Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

BJJ-pukutietokanta

Kamppailu-urheilulajit eli BJJ, MMA, nyrkkeily, paini, potkunyrkkeily, thainyrkkeily jne.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Juha.k
potkutyyny
potkutyyny
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1
Lauteille: Joulukuu 2010

BJJ-pukutietokanta

#106

Viesti Juha.k »

Pituus: 184
Paino: 80-88

Puku: Keiko summer, "vanha malli"
Koko: A3
Housut pirun leveät ja nyt jo revenneet, takki ok ja edelleen käytössä.

Puku: Troia Akhilleus
Koko: A3
Kapempi ja pienempi kuin keiko, istuu hyvin. Kutistui ensimmäisissä pesuissa jonkin verran.

Puku: Tatami terere signature
Koko: A2
Just eikä melkein-> istuvuus lähellä täydellistä! Ensi pesut meni kutistumatta. Omaan silmään tässä puvussa ehkä hiukan turhan ärhäkät pätsit.
Wäiski
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 14
Lauteille: Marraskuu 2007
Paikkakunta: Kuopio

BJJ-pukutietokanta

#107

Viesti Wäiski »

Pituus: 183cm
Paino: 76kg
Sylimitta: 190cm

Krugans Gladiator A3:
1. pukuni. Käytössä ollut nyt 1,5 vuotta. Alkuun piti vähän kutistaa pukua, mutta nyt sopivan mittainen. Väri on pysynyt aika hyvin. Kaulus on kulunut puhki monesta kohdasta, mutta se ei menoa haittaa. Lahkeet ovat sopivan pituiset, mutta housujen kiristysnaru on huono. Perushyvä puku.

Venum Super Light Gi A3:
2. pukuni. Käytössä n. puoli vuotta. Suoraan paketista todella iso, mutta muutaman kerran pesin 90 asteessa, niin nyt puku on sopiva. Hihat ovat vähän pitkät, mutta muuten takki on sopiva. Housut ovat todella hyvät, eikä Krugansin housujen kiristysongelmia ole. Lisäksi puku on todella kevyt, joten puku on hyvä kisapuku.
Turboninja
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 35
Lauteille: Huhtikuu 2011
Paikkakunta: Pihtipudas

BJJ-pukutietokanta

#108

Viesti Turboninja »

Pituus: 172cm
Paino: 80 jtn kg(?)
Puku: Manto 3.0
-Housut aivan mainiot. Just sopivan mittaset ja levyset näille läskireisille. Kestävän tuntoset. Takki taas.. Aika reilu on kyllä. Painiessa tulee helposti pään yli ja tuntuu välillä, että siihen hukkuu. Kaulukset ovat ärsyttävät. Kovat ja hiertävät. Aika peruspuku, ja hyvä jollekkin minua vatsakkaammalle/lihaksikkaammalle.
steelduck
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 923
Lauteille: Helmikuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

BJJ-pukutietokanta

#109

Viesti steelduck »

Pituus: 180cm
Paino: 84kg
Puku: Origin 550 Comp 2012
Koko: A3T (Tall)

Puku on suunnilleen samaa laatua, kuin Shoyoroll:n puvut. Aika ohut ja ei mikään kovin paksu kaulus. Kevyempää tekoa, kuin esim Atama Mundial 9 tai Tatami Estilo

Puku sopii 60 asteen pesun jälkeen minulle täydellisesti. Minulla on pitkät raajat ja tämä on ainoa puku Shoyoroll A3L koon lisäksi, joka on torsosta sopivan tiukka ja hihat ja puntit sopivan pituiset.

mukana tuli Originin rashguard, jossa on todella pitkä helma. Kävisi minihameesta. :smt003 eipähän rullaudu ylös painiessa.
Gaijin
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 77
Lauteille: Lokakuu 2010
Paikkakunta: Valkeakoski

BJJ-pukutietokanta

#110

Viesti Gaijin »

Pituus: 186 cm
Paino: 89 kg
Puku: Tatami Fightwear Estilo 2.0
Koko: A4

Hihoissa ja punteissa pituus riittää juuri ja juuri ja takissa ei ylimääräistä tilaa juurikaan ole. En ole uskaltanut pestä yli 30 asteessa. Vyö onkin sitten eri luokkaa, se menee kolmesti ympäri =)
Kuvake
Puukko
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 587
Lauteille: Helmikuu 2009

