Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

BJJ-pukutietokanta

Kamppailu-urheilulajit eli BJJ, MMA, nyrkkeily, paini, potkunyrkkeily, thainyrkkeily jne.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Puukko
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 587
Lauteille: Helmikuu 2009

BJJ-pukutietokanta

#31

Viesti Puukko »

Päivitystä garderooppiin:
Pituus: 168 cm
Paino: 63 kg
Puku: Koral MKM Competition, A1
Istuvuus: Housut ovat täydelliset! Ensimmäiset byysat, joita ei tarvinnut kiskoa jatkuvasti ylös ja korjailla treenien aikana. Loistava leikkaus vyötärön seudulla. Housun lahkeet ovat kuitenkin melko kapeat verrattuna vaikkapa Vulkanin housuihin. Voi olla että lihaisammat jalat joutuvat näissä housuissa ahtaalle, mutta minulle ne istuivat erinomaisesti. Takki on puolestaan reilumpi ja muistuttaa Vulkanin takkia, joskin helmat ovat pidemmät ja kokonaisuudessaan aavistuksen kapeampi. Tuppasi nousemaan kovassa menossa vyön alta, mutta ei ollut tiellä. Kokonaisuutena oikein toimiva!
Hanna Hirvonen
Kuvake
Beefcake
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1263
Lauteille: Kesäkuu 2009
Paikkakunta: Tampere

BJJ-pukutietokanta

#32

Viesti Beefcake »

Päivitystä:
Pituus: 188cm
Paino: 96kg
Puku: Vulkan Ultra Light A3
Istuvuus: Housut aikasta passelit, ei liikaa löysiä. Takki ju-jutsumaisen istuva, hihoja joutuu vähän venyttämään kisamittoihin. Puku painaa 1.55kg ja on todella kevyt päällä. Ero 3kg krugansiin on melkoinen.
"I've always believed that if you put in the work, the results will come. I don't do things half-heartedly. Because I know if I do, then I can expect half-hearted results."
  • -Michael Jordan
veeäm
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 55
Lauteille: Lokakuu 2008
Paikkakunta: Valkeakoski

BJJ-Puku "tietokanta"

#33

Viesti veeäm »

veeäm kirjoitti: Pituus: 176
Paino: 75
Puku: Krugans Special Edition (siis Gladiator lisäpatcheillä)
Koko: A2
Istuvuus: Takki istuu hyvin, mutta on melko lyhyt. Pesty kuumassa ja kuivattu rummussa päälle. Takin lyhyys ja käyttäjän mieltymys pitää vyö kovin alhaalla aiheuttaa helman nousemisen vyön alta kovin helposti. Hihat hyvän mittaiset, menee kilpailuissa läpi. Materiaali pesun jälkeen todella karhea.
Housut = veneenpeitto. Pituus ok, mutta liian leveät ja kovin korkeavyötäröiset.

Puku: Noris White Tiger Eguipe-judopuku
Koko: 180
Istuvuus: Takki judomaiseen tapaan hartioista väljähkö ja hihoista leveä, mutta kuitenkin siedettävä jiujitsu-käyttöön. Törkeän paksu ja paha ottaa kiinni. Ehkä myös luodinkestävä... Materiaali sisäpuolelta sellainen harjattu, erittäin mukava päällä. Melkoisen lämmin.
Pukuun kahdet housut, toiset noin 5v vanhat, toiset uudet. Uudet housut istuvat hyvin, mutta ovat hieman ohuet. Sopivan matala vyötärö.
Vanhemmat housut suhteessa yhtä paksut kuin takkikin. Koko etupuoli kaksinkertaista kangasta. Korkeampi vyötärö kuin uudemmissa. Kiristysnaru jumittaa pahasti, ainakin kosteana. Kuitenkin mukavimmat housuni.
Puku seisoo itsekseen kuten kilpajudopuvun kuuluukin. Tällä pärjää myös pakkasessa.
Olenkohan mää oikeesti noin pitkä...? 173cm voisi olla lähempänä.

Mutta asiaan:

Pituus: 173
Paino: 73kg
Puku: Vulkan Ultra Light
Koko: A2

A2 tuntui suoraan paketista sopivalta. Mietin kuitenkin hetken vaihtamista kokoa pienempään, koska turkulaisen varustekaupan kokotaulukko, jonka perusteella koon valitsin, eroaa hieman ameriikan kauppojen tuuma/pauna-mitoilla tehdyistä taulukoista. Ajattelin kuitenkin,että parempi vähän reilu kuin kilpailuun kelpaamaton...

Parit painit takana ja täytyy kyllä sanoa, että A1 varmaankin mahtuisi. Ohut puku venyy kun mies sen sisällä hikoilee ja kaveri repii hihasta ja kauluksesta.

