Haku löysi 1303 tulosta

Paappa
maalis 15, 2017, 16.51
Keskustelualue: Kynä ja Vihko
Aihe: Paappa
Vastaukset: 2115
Luettu: 151699

Paappa

Flunssan ja töiden takia treenaamisessa on ollut parin viikon tauko ja se näkyi. Nyt on taas pari jumppaa sen jälkeen takana ja pikku hiljaa olo paranee. Säkillä terävyyden saaminen vei aikaa sen menettää nopeasti. Voimat ihan pois :(

Hyvää on se, että tukilihakset, vatsa ja selkä ovat nyt paremmassa kunnossa kuin aikoihin. Ryhti tuntuu paremmalta ja selkään ei satu oikeastaan koskaan. Polvet ovat jäykät edelleen, mutta ilman painoja kyykkyjen tekeminen tuntuu auttavan siihen. Hitaasti niin syviä kyykkyjä kuin saa menemään ja vähitellen painaa alemmksi.
Paappa
helmi 10, 2017, 10.26
Keskustelualue: Kynä ja Vihko
Aihe: Paappa
Vastaukset: 2115
Luettu: 151699

Paappa

Homma etenee. Täytyy sanoa että pt:n kanssa tehty sopimus oli parhaita päätöksiäni. Maastaveto (isot pojat nauraa edelleen) on parantunut, parikymmentä kiloa on jo noussut harjoittelupaino. Parantunut tekniikka auttaa tietysti myös. Yläkropan kanssa edistys on hitaampaa, mutta sitä tapahtuu.

Nyt pientä taukoa, ranteet tahtovat kipeytyä. Ehkä hanskat kuitenkin voisivat olla hyvä idea intensiivisemmissä säkkitreeneissä.
Paappa
helmi 3, 2017, 14.02
Keskustelualue: Kynä ja Vihko
Aihe: Paappa
Vastaukset: 2115
Luettu: 151699

Paappa

Treeni jatkuu ja tuloksiakin on syntynyt. Painelen omalla vaatimattomalla tasollani, mutta varsinkin maastavedossa on voinut laittaa lisää rautaa. Penkkituloksetkin ovat hieman parantuneet.

Säkkitreeni on muuttunut mielenkiintoiseen suuntaan, mukaan on tullu normaalin nyrkittelyn lisäksi potkuja, kyynärpäitä, avokämmenien käyttöä yms. Samoin asetreeni on alkanut uudelleen, maalin tökkimistä ja muuta sooloharjoittelua.

Nykyinen harjoittelurytmi on kaksi salipäivää ja yksi varsinainen säkkitreeni viikossa + satunnaista häröilyä välineillä. Salipäivinä lämmittely tapahtuu myös säkillä. Kunhan kerkiän vääntäydyn taas kuntonyrkkeilyynkin.
Paappa
tammi 25, 2017, 08.56
Keskustelualue: Kynä ja Vihko
Aihe: Paappa
Vastaukset: 2115
Luettu: 151699

Paappa

Hetkeen en olekaan tänne mitään kirjoittanut. Treeni jatkuu, kuntonyrkkeilyssä en ole ehtinyt käymään vuodenvaihteen jälkeen. Pitäisi mennä vaan.

Pt taas kävi katsomassa touhuani kuntosalilla. Edistystä tuntuu tapahtuneen. Iloinen uutinen oli sekin että terveystarkastuksessa veriarvot olivat parantuneet osin paljonkin, varsinkin verensokeri paaston jälkeen oli tippunut ja kolesteroli (osittain) samoin. Vielä jälkímmäinen on koholla mutta parempaan suuntaan mennään, HDL eli hyvä kolesteroli kompensoi ja triglyseridi oli tippunut reilusti.

Jatketaan harjoituksia.
Paappa
tammi 10, 2017, 13.32
Keskustelualue: Kynä ja Vihko
Aihe: Paappa
Vastaukset: 2115
Luettu: 151699

Paappa

Joulu on lusittu ja treenaaminen jatkuu. Kävimme vaimon kanssa Espanjassa, Malagan länsipuolella ja olimme viikon. Jyrkkiäkin ja vaikeita nousuja tuli vuorille tehtyä joten ilman liikuntaa ei tästä selvitty. Välillä hirvitti kun sydän hakkasi ja rintaan pisti, joten kuntoilua on syytä jatkaa. Hienot olivat maisemat 1450 metrin korkeudessa (alla).

Eilen alkoi taas salitreeni, hieman otin painoissa takapakkia kun oli viimeisistä kulunut vähän aikaa. HMAC:n kortti oli loppunut, joten harkitsen jatkoa. Ruskeasuon hallilla on myös kuntonyrkkeilyä ja se on lähellä asuinpaikkaa, joten saatan käydä tutustumassa.