BJJ-pukutietokanta

#111

Viesti Puukko »

Pituus: 168 cm
Paino: 63 kg
Puku: Tatami Fightwear Honey Badger Gi, A1
Istuvuus: Tatamin mittataulukon mukaan olen kokoa A1. Tarjolla on myös A0, mutta se on turhan pieni hihojen ja lahkeiden pituuden vuoksi. Puvun housut ovat hyvinkin passelit: lahkeet eivät ole järjettömän leveät, eikä lantion seutukaan jää pussittamaan pahasti, vaikka kyseessä on miesten puku. Lahkeiden pituus on myös oikein hyvä, eikä ole muuttunut pesussa juuri lainkaan.

Takki sen sijaan on melko reilu. Hihat ovat pituudeltaan oikein hyvät, mutta hartioiden seudulle jää paljon ylimääräistä kangasta. Tämä ylimääräinen saa aikaan sen, että napakat hihaotteet saavat takin liikkumaan ja kädet uppoavat hihan uumeniin. Takki on leikkaukseltaan pitkähkö eli liepeet jäävät hyvin jemmaan vyön alle. Väljyys kuitenkin haittaa tätä istuvuutta eli painiessa takki pyörii päällä sen verran, että liepeet nousevat vyön alta.

Miinuksia paikkaa se, että puku on uskomattoman tyylikäs ja hyvännäköinen :)

Kaikki muut pukuni ovat Ataman naisten Mundial -sarjaa ja täytyy sanoa niistä vielä muutama sananen. Olen ollut kyseisiin pukuihin erittäin tyytyväinen niiden täydellisen istuvuuden vuoksi. Ongelmaksi on viimeisen vuoden aikan muodostunut se, että kyseisten pukujen hihat eivät meinaa mennä isojen kisojen pukutarkastuksista läpi. Käsivarteni eivät ole mitenkään poikkeuksellisen massiiviset ja muutamilla muillakin tytöillä on ollut sama ongelma Ataman pukujen kanssa. Uusin Atamani oli paketista repäistynä juuri ja juuri sääntöjen vaatimat 7 cm hihoista, mutta n. kymmenen pesun jälkeen se on enää 5 cm. Varsinkin kansainvälisissä kisoissa näistä ollaan hyvinkin tarkkoja. Harmillista, sillä kyseessä on muutoin erittäin miellyttävä ja istuva pukine.
Hanna Hirvonen
Aleksi2
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 11
Lauteille: Lokakuu 2011

BJJ-pukutietokanta

#112

Viesti Aleksi2 »

Minäkin kannan korteni kekoon tässä tietopankissa, jos jollekin sattuus oleen apua :)

Pituus: 181cm
Paino: 76kg

Raamit: Pitkät jalat, reitevä ja (varsinkin) persevä. Hartiaa ja selkää löytyy jonninverran myös (toiveajattelua vaan!).

Puku 1: Royal Combat A2

Ensimmäinen pukuni ja aivan täys peli vielä lähes puolentoista vuoden jälkeenkin. Ei repeämiä ja on kestänyt kovassakin tuiskeessa. Pidän erityisesti puvun keveydestä ja mukavuudesta, ei ole kuitenkaan venyvä niinkuin Vulkkani. Pariin otteeseen olen kisoissakin paininut tällä ja aivan hyvin menee testeistä läpi, vaikka useasti pesty isommissakin lämmöissä. Housut ovat ripstoppia, mikä auttaa toki painoa ja kestävyyttä ajatellen. Hlökohtaisesti pidän (nykyään) enemmän cottonista.

Puku 2: Vulkan Ultra Light A2

Kevyt ja huomaamaton todellakin. En itse pidä tästä puvusta paljoa, koska hihat ja housut venyvät reenaillessa todella pitkiksi (kunnon sleevegripit, niin oma käsi menee 10cm hihojen sisäpuolella). Mitat ovat toisaalta passelit, ettei siitä pitäisi jäädä kiinni, mutta kyllä taitaa silti viimeiseksi laitti-puvuksi meikäläisen kohdalla jäädä. Tästä puvusta on kuitenkin paljon positiivisia kokemuksia täällä, joten lukaise ne ennen kuin hylkäät tämän vaihtoehdon.

