Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

BJJ-pukutietokanta

Kamppailu-urheilulajit eli BJJ, MMA, nyrkkeily, paini, potkunyrkkeily, thainyrkkeily jne.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
MrFrost
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 27
Lauteille: Elokuu 2010
Paikkakunta: Vantaa

BJJ-pukutietokanta

#76

Viesti MrFrost »

Niksoni kirjoitti: Ja vielä tosta pesulämpötilasta niin 40 vai 60 astetta?
Loogisesti ajatellen 40 asteessa kutistuu vähemmän, kuin 60.

Itsellä ei ole kokemusta Kruganseista, ja tuo oma Atamakin tuli ostettua käytettynä, eli oli jo esikutistunut tarpeeksi.

Itse pesen 40 asteessa.

-Timo
insector
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 10
Lauteille: Joulukuu 2008

BJJ-pukutietokanta

#77

Viesti insector »

Puku: Fuji victory bjj gi
Koko: A2

Mulla on pituutta 170 cm sulka päässä ja puvun takki on täydellinen pituudeltaan. Painoa kertynyt 75 kg joten puku kiristää hieman hartioista ja kainaloista. Housut ovat kaltaiselleni persjalkaiselle hieman liian pitkät. Hinta/laatusuhteeltaan aivan huippu kimono!
Kuvake
TommyV
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 362
Lauteille: Marraskuu 2009

BJJ-pukutietokanta

#78

Viesti TommyV »

Pituus: 176 cm
Paino: 75 kg
Puku: Keiko Summer
Koko: A2

Housut istuvat mukavasti ja ovat kaikin puolin hyvän tuntuiset. Takki on hieman säkkimäinen mutta pituudeltaan ja hiha mitoiltaan ok. Pitäisi varmaan koittaa pestä takki 60 niin olisi varmaan hyvä.

Puku: Noris white tiger competition
Koko:185

Kooltaan ja istuvudeltaan täydellinen. Sopivan kova tekoa kovaankin repimiseen. Kun otta pesusta niin tuntuu melkein hiekkapaperilta iholla keikon pukuun verrattuna, tule sellanen sopivan miehekäs olo :p
Hinta laatusuhteltaan aivan huippukamaa, maksaa vain 60€ joka on puolet keikon hinnasta joka on ymmärtääkseni aika halpa bjj puku. Suosittelen
jhesso
potkutyyny
potkutyyny
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1
Lauteille: Marraskuu 2010

BJJ-pukutietokanta

#79

Viesti jhesso »

Pituus: 174 cm
Paino: 72 kg

Puku: Vulkan Ultra light
Koko: A2
Istuvuus: Takki on pituudeltaan(helma/hihat) melko sopiva mutta leikkaus on kokoiselleni rimpulalle turhan leveä. Varsinkin hihat ovat jo valmiiksi melko leveät ja repimisen myötä venyvät niin paljon, että niihin helposti hukkuu. Puku on kutistunut pesujen myötä jonkin verran ja alkuun hieman pitkät helmat/hihat ovat kutistuneet sopivan pituisiksi. A1 olisi luultavasti melko laiton.
Housut ovat näillä mitoilla miellyttävän kokoiset, ei ainakaan kireät/lyhyet. Treenejä puvulla takana vasta n. 40krt, eikä siis mitään kummempia kulumisia.

Puku: Atama 2009 Ultra-lite
Koko: A1
Istuvuus: Takki eikä varsinkaan housut tunnu juuri kutistuvan pesussa ja molemmat jäävät siten pituudeltaan lähes ostohetken mittoihin. Takin helmat, hihat ja housujen pituus ovat lähes samat kuin kokoa suuremmassa Vulkanissa, mutta huomattavasti kapeammalla leikkauksella. Vastustajalle ei jää kauheasti tartuttavaa mutta puku ei kuitenkaan ole laiton. Käyttökertoja on vasta muutama, mutta niiden aikana puku on vienyt voiton Vulkanista ollen huomattavasti ryhdikkäämpi, rimpula-ystävällisempi(sopivampi) ja säilyttäen mallinsa paremmin repimisestä huolimatta. Painoeroa Vulkanin ja Ataman välillä ei juuri ole.
Kuvake
Puukko
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 587
Lauteille: Helmikuu 2009

BJJ-pukutietokanta

#80

Viesti Puukko »