Takki: Hihat hyvän mittaiset, mutta ehkä hieman leveät. Helma sopivan mittainen, pysyy pahemmassakin hässäkässä vyön alla. Yläosa, siis rinta, on liian leveä tälläiselle hiirelle. Erinomaisen miellyttävää, ohutta ja hengittävää materiaalia.

Housut: Sopivan matala vyötärö. Narut tuntuvat pysyvän kiinni. Pirun ohuet, vihollinen saa näistä helposti hyvän otteen. Mukavat päällä, kuten takkikin.

Puku on mukavin millä olen paininut. Toivottavasti se ohuudestaan huolimatta kestää edes hetken.

Kuten jo alussa mainitsin, mielestäni kotimaisen nettikaupan kokotaulukkoa kannattaa verrata muihin. Minulle olisi todennäköisesti sopinut paremmin kokoa pienempi puku. Kumikauluksen, esikutistuksen ja maailman foorumeilta luettujen tarinoiden perusteella en omaan pyjamaani kovassa pesu- tai kuivauslämpötilassa lähtisi kutistamaan. Menee kuulemma kaulus ihan v..uiks.

Joku saman koltun omistaja voisi kertoa pesukokemuksistaan. Siis kestääkö lämpöä/kutistuuko kuumassa jne...
Kuvake
porky
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 3610
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Espoo

BJJ-Puku "tietokanta"

#34

Viesti porky »

veeäm kirjoitti: Joku saman koltun omistaja voisi kertoa pesukokemuksistaan. Siis kestääkö lämpöä/kutistuuko kuumassa jne...
Mä oon pessy omani kuudessakympissä muutamaan kertaan. On hivenen kutistunut, mutta ei kokenut mitään vaurioita...
Saija Tarvainen
Kuvake
Tyttö
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 7295
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Kirkkonummi
Etulaji: Krav Maga
Sivulajit: Judo
Takalajit: Defendo, Karate (shorinji-ryu)

BJJ-Puku "tietokanta"

#35

Viesti Tyttö »

porky kirjoitti:
veeäm kirjoitti: Joku saman koltun omistaja voisi kertoa pesukokemuksistaan. Siis kestääkö lämpöä/kutistuuko kuumassa jne...
Mä oon pessy omani kuudessakympissä muutamaan kertaan. On hivenen kutistunut, mutta ei kokenut mitään vaurioita...
Mun mielestä on jotenkin nurinkurista, että esim. judogia ei voisi pestä yli 30 asteen lämmössä. Oon pessy surutta kuudessakympissä. Ei toi yksi puku taitaisi mennä kisoissa läpi, on sen verran hihat ja lahkeet lyhentyneet, mutta eipä tässä mikään kisakone ollakaan.

Eihän siinä kolmessakympissä edes mitkään pöpöt kuole...:roll:
Krav Maga 1998 > ja Judo 2006 >
KMG Instructor: Self Defence, Kids & Teens, Combat & Fighting, VIP, Women
Ammattivalmentaja
Method Putkisto ja MP Pilates -ohjaaja
Kahvakuulaohjaaja
veeäm
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 55
Lauteille: Lokakuu 2008
Paikkakunta: Valkeakoski

BJJ-pukutietokanta

#36

Viesti veeäm »

Olikin sitten nopeita kommentteja, kiitos vaan...

Kaikki muut pukuni olen pessyt 90 asteessa ja kuivannut kuumalla rummussa päälle, yksikään niistä ei vaan ole ollut esikutistettu eikä kumikauluksinen. Sherdogin foorumilta löytyy pari melko huvittavaa tarinaa kuvineen kumikaulus-Vulkanien kuivaamista: kaulus siis on vetänyt ihan törkeälle mutkalle. Sisällä oleva kumi, tai mitä se nyt ikinä onkaan, on ilmeisesti kutistunut huomattavasti kangasta enemmän.

Omani otin juuri koneesta 60 asteisen pesun jälkeen ja ihan normaalilta näytti. Mutta ei se kyllä kutistunutkaan ollut, luulen mä...
Mars
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1048
Lauteille: Helmikuu 2007

BJJ-Puku "tietokanta"

#37

Viesti Mars »

"Umpipuuvillaisen" vaatekappaleen pitäisi kyllä kestää ongelmitta pesu 60 asteessa, jopa 90:ssä. Valmistajien pesuohjeet liittyvät yleensä siihen, että haluavat varjella tuotteen värejä, somisteita, pätsejä, kumikauluksia yms. Näin olen joskus lukenut ihan normipyykkiä käsittelevästä lehtiartikkelista enkä usko että BJJ/Judopuvut ovat ainakaan herkempiä. Lakanoitahan nuo ovat ja puuvillainen valkopyykki keitettiin ennen.
“Fatigue makes cowards of us all.”
Kuvake
fatimo
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 50
Lauteille: Helmikuu 2010
Paikkakunta: Vaasa

BJJ-pukutietokanta

#38

Viesti fatimo »