Puku 3: Fuji Kassen A2

Kestävä, paksuhko ja todella BJJ-leikkauksella tehty puku (=tosi lyhyt helma). A2 ei menisi minun päälläni kisoissa läpi, sillä se jää hihoista liian kapeaksi. Tykkään tästä kuitenkin treenipukuna nimenomaan kestävyyden takia, ja pitäähän se yksi brassihenkinen puku löytyä nuiden muiden säkkien joukosta :D Isot ja näyttävät pätsit ovat meikäläisen mielestä plussaa myös.

Puku 4: Tatami Estilo 3.0 A2

Ehdoton lempparipukuni kestävyyden, mukavuuden ja leikkauksen vuoksi. Tällä rollaisin vaikka joka päivä, mikäli pesuhommat eivät hidastaisi. Tatamin koot vastaavat melkein järestään muiden pukujen yhtä isompaa kokoa, mutta näitä saa kutisteltua pesussa tosi helposti, ja nykyään pesen tätä vain 30 asteessa, ettei kitsahtele enempää. Toisaalta puku antaa reenaillessa hiukan periksi, joten mitään pysyvää vahinkoa tälle ei mielestäni voi tehdä. Valtava plussa housujen normaalia useammasta kiinnityslenkistä, sekä "ropestringistä" (housujen kiinnitysnaru on semmoinen pyöreä ja hiukan venyvä "köysi"). Omalla kohdallani juuri housujen kiinnitys aiheuttaa päänvaivaa puvuissa, kun housut tahtovat valua pois. Puvusta löytyy muutamat hienot pätsit, muttei kuitenkaan mitään räikeää. Puvun painoa en ole tarkastanut, mutta ei varmasti ole kepeimmästä päästä, mikäli etsii kisapainoon apua puvun puolelta. Tällä olen paininut myös parit kisat ja missään vaiheessa ei ole puku hidastanut.

Tuon Tatamin puvun myötä mieltymykseni pukujen suhteen on mennyt mukavuutta ja kokoa kohtaan, sillä olen huomannut tilavan puvun antavan enemmän pelivaraa ja liikkuvuutta, kuin kapea puku (esim. housujen lahkeiden ollessa leveät kaverin lahjegripit eivät ole niin vaarallisia kuin kapeammissa housuissa, joissa tällainen tilanne aiheuttaa melko haastavan paikan kaverin saadessa kontrollin; open guardiin mielestäni tärkeä ominaisuus). Samoin kestävyys ja "paksuus" ovat tärkeitä juttuja, sillä en tarvitse niinkään apua painoasioissa puvun puolelta, vaan panostan mieluummin puvun laatuun ja venymättömyyteen (tuo Vulkani on varmaan jättänyt traumoja :P).

Ylläolevasta tekstipätkästä (aasin-)sillaten: Olen harkinnut seuraavaksi puvukseni Tatamin Zero G 2.0:aa tai Koralin New Classiccia (Koraleista olen kuullut, että ovat nimenomaan tilavia ja leveähköjä noista meikäläisen kohdista, mutta erityisesti tosta New Classicista ei vaan löydy oikein tietoa). Mikäli näistä puvuista on kokemuksia, niin lukisin mielelläni lisää!

Take care & have fun!
Yen
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 24
Lauteille: Lokakuu 2010

BJJ-pukutietokanta

#113

Viesti Yen »

Tässä omat kokemukseni.

Pituus: 168 cm
Paino: 66 kg

Puku: Troia Achilleus
Koko: A1

Istuvuus: Ensimmäinen pukuni ja päävertailukohta, kun sitä olen käyttänyt 1,5v joka treeneissä ja parissa kilpailussa. Mitoiltaan ja istuvuudeltaan minulle täydellinen. Kutistin alkuvaiheessa parilla 60-asteen pesulla, jonka jälkeen olen pessyt joka treenin jälkeen 30 tai 40 asteen pesuissa kutistumatta sen enempää.

