oon pistäny parettiin useammankin itseäni kauemmin BJJtä treenanneen...
Mä oon NIIN kone! :=)

Ps. Tabitha. BJJ sitten ei pää asiassa ole tuon näköistä mitä siinä videolinkissä näytettiin...
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Jarppa
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 5549
Lauteille: Heinäkuu 2005

#18

Viesti Jarppa »

JanneM kirjoitti: Juu kyllähän noita japanialaisa termejä tulee mukaan... Juji gatame, gata gatame, kimura (eikös se oo japanilainen kans), ja ukemi on ainakin ihan tuttuja, mutta enemmän ainakin meillä käytetään suomalaisia, tai enklantilaisia termejä.

Mä painan 110kg ja mua on pöllyttänyt sellaset 60-70kiloset mennen tullen... Kyllä tässä ainakin iso mies nöyryyttä oppii jos ei muuta...
Nyt on ollu kyllä ihan ultimate viikko. Mut on tällä viikolla lopetettu vaan kerran ja mä oon pistäny parettiin useammankin itseäni kauemmin BJJtä treenanneen...
Mä oon NIIN kone! :=)

Ps. Tabitha. BJJ sitten ei pää asiassa ole tuon näköistä mitä siinä videolinkissä näytettiin...
Kimura on siinä suhteessa japanilainen, että sillä tarkoitetaan Masahiko Kimuraa, joka rikkoi kys. lukolla Helio Gracien käden, ja lukkoa alettiin kutsua kimuraksi hänen mukaansa. Eräänlainen kunnianosoitus siis.

Monelle isolle jätkälle on ollut kova paikka treeneissä, kun 30-40 kiloa kevyemmät lukottaa ja kuristaa jatkuvasti. Onneks mä olin alle 80 kilonen ku alotin ni ei häirinnyt niin paljoa toi sama juttu. :)
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 20212
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#19

Viesti JanneM »

Jarppa kirjoitti: Kimura on siinä suhteessa japanilainen, että sillä tarkoitetaan Masahiko Kimuraa, joka rikkoi kys. lukolla Helio Gracien käden, ja lukkoa alettiin kutsua kimuraksi hänen mukaansa. Eräänlainen kunnianosoitus siis.
Näin olen käsittänytkin.
Samaan tapaan on nimetty myös kalakukko (entinen noguera) joka on tavallaan gata gatame (sidechoke) väärin päin.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
falkoni
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 556
Lauteille: Kesäkuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#20

Viesti falkoni »

tabitha kirjoitti: No, kuinka moni brassijutsuka haluaa harjoitella 16-vuotiaan 60-kiloisen tytön kanssa?
Kukapa ei pienen ja nätin tytön kanssa haluaisi painia... :roll: :lol:
Mika Rantanen
Never reinvent the wheel
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 53 kurkkijaa