Puukko kirjoitti: Päivitystä garderooppiin:
Pituus: 168 cm
Paino: 63 kg
Puku: Koral MKM Competition, A1
Istuvuus: Housut ovat täydelliset! Ensimmäiset byysat, joita ei tarvinnut kiskoa jatkuvasti ylös ja korjailla treenien aikana. Loistava leikkaus vyötärön seudulla. Housun lahkeet ovat kuitenkin melko kapeat verrattuna vaikkapa Vulkanin housuihin. Voi olla että lihaisammat jalat joutuvat näissä housuissa ahtaalle, mutta minulle ne istuivat erinomaisesti. Takki on puolestaan reilumpi ja muistuttaa Vulkanin takkia, joskin helmat ovat pidemmät ja kokonaisuudessaan aavistuksen kapeampi. Tuppasi nousemaan kovassa menossa vyön alta, mutta ei ollut tiellä. Kokonaisuutena oikein toimiva!
Joululahja minulta minulle:
Puku: Atama Mundial model, naisten malli
Koko: F4
Istuvuus: Kyselin ennen tilausta koosta ja suosittelivat kokoa F3. Tilasin kuitenkin kokoa isomman koska olin kokotaulukossa siinä välimaastossa. Pienempi puku tosissaan menisi varmasti myös näillä mitoilla, mutta leikkausken ansiosta tämä koko istuu myös erinomaisesti. Hihat juuri sopivan pituiset. Pesussa ei tapahtunut havaittavaa kutistumista. Uusia housuja on kuullut moitittavan, mutta itse tykkään kovasti materiaalista, tuntuu mukavan kevyeltä päällä. Helmat pysyvät takissa ilahduttavan hyvin vyön alla eikä tarvitse jatkuvasti olla sitomassa takkia uudestaan. Olen enemmän kuin tyytyväinen.
Hanna Hirvonen
Kuvake
porky
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 3610
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Espoo

BJJ-pukutietokanta

#81

Viesti porky »

Puukko kirjoitti: Uusia housuja on kuullut moitittavan, mutta itse tykkään kovasti materiaalista, tuntuu mukavan kevyeltä päällä.
Joo, ne on mukavat ja kevyet ne housut ja kuivuu nopeesti pesun jälkeen. Ainoo moite mitä mulla on niistä sanoa on että ne ainakin uutuuttaan poltti polvet aika ikävästi. Muutaman pesun jälkeen ongelma kyllä lieveni (tai sitten mun polvet tottui), mutta kyllä edelleen polvet kirveltää ikävästi jos sattuu sellasta treeniä missä tulee konttailtua paljon...
Saija Tarvainen
Kuvake
Puukko
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 587
Lauteille: Helmikuu 2009

BJJ-pukutietokanta

#82

Viesti Puukko »

porky kirjoitti:
Puukko kirjoitti: Uusia housuja on kuullut moitittavan, mutta itse tykkään kovasti materiaalista, tuntuu mukavan kevyeltä päällä.
Joo, ne on mukavat ja kevyet ne housut ja kuivuu nopeesti pesun jälkeen. Ainoo moite mitä mulla on niistä sanoa on että ne ainakin uutuuttaan poltti polvet aika ikävästi. Muutaman pesun jälkeen ongelma kyllä lieveni (tai sitten mun polvet tottui), mutta kyllä edelleen polvet kirveltää ikävästi jos sattuu sellasta treeniä missä tulee konttailtua paljon...
Ok, olen sparrannut noissa vasta pari kertaa joten voi olla ettei tämä ongelma ole vielä kohdannut mua. Katsotaan kuinka käy, raportoin tänne. Takkia täytyy vielä hehkuttaa kun tuli juuri pyöriskeltyä reilu tunti se päällä: koko sparrin aikana jouduin korjaamaan takkia vain kerran elikkäs helma pysyi vyön alla erinomaisen hyvin. Sparrikaveri valitteli myös, että lievettä on vaikea saada kaivettua kun takki istuu niin napakasti päällä.

Edit. kirjoitusvirhe
Hanna Hirvonen
Kuvake
SkaNestori
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 875
Lauteille: Heinäkuu 2007

BJJ-pukutietokanta

#83

Viesti SkaNestori »

Jaa. Kaipa se melkein toi puku olis hommattava. Saapi lajista kaiken irti. Tai ainakin toiset saa minusta paremman otteen ja näinollen voi nöyryyttää paremmin.

Onkos noi Blitzin kamppeet millaisia? En ainaka haulla löytäny et joku olisi tässä kettingissä arvioinut. Meillä ilmeisesti omalla salilla olis niitä myynnissä. Se olis kai se helpoin paikka hommata, mut mikä lie laatu? Onko kellään koeponnistuksia takana?

Tai istuvuus mahakkaalle paviaanille. Pitkät kädet, syvä napa. Luisut hartiat ja ankeat ajatukset. 181 cm / 96 kg.

Tietenkin älykäs ihminen menis sovitteleen tota sinne salille, mut ku en tiiä auttaako sekään. Koskaan yhtään BJJ pukua päälleni oo laittanu, niin hölmöltä se tuntuu varmaan jokatapauksessa.
True, we love life, not because we are used to living, but because we are used to loving. There is always some madness in love, but there is also always some reason in madness.