En keksi mitään huonoa muuta kuin lahje repesi polvesta vahvikkeen ommelten kohdasta. Aika suositut, näkee monilla olevan käytössä, ja kun näitä ei valmisteta eikä saatavilla enää niin ei sen enempää. Ompelin repeämän, joten tämä puku jatkaa treeneissä kulumista.

--

Puku: Strike Fightwear Flex
Koko: A1

Istuvuus: Erittäin edulliseen hintaan (29£ + 15£pk) tilasin poistomyynistä firman nettisivuilta. Hihat todella lyhyet, Troiaan verrattuna hihat todella lyhyet mutta liepeet taas normipituiset. Hihan kärjestä kärkeen 141cm, kun Troiassa oli yli 150cm. Auttamatta liian lyhyet minulle siis.

Housut ovat paksua mutta todella pehmeätä kangasta. Lahkeet ovat myös leveämpiä kuin Troia, pituudessa ei valittamista.

Oston jälkeen google osasi kertoa, että ensimmäisten erien kanssa oli mittavirheitä A1-koossa. Firman edustajan mukaan jatkossa ja näissä nyt myytävistä Red Dragon -puvun A1:n pitäisi vastata yleisvakiokokoja. Aspa oli rivakkaa ja hyvää.

--

Puku: Breakpoint FC Deluxe Light Weight (ei 2012)
Koko: A1

Istuvuus: Potkun torilta hankin tämän käyttämättömänä, kun Troia repeytyi. Gin mukaan tuli kahdet housut, toiset ovat samaa paksua "single weave" materiaalia kuin itse takki, toiset samanlaista ohutta kangasta kuin Troian housut.

Pakasta vedettynä mitat ovat samat kun pesty ja käytetty Troia. Eli oikein sopivat minulle. Haaroihin ja kainaloihin ei jää turhaa. Ei kutistepesuja, eikä huomattavaa kutistumista 30 asteen pesuissa.

Muutamassa treenissä olen käyttänyt kokopaksua yhdistelmää, ja tuntuu pikkasen raskaammalta ja lämpimämmältä kuin Troiassa. Ehkä ero on vaan pään sisällä, ja myös kunnossani olisi parantamisen varaa. Puvun ulkonäkö jakaa varmasti mielipiteitä, kohtuu bling.
dovera
aloituspotkija
aloituspotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2
Lauteille: Syyskuu 2010

BJJ-pukutietokanta

#114

Viesti dovera »

Ehdotuksia, kun mitat ovat 160 cm ja noin 55 kiloa?

Ehdotukset mielelään ilman niitä saatanan rumia ja mauttomia kangasmerkkejä, tai ainakin sellaisista puvuista, joista ne on helppo repiä pois.
Kuvake
porky
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 3610
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Espoo

BJJ-pukutietokanta

#115

Viesti porky »

Lisäyksiä vaatekaappiin 8-)

pituus: 180 cm
paino: n. 70 kg

FUJI Pink Blossom gi
koko W3 (naisten mitoitus)

Otsikosta huolimatta puku on valkoinen, kirjailut ja saumat pinkkejä. Ei niin mauton kuin miltä kuulostaa. Tämä on nyt toinen FUJI:n puku minkä hommasin. Edellinen oli "All-around" mallinen, joka sekin sopi täydellisesti, mutta tämä on nyt enemmän "bjj mallinen". Edellisen tapaan vaikuttaa huolelliselta työltä ja materiaali on miellyttävä. Kaikkein kevyin puku ei ole, mutta ei kuitenkaan raskaimmastakaan päästä.

Suosittelen FUJIa lämpimästi niille naisille, joille perus F4 on liian lyhyt ja F5 (niillä merkeillä joilla saatavana) liian teltta. FUJIlla tuntuu mitoitus sopivan paremmin pitkäraajaisille.