Moro! Vähän menee offtopicciin mut en parempaa ketjua löytänyt. :o
Tilasin tuossa vasta war:in Silver Gi camo urbanin kokoa A3 ja tuli mieleen et onko jollain kokemusta kyseisestä puvusta? Miten se istuu ja onko tilava. Aiemmin minulla on ollut käytössä kruganssin tribali kokoa A3. Et meneekö toi War tän kokoiselle vai onko sama pistää heti paluupostiin?? :thinking:
on pakko jos tahtoo
Kuvake
aparadja
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 7
Lauteille: Marraskuu 2009

BJJ-pukutietokanta

#39

Viesti aparadja »

fatimo kirjoitti: Et meneekö toi War tän kokoiselle vai onko sama pistää heti paluupostiin?? :thinking:
Kai sitä nyt kannattaa kokeilla ennen palautusta, jos kerran on jo tilattu ja tulossa... :)
Kuvake
fatimo
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 50
Lauteille: Helmikuu 2010
Paikkakunta: Vaasa

BJJ-pukutietokanta

#40

Viesti fatimo »

Jess :D Nyt on puku saapunut uudelle omistajalle ja ainaski näin alkuun on tuntunut hyvältä päällä. [smilie=ppsmilie.gif] Vielä kun saa kiloja karistettua niin istuu varmasti vielä paremmin. :running: Housut oli hieman ihmetystä tuottavat kun ovat matala vyötäröisen tuntoiset... :butthead: Johtuu hyvinkin siitä et on tottunut nuihin kruganssin pussihousuihin jotka pitää vetää kainaloihin ettei lahkeet oo maassa. Mut hyvin on housut pysynyt jalassa vaikka tuntuukin et ne on tosi matalalla ja takki on istunut hyvin päälle. kaiken kaikkiaan on kyllä ollut hintansa väärti puku ja kevyehkän tuntoinen n~2kg. :smt026
on pakko jos tahtoo
steelduck
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 923
Lauteille: Helmikuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

BJJ-pukutietokanta

#41

Viesti steelduck »

Pituus: 180
Paino: 83kg
Puku: Shoyoroll Batch 6 White
Koko: A3S (Slim)

Vihdoin se oikean kokoinen puku. Hihat ja lahkeet riittävät ranteeseen ja jalkapöydän päälle asti ja itse puku ei ole säkki, vaan istuu hyvin.
veeäm
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 55
Lauteille: Lokakuu 2008
Paikkakunta: Valkeakoski

BJJ-pukutietokanta

#42

Viesti veeäm »

steelduck kirjoitti: Pituus: 180
Paino: 83kg
Puku: Shoyoroll Batch 6 White
Koko: A3S (Slim)

Vihdoin se oikean kokoinen puku. Hihat ja lahkeet riittävät ranteeseen ja jalkapöydän päälle asti ja itse puku ei ole säkki, vaan istuu hyvin.
Onks tossa se iPod-tasku? Vähän hienoa jos vois kuunnella lempparimusaa samalla kun kaveri kuristaa. :D

Jätkällä on kyllä vähän turhan komeita pukuja, mää olen ihan kateellinen...
Kuvake
Anyo
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 15
Lauteille: Huhtikuu 2007

BJJ-pukutietokanta

#43

Viesti Anyo »

steelduck kirjoitti: Pituus: 180
Paino: 83kg
Puku: Shoyoroll Batch 6 White
Koko: A3S (Slim)

Vihdoin se oikean kokoinen puku. Hihat ja lahkeet riittävät ranteeseen ja jalkapöydän päälle asti ja itse puku ei ole säkki, vaan istuu hyvin.
Jos sopii kysyä niin mitä kautta hankit? Itse olen ko.firman pukuja himoiten katsellut.
Turunen
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 36
Lauteille: Helmikuu 2010
Paikkakunta: Helsinki

BJJ-pukutietokanta

#44

Viesti Turunen »

Pituus: 175
Paino: 81
Puku: Manto BJJ GI 2.0
Koko: A2
Istuvuus: Takki on sopivan kokoinen, mutta housut ovat liian väljät ainakin minulle.
"Tap or snap."
Kuvake
Pop27
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 82
Lauteille: Maaliskuu 2010

BJJ-pukutietokanta

#45

Viesti Pop27 »

Pituus: 189cm
Paino: 112-115kg
Puku: Phoenix
Koko: A6 (!)
Istuvuus: Osin hyvä, osin väljä. Hihat hyvän mittaiset, takin ympäysmitta voisi olla vähän vähemmänkin. Housujen ympärysmitta juuri oikea, puntteja pitäisi hieman lyhentää (5-10cm), vaikka eivät tielle tule. Tykkään kyllä väljästä, ja sitä vartenhan se valkoinen vyö on etten ole salilla rotsi auki, kirjaimellisesti ja kuvaannollisesti.
"Peräytyä? Helvetti, vastahan me päästiin tänne!"

http://www.ishi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: siipiveikko ja 32 kurkkijaa