Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kickboxingin historia

Kamppailu-urheilulajit eli BJJ, MMA, nyrkkeily, paini, potkunyrkkeily, thainyrkkeily jne.

Valvoja: Valvoja

halmehe
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 660
Lauteille: Elokuu 2009

Kickboxingin historia

#31

Viesti halmehe »

Kari Aittomäki kirjoitti:Oli pakko kaivaa tää ketju esiin..

Kun en jaksa muistaa millonka se oli se eka potkunyrkkeily-ilta Suomessa?
Musitaako kukaan?
Ottelijoina oli ainaki Pekka Oye ja Pertti Mäki (portsarikrijasta tuttu, sittemmin capoeirista).

Se ilta kai oli virallisesti eka fightnight potkunyrkkeilypelein?

Mä muuten kuuluin tuohon ylempänämainittuun Budo-Centerin WKA-osastoon, se vetäjä oli nimeltänsä Jussi Vuorinen.
Kuvassa keskellä.
Kuva

Tosi mukavaa touhua oli, se oli sitäaikaa kun sälli tuli treeneihin ja kysys voiko näillä treenata.. kaivo kassista vanhat lentopallopolvisuojat käsien peitteeksi.
Eiku sekaan vaan tuumi Jussi, sälli tottakai mun pariksi.
Puolituttu mies Genbukaista, oli treenannu Inosantolla kalia.
Mäestä en tiedä, mutta Pekka otteli sata varmasti. Olivat olleet aiemmin muistaakseni köpiksessä ottelu- ja treenimatkalla. Urheilutalolla osa otti sitten uusinnan. Muistan näin olleen ainakin frendin kohdalla joka meni kehään Håkan Brockin kanssa. Ettei ois ollu jopa -79 ehkä -80. Mua jäi kiinnostamaan aikoinaan se valmentaja joku Bertil joka veteli ihan "sairaita" iskuja. Ilmeisesti tuossa linkkinä olevassa jutussa joka käsittelee ohimennen myös kickboxingin alkua. http://www.fightermag.se/2016/09/13/sa- ... aiboxning/
...ei siinä auta hillo, jos on polttanut jo letut... (Raappana)
magamies
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 700
Lauteille: Joulukuu 2005

Kickboxingin historia

#32

Viesti magamies »

Oli 80 vuoden lopulla tuo urheilutalon ilta olin katsomassa ja muistan Oyen ja Jarmo L otteli Brockia vastaan, noita muita ottelijoita en enää muista.
Magamies
halmehe
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 660
Lauteille: Elokuu 2009

Re: Kickboxingin historia

#33

Viesti halmehe »

magamies kirjoitti: maalis 1, 2018, 19.20 Oli 80 vuoden lopulla tuo urheilutalon ilta olin katsomassa ja muistan Oyen ja Jarmo L otteli Brockia vastaan, noita muita ottelijoita en enää muista.
Frendi muisteli et ois ollu -81. Arvelin itse noita aikaisempia koska oli hetki intin jälkeen ja pääsin -79 tammikuussa.
...ei siinä auta hillo, jos on polttanut jo letut... (Raappana)
magamies
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 700
Lauteille: Joulukuu 2005

Re: Kickboxingin historia

#34

Viesti magamies »

Varmaankin oli 81 koska itse aloitin jujutsun 80 syyskuu ja sen jälkeen se oli 80 lopulla tai 81, Jarmo L oli silloin jujutsussa mukana myöskin sitä ennen oli treenannut Tae Kwon Doa ja jujutsun ohella sitten Full Contact(kickboxing) myöhemmin siirtyi nyrkkeilyyn ja otteli siinäkin Sm-tasolla, oltiin samassa duunissakin myöhemmin.
Magamies
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 26 kurkkijaa