Itse tilasin puvun BudoVideosin kautta FedExin toimitukselta. Visa vinkaisi 110 euron verran. Tullauksesta FedEx laskuttaa noin 12 euroa (sen saa tehdä itsekkin) ja lisäksi taitaa vielä vähän tuurista riippuen tulla alvia maksettavaksi 23 pinnaa. Kustantaa kuitenkin edelleen vähemmän kuin Atamat tai muut merkkipuvut Suomesta ostettuna.
Saija Tarvainen
Kuvake
TommyV
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 362
Lauteille: Marraskuu 2009

BJJ-pukutietokanta

#116

Viesti TommyV »

TommyV kirjoitti: Pituus: 176 cm
Paino: 75 kg
Puku: Keiko Summer
Koko: A2

Housut istuvat mukavasti ja ovat kaikin puolin hyvän tuntuiset. Takki on hieman säkkimäinen mutta pituudeltaan ja hiha mitoiltaan ok. Pitäisi varmaan koittaa pestä takki 60 niin olisi varmaan hyvä.

Puku: Noris white tiger competition
Koko:185

Kooltaan ja istuvudeltaan täydellinen. Sopivan kova tekoa kovaankin repimiseen. Kun otta pesusta niin tuntuu melkein hiekkapaperilta iholla keikon pukuun verrattuna, tule sellanen sopivan miehekäs olo :p
Hinta laatusuhteltaan aivan huippukamaa, maksaa vain 60€ joka on puolet keikon hinnasta joka on ymmärtääkseni aika halpa bjj puku. Suosittelen
Kukkaro on keventynyt ja vaatekaappi paisunu viime päivityksestä........

Puku: Matsuru Setsugi
Koko: 180 cm

Kooltaan oli aluksi aivan liian iso mutta nyt noin 1,5 vuoden käytön jälkeen joko puku on kutistunu tai mies paisunu(varmaan vähän kumpaakin) niin puku on kooltaan ja istuvudeltaan täydellinen. Tämä puku on kyllä aikamoinen haarniska ku tottunu vähän noihin bjj pukuihin mutta ihan mielellään vedän tämän päälle pysty paini treneihin.

Puku: Fuji Victory Gi
Koko: A3

Normaali kokoni on ollut A2 mutta lukiessani muita forumeita niin meinasivat että tuota fujia kannattaa ottaa yksi koko normaalia isompi. Suoraan paketista vedettynä puku oli kyllä lian suuri mutta kahden 60 asteen pesun jälkeen puku istui hyvin päälle, ei kovin tiukka mutta ei ihan säkkikään niinkuin tuo keiko. Muuten puku on sellane keski raskas ihan kiva treeni puku.

Puku: Tatami Zero G V2
Koko: A2

Tämä olisi nyt uusin hankinta millä olen vasta yhdet painit ehtinyt vetämään. Ajatuksena oli että käyttäisin tätä vain kisa pukuna ja siksi halusin mahdollisimman kevyen mallin ja painoa tällä koti puntarin mukaan oli 1,6 kg joka taitaa olla ihan kevyimmästä päästä. Suoraan paketista vedettynä puku oli saman kokoinen kuin tuo Fujin A3 ja pesun jälkeen kutistui sopivan kokoiseksi mutta hihat jäivät vähän liaan pitkiksi. Housut istuivat hyvin mutta materiaali tuntui todella kevyeltä ja ohuelta verrattuna noihin mun toisiin pukuihin, aika näyttää kuinka ne kestävät.
RaivoP
aloituspotkija
aloituspotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2
Lauteille: Elokuu 2012

BJJ-pukutietokanta

#117

Viesti RaivoP »

Pituus: 182
Paino: 85-95 (Kisoissa 85, offilla 90-95)

Puku: Matsuru Semi
Koko: 180

Ensimmäinen kisapuku, parin perun jälkeen istui kuin unelma karvan alle 90 kiloiselle. 3,5 vuoden pesemisten jälkeen hihat karanneet kouran mitan verran kohti kyynärpäitä, mutta muuten istuvuus on loistava. Melkoinen panssari päällä, mutta eihän se hoikilla pojilla menoa haittaa.. Housut on ehkä kaikkien aikojen ukavimmat päällä.
Tää puku kestää varmaan ydinsodanki, vaikka polvista päällimmäinen kangas hieman rispaantunut onkin.

Puku:Vulkan ultra light
Koko: A3

Pietin pukua 2viikkoa, ei istunut hyvin eikä tuntunut hyvältä päällä. Kaulukset ja hihat venyi ja vanui pitkin poikin. Myin tappiolla etiäpäin eikä kaduta.