Miun Blog
Jasu
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 19
Lauteille: Toukokuu 2010

BJJ-pukutietokanta

#84

Viesti Jasu »

Pituus: 172 cm
Paino: n. 64
Puku: Tatami fightwear Zero G
Koko: A1

Suoraan paketista tuntui vähän isolta, lahkeet laahasivat jalkapöytää jne.. Pesin 60 asteessa ja housut kutistui ainakin 5cm, nyt passelin kokoinen. Takin hihat Ei kutistunut juurikaan ja ne onkin vähän pidemmät, kuin esim. Koralissa. Mukava puku päällä.
" JIU JITSU saved my life! bye bye smoking drugs and crime, hello footlocks and half guard sweeps "
Kuvake
Beefcake
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1263
Lauteille: Kesäkuu 2009
Paikkakunta: Tampere

BJJ-pukutietokanta

#85

Viesti Beefcake »

Pituus: 188cm
Paino: 90kg
Puku: Keiko Summer
Koko: A3

Takin leikkaus mukavan nafti 70's disco, eikä helmaakaan jää liikaa kaverin revittäväksi. Hihat ja puntit menisivät kisoissa läpi parin sentin marginaalilla. Mukavan kevyt ja meikäläisen mieleen sopivan tiukka puku. Kutistunut todella vähän pesussa ja kuivausrummussa, jos vertaa vaikka Tróian pukuihin. Koko lailla paras meikäläisen treenipuvuista tähän asti, kisapuvuksi kuitenkin liian köykäinen.
"I've always believed that if you put in the work, the results will come. I don't do things half-heartedly. Because I know if I do, then I can expect half-hearted results."
  • -Michael Jordan
Kuvake
Huppu
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 493
Lauteille: Lokakuu 2010

BJJ-pukutietokanta

#86

Viesti Huppu »

Pituus: 181cm
Paino: 80kg
Puku: Royal combat http://www.kamppailuvaruste.fi/catalog/ ... dae4da5ced" onclick="window.open(this.href);return false;
Koko: A3

Puku oli aluksi selvästi liian iso, mutta muutaman pesukerran jälkeen kutistui itselleni juuri passeliksi!Olen puvun suositeltujen mittojen alarajalla, mutta puku ei mielestäni sovellu kovinkaa paljon isommalle tai toisaalta paljoa pienemmällekkään.
Oss!
Turboninja
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 35
Lauteille: Huhtikuu 2011
Paikkakunta: Pihtipudas

BJJ-pukutietokanta

#87

Viesti Turboninja »

Pituus: 171 cm
Paino: 75 kg
Puku: Keiko kimono summer(uusi)
Koko: A2

Puku on erinomainen, mutta housut liian leveät. Paras puku tähän mennessä ja on viileä päällä.
Kuvake
Huppu
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 493
Lauteille: Lokakuu 2010

BJJ-pukutietokanta

#88

Viesti Huppu »

Apuwaa! Olisin halukas tilaamaan uutta pukua, mutta en osaa päättää kokoa:( Nykynen A3 on ehkä ihan vähän iso ja A2 saattais hyvinki mennä, mutta monilta olen kuullut hihojen ja lahkeiden jäävän helposti lyhyiksi? Nykyset mitat on 77kg/181cm. Toki treeneissäkin vois koittaa toiste pukuja, mut ajatuksia?

edit; Puvusta tulisi samalla kisapuku jos se johonkin vaikuttaa, hinnalla ei väliä. Ehdotuksia?
Oss!
J-A
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 159
Lauteille: Joulukuu 2010

BJJ-pukutietokanta

#89

Viesti J-A »

Jos hinnalla ei ole väliä, niin Egimonin pukuja saa ihan mittojen mukaan! ;)
Kuvake
Beefcake
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1263
Lauteille: Kesäkuu 2009
Paikkakunta: Tampere

BJJ-pukutietokanta

#90

Viesti Beefcake »

Jos kisapukua hakee, niin en juuri Egimoa huonompaa valintaa keksi. Ei pystysaumaa selässä, kangas todella pehmeää ja kauluksissa vielä jotain vaahtomuovia sisällä, että varmasti saa pitävän otteen kiinni ja hinta tähtitieteellinen.. Niin mukava, kuin kotimaista "laatutyötä" olisikin liputtaa, niin rajansa kaikella.

Troian puvuissa on hihoissa pituutta vähän reilummin, niin A2 voisi vielä Hupulle mennä kisoissa, jos muuten tykkää tiukemmasta leikkauksesta. Parhaiten tosiaan selviää koittamalla treenikavereitten pukuja, niin ei tarvi arpoa. Pituus/paino kun ei vielä ihan älyttömästi kerro ihmisen ruumiinrakenteesta.
"I've always believed that if you put in the work, the results will come. I don't do things half-heartedly. Because I know if I do, then I can expect half-hearted results."
  • -Michael Jordan
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 30 kurkkijaa