Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Ruotsalainen BJJ-guru vauhdissa

Kamppailu-urheilulajit eli BJJ, MMA, nyrkkeily, paini, potkunyrkkeily, thainyrkkeily jne.

Valvoja: Valvoja

Stigu
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 12
Lauteille: Kesäkuu 2006

Ruotsalainen BJJ-guru vauhdissa

#61

Viesti Stigu »

Olen tehnyt monta vuotta paljon työtä Hiltin edustajana ja ainoat motiivini ovat aina olleet tämän hienon lajin, sekä kamppailulajien yleensäkin edistäminen, kanssamme treenavien ihmisten auttaminen, tukeminen ja kannustaminen, yhteishengen luominen ja yhteisten tavoitteiden eteen ponnisteleminen. Olen kokenut kaiken tekemämme positiiviseksi ja rakentavaksi. Koskaan ei ole käynyt mielessäni, että toimintaan liittyisi jotakin rikollista, enkä edelleenkään niin koe. Olen kyllä hyvin pettynyt ja hämilläni siitä mitä olen ruotsalaisista lehdistä ja muualta lukenut ja kuullut, mutta minulle Hilti, ja BJJ yleensäkin, on aina ollut, ja tulee aina olemaan, jotakin muuta kun yksi henkilö tai yhden henkilön teot. Se on ollut, ja on edelleen, me kaikki, jotka tätä lajia, ja muitakin kamppailulajeja harrastamme, sekä se maailmanlaajuinen yhteisö ja ystävyysverkosto, yli tiimi- ja lajirajojen, jonka tämä harrastus on luonut.

En tiedä mitä on tapahtunut ja ruotsin oikeusjärjestelmä sen aikanaan selvittänee, mutta haluan tehdä hyvin selväksi, etten henkilökohtaisesti, enkä myös Hiltin edustajana, hyväksy minkäänlaista rikosta, joka aiheuttaa toiselle vahinkoa – en edes sellaisia, jotka ovat laillisia. En myöskään ole kenenkään muun kuin itseni moraalin vartija tai tuomitsija - jokainen vastatkoon omista teoistaan ja niiden seurauksista. On valitettava fakta, että teoista joutuu yleensä kärsimään myös moni muu kuin itse tekijä.
Kuvake
Kuhmu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2558
Lauteille: Toukokuu 2005

Ruotsalainen BJJ-guru vauhdissa

#62

Viesti Kuhmu »

Jarppa kirjoitti:
bodyguard kirjoitti: Itse en ainakaan viitsisi rahoittaa tunnetun rikollisen elämää.

Tosin ihan ammatin puolestakin näkisin varsin kehnona sen jos vaikka joku harjoittelisi samassa seurassa jonka pääopettaja on tunnettu rikollinen (ja kun kyse ei ihan mistään näpistyksestä ole).
Sinusta on siis parempi ettei rikoksesta tuomittuja kannata enää tukea vaikka tuomiot olisi kärsitty? Vaikka heppu olisi huomattavan taitava opettamassaan asiassa?

Onhan esim. Niiniketo on tuomittu kätkemisrikoksesta, liittyen johonkin rahanpesu-jupakkaan, ja minä harjoittelen miehen seurassa. Oonko mä nyt huono ihminen?

Olen aika vahvasti sitä mieltä, että harjoittelun ulkopuolisilla asioilla ei ole suurta merkitystä harjoitellessa, ja voisin hyvin mennä vaikka Mike Tysonin salille harjoittelemaan (jos siis miehellä on sellainen), vaikka ukko on tuomittu raiskauksesta. Ei niillä ole mitään väliä sen harjoittelun kannalta, ja senkin tuomion ukko on jo kärsinyt, turha sitä on enää miettiä.
Ihmisen paluuta yhteiskuntaan tuomion suorittamisen jälkeen voi mielestäni tukea mahdollisuuksien mukaan.
”You must enjoy this”.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 36 kurkkijaa