Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Judoa

Kamppailu-urheilulajit eli BJJ, MMA, nyrkkeily, paini, potkunyrkkeily, thainyrkkeily jne.

Valvoja: Valvoja

serpico
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 24
Lauteille: Helmikuu 2010

Judoa

#1

Viesti serpico »

Etsitään hyvää judoseuraa helsingissä, jossa voisi aloittaa aikuisten peruskurssin kautta. Onko kokemuksia, suositelkaa ihmeessä.
PetriP
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 2135
Lauteille: Toukokuu 2006
Paikkakunta: Espoo
Etulaji: Judo

Judoa.

#2

Viesti PetriP »

Voi olla vaikeaa tuon aikuisten peruskurssin kanssa. Jos sellaisen järjestää ei ole oikein tulijoita. Espoon Judokerhon tämän vuoden kurssi on yli 15-vuotiaille, eli jos heille tulee porukkaa (mihin en ihan heti usko) siellä voisi aloittaa.

Useimmat aikuiset aloittavat sillein että menevät vaan sekaan ja joku ohjailee sen normaali harjoituksen ohessa.

Judo alkeiskurssi toiminnan voluumi on noin 7-8 ikäisissä. Mikä tietty tekee seuran toiminnasta haasteellista. Uuden hallituksen jäsenen koulutus kestää 11 vuotta vähintään ja kandi kerkeää monta kertaa lopettamaan matkan aikana.

Seurat on yleensä ihan ok. Suurempi juttu on että se on sellaisessa paikassa että itse pääset helposti harjoituksiin
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3168
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Espoo

Judoa.

#3

Viesti Benu »

Anteeksi tyhmä kysymys, mutta miksi hallituksen jäsenen koulutukseen menee 11 vuotta?
Lazy jiu-jitsu
PetriP
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 2135
Lauteille: Toukokuu 2006
Paikkakunta: Espoo
Etulaji: Judo

Judoa.

#4

Viesti PetriP »

Benu kirjoitti: Anteeksi tyhmä kysymys, mutta miksi hallituksen jäsenen koulutukseen menee 11 vuotta?
Jos sisään tuleva aines on sitä 7-8 vuoden ikäistä ja yhdistyslaki edellyttää 18 vuoden ikää :(

Eli jos sisääntuleva aines olisi "aikuisten peruskurssi" kamaa olisi moni asia helpompaa.
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Judoa.

#5

Viesti MarkkuT »

Eikös ainakin Chikarassa järkätä aikuisten peruskursseja?
Ain't no one.
serpico
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 24
Lauteille: Helmikuu 2010

Judoa.

#6

Viesti serpico »

Juuri löysin saman infon Chikaran alkeiskurssista, sinne siis! Joo ja tuskin mua Suomen olympiajoukkueeseen valitaan, mutta kai ne judonkin tekniikat on haltuunotettavissa harjoittelemalla, vaikka mittariin pian paukahtaa 30.
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3168
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Espoo

Judoa.

#7

Viesti Benu »

PetriP kirjoitti:
Benu kirjoitti: Anteeksi tyhmä kysymys, mutta miksi hallituksen jäsenen koulutukseen menee 11 vuotta?
Jos sisään tuleva aines on sitä 7-8 vuoden ikäistä ja yhdistyslaki edellyttää 18 vuoden ikää :(

Eli jos sisääntuleva aines olisi "aikuisten peruskurssi" kamaa olisi moni asia helpompaa.
Hehe, aivan! Tämä selvä... tyhmänä oletin että puhutaan aikuisista ihmisistä brushteeth My bad.
Lazy jiu-jitsu
Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido

Judoa.

#8

Viesti PDC »

Onko nykyään Judo seurojen vaikeampi saada peruskurssille uusia naamoja? Viekö BJJ tai vaikka jopa MMA kuinka paljon väkeä pois? Ja miten muuten, tajusinko oikeen, että yleisempiä on siis ihan junnujen peruskurssit vai oliko tuo PetriP:n viesti enemmän Helsinki kohtainen?
PetriP
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 2135
Lauteille: Toukokuu 2006
Paikkakunta: Espoo
Etulaji: Judo

Judoa.

#9

Viesti PetriP »

PDC kirjoitti: Onko nykyään Judo seurojen vaikeampi saada peruskurssille uusia naamoja? Viekö BJJ tai vaikka jopa MMA kuinka paljon väkeä pois? Ja miten muuten, tajusinko oikeen, että yleisempiä on siis ihan junnujen peruskurssit vai oliko tuo PetriP:n viesti enemmän Helsinki kohtainen?
BJJ tai MMA tuskin vie judolta väkeä. Sitä vie varmaan ihan kaikki. Joskus 70-80 luvulla kursseille oli alaikäraja 10-12 vuotta. Tuossa 80 luvun lopulla valtaosa tulijoista oli 10 vuotta ja alle ja nykyään sitten 7-8 vuotiaat on se pääkohde. Eli kehitys käynnistynyt kauan enne BJJ/MMA buumia. Nykyään on vaan laji valikoima niin laaja ettei judo voi kilpailla kaikissa ikäluokissa kuten ennen.