Puku: Royal Combat
Koko: A3

Toinen kisapuku. Kevyt ja yhen pesun jälkeen istui loistavasti. 5 pesun jälkeen pelkäsin että perse räjähtää housuista ulos ja takin helmat menivät vain juuri ja juuri atleettisen vartaloni ympärille. Myin etiäpäin hyvästä karmasta huolimatta.
Hieman heikohko laatuvaikutelma, patchit oli 5pesun jäljiltä jo irtoilemassa eikä muutenkaan kunto vakuuttanut..

Puku: Koral classic
Koko: A2

Halvalla sain joten pakko oli ostaa. Housuja ovat shortseiksi haukkuneet ja takki istuu just eikä melkein. Pitäisi mennä kisoissa lävitte joten kevyenä ja uber-istuvana odottaa vuoroaan kisatatamilla.
A3 saattais mennä reenipukunaki, vaikka aika kovan oloinen onkin päällä.

Puku: Matsuru Setsugi
Koko: 180

Super-panssari. Paksu kuin mikä, menis varmaan talvella toppatakin sijasta. Jostain syystä liian iso? Eikä suostu kutistumaan ees parilla 90asteen pesulla. Muuten saattais judoillessa reenipukuna mennäkkin, mutta hihoja ois kursittava kasaan.

Puku: Tatami Fightwear Zero-G (midas)
Koko: A3

Istui pesemättömänä kohtuu hyvin, pesujen jälkeen lähes täydellisesti. Kapea leikkaus joten ei jää takin helmat liikoja liehumaan mutta hartioissa ja käsissä on sopivasti tilaa. Housujen nyörihomma vähän arveluttaa, ei oikein osaa sanoa että onko hyvä vaiko huono. Aukiaa ainaki helposti jos ei solmi tuplasolmulla. Kevyt tuo on kans joten vaihtoehto 2 seuraavaksi kisapuvuksi. Värit pitäneet hyvin (musta) ja laatu tuntuu olevan kohillaan, ainakin ku huomioidaan puvun hinta.

Puku: Tatami Fightwear Estilo 3.0
Koko: A3

Oma suosikki. Istuvuus melkein sama kuin Zero-G:ssä, mutta ehkä vattasta hieman istuvampi. Mukava piettää päällä, mennee vaikka ilman rashiaki. Housunnyöreissä sama "vika" kuin Zero-Gssä. Housut tuntuu kuluneen enemmän kuin zerossa, tai sitten sininen lähtee polvista nopeampaa kuin musta?
Jos antaa periksi niin varmaan ostan uuden estilon.


Välineurheiluako? Eipä vissiin!
Temppu79
potkutyyny
potkutyyny
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1
Lauteille: Syyskuu 2012

BJJ-pukutietokanta

#118

Viesti Temppu79 »

Pituus: 173 cm
Paino: 77-80 kg
(Lyhyet mutta paksut jalat ja pitkä torso)

Puku: Krugans Tribal
Koko: A2

Eka pukuni, aluksi tuntui hitusen liian isolta mutta kutistui ajan myötä juuri sopivaksi. Kestävä ja laadukas puku.

Puku: Krugans Gladiator
Koko: A2

Muuten sama kuin Tribal mutta eri patcheillä, jostain syystä housut eivät ole kutistuneet pesussa ja on tälle pygmille sen verran pitkät että laahaa tatamia. (pitänee kokeilla pestä 90 asteessa jos siitä kutistuisi)

Puku: Venum Power Gi
Koko: A2

Housut tuntui heti alkuunsa tosi tiukoilta ja pelkäsin että kutistuu niin että ei enää nouse polvia ylemmäksi, mutta ei ole n. 50 pesun jälkeen kutistunut. Ainoat housut mitkä heti alkuunsa oli sopivan mittaiset ja vaikka housut olikin tiukanoloiset niin ei ole haitannut paineissa. Kangas on myös erikoisen paksua ja kovaa mikä tuntui vähän oudolta aluksi mutta huomasin sen olevan vaan etu kun vastustaja ei saa helposti paksuista ja tiukoista housuistani otetta. :D
Takki on hyvän kokoinen, vähän karheempi kuin nuo Krugansit. Kauluksessa on jokin vahvike sisällä minkä olen myös huomannut aiheuttavan vaikeuksia vastustajalle, esim kauluskuristuksia tehdessä.