Kuva
Paappa
joulu 11, 2016, 20.30
Keskustelualue: Kynä ja Vihko
Aihe: Paappa
Vastaukset: 2115
Luettu: 151699

Paappa

Huomenna taas pt:n kanssa tapaaminen, katsotaan mitä uutta keksitään. Tuntuu että kehittymistä on tapahtunut, ainakin vähän. Olo on hyvä, mitä nyt nämä normaalit tämän ikäisen vaivat ja kipuilut.

Uskon kyllä nykyiseen treenitapaani kuin pässi suuriin sarviinsa (katso avatar :D ). Vielä kun pääsisi joskus kokeilemaan sparraamista niin olisi hyvä.
Paappa
joulu 9, 2016, 13.55
Keskustelualue: Kynä ja Vihko
Aihe: Paappa
Vastaukset: 2115
Luettu: 151699

Paappa

Jorge kirjoitti:
Paappa kirjoitti:
Jaksoin loppuun, mutta yskin nurkassa astmayskää. Lääkkeet lääkkeet.
:?

Ota pitkäkestoiset ennen treeniä.
Pitäisi varmaan hakea sellaiset.

Kaikenlaista ollut viime aikoina. Yhden päivän aikana olin yo-juhlissa, pidin ystävän isän hautajaisissa puheen ja olin vielä pikkujouluissa. Töitäkin pitää tehdä joten tuntuu että mennään aika haipakkaa. Kuitenkin olen pysynyt 3 treeniä viikossa - rytmissä ja kieltämättä alkaa tuntua ihan hyvältä.

Omassa säkkitreenissä alkavat matalat ja keskilinjan potkut olla ihan tärkeässä osassa. Stomppi eli työntävä potku kantapäällä, pyyhkäisevä potku polveen tai sen alle (coup de pied bas), etupotku keskivartalon korkeudelle, kiertopotku reiden korkeudelle. En näe suurestikaan syytä koettaa mitään tämän monimutkaisempaa.
Paappa
joulu 2, 2016, 14.58
Keskustelualue: Kynä ja Vihko
Aihe: Paappa
Vastaukset: 2115
Luettu: 151699

Paappa

Keskiviikon kuntonyrkkeily HMAC:ssa oli ehkä kovin tähän asti, tai sitten vaan itse yritin kovempaa. Sain parikseni porukan isoimman jöötin, joka löi varsin kovaa ja otti omat lyöntini pistareilla hyvin vastaan. Kiitin lähtiessä hyvästä opastuksesta.

Jaksoin loppuun, mutta yskin nurkassa astmayskää. Lääkkeet lääkkeet.
Paappa
marras 28, 2016, 12.53
Keskustelualue: Kynä ja Vihko
Aihe: Paappa
Vastaukset: 2115
Luettu: 151699

Paappa

Treenailtu on ja tänään lisää. Pt:n ohjelman noudattaminen on välillä haasteellista sikäli että kaikenlaiset työ- ja perhe-esteet voivat tulla väliin. Kuntonyrkkeily jäi viime viikolla kun ei aika-avaruus taipunut tällä kertaa. Tänään on salipäivä.

Kuitenkin olen ollut ahkera ja korvannut väliin jääneet sali- ja nyrkkeilypäivät omalla treenillä. Keskittyminen hyvin suorittamiseen tuntuu kantavan hedelmää.

Säkkitreeni on muuttunut taas siihen suuntaan, että käytän lähinnä ohuita hansikkaita (prisman halpis salihanskat joissa on sopivasti tekonahkaa rystysissä) jottei iho mene rikki. Siis vaimennusta ei ole ja ranteiden suhteen pitää olla tarkkana. Tämä on toisaalta palkitsevaa sikäli että oppii lyömään niin kuin pitäisi. Lyönnit ovat lyhyehköjä sikälikin että suojaus on wanhaan malliin hiukan enemmän edessä kun ei ole tyynyjä käsissä. Yksinkertaisia potkuja (etupotku, matala kiertopotku, stomppaus polven korkeudelle ja savaten "coup de pied bas") teen myös.
Paappa
marras 20, 2016, 17.37
Keskustelualue: Kynä ja Vihko
Aihe: Paappa
Vastaukset: 2115
Luettu: 151699

Paappa

Pt:n ohjeiden mukainen treeni, säkillä lämmittelyä (käsi- ja potkutekniikoita). Kahvakuulalla etuheilautuksia, punnerruksia, askelkyykkyjä, lankkua. Lopuksi vielä reipas säkkisessio kevyellä kontaktilla, enemmän vauhtia kuin voimaa jotta saa sykkeen vielä nostettua vähäksi aikaa ylös. Venyttelyä.