Meillä ei lyödä joka viehättää pikkukersojen vanhempia. Joka taasen ei viehätä kersoja ja kun saavat itse valita menevät jonnekkin missä saa lyödä, on mun oma analyysini.

Ja jos suostuisin niin vanhemmat toisi 5 vuotiaitakin salille - vaikka niiden kuuluisi voimistella puissa ja mattotelineillä.

Olen myös muualla olevilta seuroilta kuullut samaa. Eli kovin junnu voittoiseksi on Judo mennyt. Toisaalta ollaan oltu Suomessa jo 50+ vuotta niin ei tuota uutuuden viehätystä enää ole jäljellä.

Sinänsä se että yhä nuorempia tungetaan seuratoimintaan on yleisempikin ilmiö yhteiskunnassa. Nyky vanhemmilla on sellainen outo ajatus että liikunnan pitää olla ohjattua ja turvallista. Evoluution kannalta on paljon parempi että muksut kiipeilee ominpäin kallioilla :)
Kuvake
Tyttö
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 7295
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Kirkkonummi
Etulaji: Krav Maga
Sivulajit: Judo
Takalajit: Defendo, Karate (shorinji-ryu)

Judoa.

#10

Viesti Tyttö »

serpico kirjoitti: Juuri löysin saman infon Chikaran alkeiskurssista, sinne siis! Joo ja tuskin mua Suomen olympiajoukkueeseen valitaan, mutta kai ne judonkin tekniikat on haltuunotettavissa harjoittelemalla, vaikka mittariin pian paukahtaa 30.
Tsekkaa myös http://www.meidokan.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

:D
Krav Maga 1998 > ja Judo 2006 >
KMG Instructor: Self Defence, Kids & Teens, Combat & Fighting, VIP, Women
Ammattivalmentaja
Method Putkisto ja MP Pilates -ohjaaja
Kahvakuulaohjaaja
Kuvake
Tyttö
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 7295
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Kirkkonummi
Etulaji: Krav Maga
Sivulajit: Judo
Takalajit: Defendo, Karate (shorinji-ryu)

Judoa.

#11

Viesti Tyttö »

PetriP kirjoitti: Sinänsä se että yhä nuorempia tungetaan seuratoimintaan on yleisempikin ilmiö yhteiskunnassa. Nyky vanhemmilla on sellainen outo ajatus että liikunnan pitää olla ohjattua ja turvallista. Evoluution kannalta on paljon parempi että muksut kiipeilee ominpäin kallioilla :)
No, mä olen hyvinkin toista mieltä. Mielestäni turvallista ja ohjattua liikuntaa tarvitaan sen ulkona ja kavereiden kanssa leikkimisen ja liikkumisen lisäksi. Syystä, että lapset eivät leiki pihaleikkejä tms. niin kuin "vanhaan hyvään aikaan".
Krav Maga 1998 > ja Judo 2006 >
KMG Instructor: Self Defence, Kids & Teens, Combat & Fighting, VIP, Women
Ammattivalmentaja
Method Putkisto ja MP Pilates -ohjaaja
Kahvakuulaohjaaja
Kuvake
Pop27
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 82
Lauteille: Maaliskuu 2010

Judoa

#12

Viesti Pop27 »

Chikaran dojo on siisti ja tarjonnee hyvät lähtökohdat judon aloittamiselle. Kävin 1,5 vkoa sitten duunikavereiden kanssa (joista toinen Chikaran mustavyö) kanssa vetämässä 1,5h vapaavuorollisen randoria/sparria/judotekniikkaa/BJJ-tekniikan perusteita (koska enhän mä muuta kuin perusteita tiedä).

Yliopistollakin on sitten FinnDai, johon se toinen duunikaveri kuuluu.
"Peräytyä? Helvetti, vastahan me päästiin tänne!"

http://www.ishi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
bob
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1145
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Nummela

Judoa

#13

Viesti bob »

serpico kirjoitti: Etsitään hyvää judoseuraa helsingissä, jossa voisi aloittaa aikuisten peruskurssin kautta. Onko kokemuksia, suositelkaa ihmeessä.
Finndai järjestää aikuisten alkeiskurssieja ja toiminta on muutenkin suunnattu ainoastaan aikuisharrastajille. Alkeiskurssi alkaa tuossa syyskuun puolivälissä.
Kimura No Mae Ni Kimura Nashi. Kimura No Ato Ni Kimura Nashi.

"Yeah, it's my life. But at least it's half over." - Al Bundy
Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido

Judoa

#14

Viesti PDC »

Kiitti PetriP vastauksesta.
Kuvake
MikaR
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 980
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Pohjanmaa

Judoa

#15

Viesti MikaR »

No joo, mä olen nyt vähän seuraillut olympia-judoa ja googleteltuakin jäin ihmettelemään sääntöjä. Miksi joskus heitolla voittaa suoraan, mutta joskus taas ei?
Vasara riivisi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 29 kurkkijaa