Mistä tulikin mieleen kysymys teille kokeneemmille: Onko tuollaiset kaulusvahvikkeella olevat rotsit sallittuja kisoissa?
mgm
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 77
Lauteille: Marraskuu 2008

BJJ-pukutietokanta

#119

Viesti mgm »

Pituus: 177
Paino: 68-70
Minulla on aina ollut ongelma löytää sopivanlainen puku koska minulla on pitkät jalat mutta yläkroppa ei ole älyttömän iso, eli käytännössä monista malleista pitäisi olla A2 housut ja A1 takki.


Puku: Koral Classic (musta) vanha malli
Koko: A2

Ostopaikka UFS
Paino ilman vyötä: 1,7 kg


Tämä oli ensimmäinen pukuni jonka hankin v. 2008.
Takki oli hieman liian iso mutta housut istui hyvin ja olivat todella mukavat jalassa.
Housut kesti yhtäjaksoista treenaamista kaksi vuotta kunnes polvet meni puhki.
Takki on edelleen kuin uusi mutta hieman karheampi ja värit ovat lähteneet.

Puku: Koral light gi (valk)
Koko: A2

Ostopaikka mmafightwear.net

Oli pehmeä ja todella kevyt mutta takki oli aivan liian iso,ei saanut kutistettua joten myin eteenpäin.

Puku: Atama Mundial 9 (sin)
Koko: A2

Ostopaikka: Atamaeurope.com
Paino ilman vyötä: 1.6 kg


Takki oli aluksi hieman iso mutta pesin kaksi kertaa 90 asteessa niin sain sen istumaan hyvin vaikka nämä ovatkin esikutistettuja.
Takki oli muutenkin verrattuna Koralin classic malliin paljon kapeampi leikkaukseltaan,esim. hihoissakin oli n. 1.5 cm eroa.
Housut olivat sopivan kokoiset ja kestävää ripstop kangasta.
Ostin tämän puvun kesällä 2010 ja silloin kirpasi maksaa rahteineen 200 € mutta täytyy sanoa että laadusta kannatti maksaa.
Värit ovat lähteneet haalistumaan koska käytännössä olen kaksi vuotta paininut pelkästään tällä puvulla ja pessyt joka treenin jälkeen 40 asteessa mutta housut ovat edelleen kuin uudet ja takki on myös täysin ehjä ja ei ole ainuttakaan lankaakaan lähtenyt irti.
Ainoa miinuspuoli on, että takki on treenien alussa aika kova huuhteluaineen käytöstä huolimatta mutta pehmenee treenin myötä.

Puku: Fuji Lightweight summer Gi
Koko: A2

Ostopaikka: Budovideos.com

Kerrankin sattui edullinen kevyt puku ja takki istui kuin unelma kun kerran pesin sen 60 asteessa. Lyhyen käytön jälkeen uutena juuri sopivat housut alkoi kuitenkin muutaman 40 asteen pesun jälkeen kutistua ja ei olisi mennyt pituuden puolestä läpi kisoissa läpi enää ja kisojen takia hankin kevyen puvun. Myin puvun eteenpäin.
Kuvake
Eppu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3297
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Hattula
Etulaji: Holismi
Takalajit: Taekwondo, BJJ/SW

BJJ-pukutietokanta

#120

Viesti Eppu »

Koitin selailla, mutten ollut löytävinäni kaltaisiani rimpuloita. Eli pituutta on se reilu 188cm, pitkillä raajoilla, mutta painoa varteen on siunautunut sen 75-78kg. Osaisiko joku antaa yleisosviittaa, että kannattaako nyt ruveta tilailemaan sitten painon mukaan A3:sta vai onko tärkeämpää, että lahkeisiin ja hihoihin saa varmasti tarpeeksi mittaa?
"10 physical skills are: cardiovascular/respiratory endurance, stamina, strength, flexibility, power, speed, coordination, agility, balance, and accuracy. You are as fit as you are competent in each of these 10 skills."
Treenipäiväkirja

Erik Sandström
Mestaritehdas Oy
Instagram/Facebook
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 15 kurkkijaa