Vaikka kaiken tämän osaisi niin silti on vaan hyvä, että joku ulkopuolinen miettii kanssasi treenaamisen reunaehdot, katsoo ja korjaa alussa virheet. Viikonlopun treenipaikassa eli taloyhtiön harrastushuoneessa on peili mikä auttaa hallitsemaan vartalon asentoa esim kyykyissä. Hyvältä tuntuu.
Paappa
marras 17, 2016, 13.05
Keskustelualue: Kynä ja Vihko
Aihe: Paappa
Vastaukset: 2115
Luettu: 151699

Paappa

Eilen kuntonyrkkeilyä HMAC:ssa. Menin omien voimieni rajoilla, lopun kovatahtinen kahden minuutin suora - uppari - koukku - koukku - suora -kombinaatio oli aika murhaava. Jaksoin jotenkin loppuun ja köhin vasten seinää nurkassa. Onneksi minulla oli hyvä pari, suunnilleen samaa ikä- ja kuntoluokkaa oleva jamppa joka osasi hyvin pitää pistareita. Kannustimme toisiamme ja korjasimme toistemme virheitä. Hyvä meininki kaikin puolin.

Tulipa muuten mieleen miten paljon nyrkkeilyn vaativammat sarjat muistuttavat sitä miten miekkailussa rakennettiin hyökkäyksiä. Hämäys - kierto - pisto, provokaatio - lyönti.
Paappa
marras 15, 2016, 15.35
Keskustelualue: Kynä ja Vihko
Aihe: Paappa
Vastaukset: 2115
Luettu: 151699

Paappa

Pt:n tekemä ohjelma otettu käyttöön. Hyvältä tuntui, selvästi vähän erilainen lähestymistapa kuin mitä olin aikaisemmin tehnyt. Vähemmän toistoja sarjoissa mutta sarjojen määrä vastaavasti suurempi. Liikkeitä oli vähemmän ja vuoroviikoin tehdään eri juttuja. Mikä oli hyvä niin se että viikonlopputreeni on sellainen jota voin tehdä vaikka työmatkalla hotellihuoneessa.

Esim. penkkipunnerruksessa tuntuma oli nyt aikaisempaa parempi. Painoa oli näin aluksi vähemmän mutta yritin tehdä neuvojen mukaan hyvällä tekniikalla. Uskon että tämä lähestymistapa on pitemmän päälle parempi ja telon itseäni huomattavasti vähemmän. Ei tietysti tunnu niin miehekkäältä kun ei ole koko ajan kipeä :D

Kuntonyrkkeilyyn pääsin taas viime viikolla ja huomenna lisää. En ole kertaakaan vielä pyörtynyt tai oksentanut joten setä jaksaa vielä heilua.
Paappa
marras 8, 2016, 09.14
Keskustelualue: Kynä ja Vihko
Aihe: Paappa
Vastaukset: 2115
Luettu: 151699

Paappa

Eilen ensimmäinen kerta salilla personal trainerin kanssa. Eräs nuorimies, pojan kaveri, oli päättänyt aloittaa pienimuotoisen liiketoiminnan alalla. Ajattelin antaa nuorelle mahdollisuuden, vähintä mitä voi tehdä on yrittää tukea tällaista.

Kaverilla on nyt jo kunnollinen kamppailulajitausta, painia, itämaisia lajeja ja nyt hän treenasi Fioren pitkää miekkaa. Olin kertonut hänelle rajoitteistani ja hän kyseli lisää tehden muistiinpanoja. Salilla hän tarkasti liikeratojani eri toimintapisteissä, teki paljon korjauksia (olin siis tehnyt monia asioita väärin) ja antoi uudenlaisia tehtäviä. Rohkaiseva kokemus. Ajattelin hyödyntää häntä jatkossakin.

Hän katsoi myös lämmittelyäni säkillä. Sitä tehdessä huomasin, ehkä yleisön paineesta, että onnistuin keskittymään tavallista paremmin. Lopputulos oli se että mielestäni oivalsin taas jotain pikku asioita. Kun tavoitteena on ollut opetella nimenomaan lyömään ilman hanskoja tai vain vähän suojaavilla rukkasilla se on tarkkaa ranteiden asennon ja yleensä tekniikan kanssa. Eli pikku hiljaa tuntuu että oppimista on tapahtunut.
Paappa
marras 2, 2016, 07.36
Keskustelualue: Kynä ja Vihko
Aihe: Paappa
Vastaukset: 2115
Luettu: 151699

Paappa

Tavoite? En tiedä, ajatus vaan tuntui hyvältä. :D
Paappa
marras 1, 2016, 23.58
Keskustelualue: Kynä ja Vihko
Aihe: Paappa
Vastaukset: 2115
Luettu: 151699

Paappa

Työpaikalla on hyvin varusteltu kuntosali jota pyrin aina välillä käyttämään. Siellä normaali ohjelmani on seuraava:

Lämmittelyä nyrkkeilysäkillä. Maastaveto, penkkipunnerrus, vatsalihaspenkki, ylätaljan veto, jalkaprässi, selkäliike telineessä. Kutakin kolme kierrosta vaihtelevan pituisilla sarjoilla, painoliikkeet (mave, pena, talja, prässi) niin että viimeinen toisto pitää pakottaa.

Tunti siinä tulee hyvin käytettyä.