Ole hyvä ja vastaa nopeasti kyselyyn Potkun kehittämisestä. Vastausten perusteella pohdimme keinoja uudistaa Potkua. Kiitos. :)

Haku löysi 2 tulosta

Treenijäbä
touko 4, 2019, 12.08
Keskustelualue: Voimistelusali
Aihe: Liikunnan aloittavan teinin harjoitusmäärät
Vastaukset: 18
Luettu: 3656

Liikunnan aloittavan teinin harjoitusmäärät

Mika kirjoitti:
touko 4, 2019, 11.37
Aloittelijalle 90 minuuttia kestävä punttiohjelma on aika rankka, ja joka tapauksessa tuossakin mainittujen liikkeiden tekniikkaa on jonkun opetettava. Mutta linkkejä on hyvä jakaa. :)

Kuka muuten noista sivuista vastaa eli kuka tai ketkä nuo artikkelit on kirjoittanut (ja millainen koulutus- ja treenitausta hänellä tai heillä on)?
Juu 90 minuuttia voi olla rankka, riippuen tietty aloittelijan kunnosta. Toinen hyvä treeniohjelma voiman lisäämiseen on perus Starting Strength, joka on samanlainen 5x5, ainoa ero on, että tässä ohjelmassa avustavia liikkeitä on enemmän.

Starting Strength on enemmän alavartaloon keskittyvä, ja useammat sanonut, että yläkroppa jäänyt kehityksessä jälkeen Starting Strenghtillä.

Olen itse kirjoittanut tämän treeniohjelman, liikunnan koulutusta ei löydy, mutta kuntosalitaustaa kohta kymmeneltä vuodelta. Voimaharjoitteluun keskityn lähinnä salilla.
Treenijäbä
touko 4, 2019, 10.52
Keskustelualue: Voimistelusali
Aihe: Liikunnan aloittavan teinin harjoitusmäärät
Vastaukset: 18
Luettu: 3656

Liikunnan aloittavan teinin harjoitusmäärät

Piti ihan rekisteröityä, kun itselle ajankohtainen aihe ollut nyt.

Suosittelen aloittamaan 1-jakoisella treeniohjelmalla. Ohjelma sisältää kaikki perusliikkeet, eli kyykky, penkkipunnerrus, maastaveto ja pystypunnerrus.

Pääliikkeissä sarja ja toistomäärät on 5x5, eli keskitytään kasvattamaan lihasvoimaa, omasta mielestä ainakin motivoivaa nähdä kun voimatasot kasvaa :D

Treenipäiviä viikossa on kolme, mutta jos innostuu salilla käymisestä niin aina voi vaihtaa vaikka johonkin 2-tai 3-jakoiseen treeniohjelmaan. Suosittelen kuitenkin ensin aloittamaan yksijakoisella.

Kannattaa tosiaan opetella liiketekniikat kunnolla, ennenkuin lähtee lisäilemään painoja hirveästi, tuloksia tulee sitten paremmin kun liiketekniikat, ruokavalio ja progressiivinen painojen lisäys hallussa.