Haku löysi 4 tulosta

Paappa
marras 29, 2017, 08.59
Keskustelualue: Sauna
Aihe: Nyrkin kestävyys
Vastaukset: 62
Luettu: 5331

Nyrkin kestävyys

Eilen kokeilin sitä että puristin ensin pikkusormen ja nimettömän tiiviiseen nippuun ja sen perään keski- ja etusormen. Peukalolla tuin kahta viimeistä tähän kahden edellisen luomaan "perustukseen". Tuntui hyvältä, antoi tukevan fiiliksen ja osumista tuli suorissa parempia. Tätä kannattaa jatkaa. Koukut ovat edelleen vaikeita, paras vaihtoehto minulle tuntuu olevan korkkiruuvi eli pikkurilli ylempänä.
Paappa
marras 28, 2017, 10.25
Keskustelualue: Sauna
Aihe: Nyrkin kestävyys
Vastaukset: 62
Luettu: 5331

Nyrkin kestävyys

Pahimmillaan kipu ulottui siitä pinnasta noin 2 sentin syvyyteen kohti rannetta. Vaikea tätä on kuvata :D Jotta saan osuman kunnolla rystysille käännän koukuissa käden mielellään vähän yli, eli käsi ei ole osumassa vaakasuorassa. Onko tämä virhe?

Hyvä kun mainitset peukalon. Varsinkin uppercutteja lyödessä voi käydä niin että peukalo on vaarassa. Käden virheasento epäilemättä, mutta ongelma on sekin jos kaveri pitää pistehanskaa väärin.
Paappa
marras 28, 2017, 09.54
Keskustelualue: Sauna
Aihe: Nyrkin kestävyys
Vastaukset: 62
Luettu: 5331

Nyrkin kestävyys

Itselläni on nyt ollut hieman kipeä jo pitemmän aikaa vasen käsi. Kipeä kohta on etu- ja keskisormen välissä. Ongelma syntyi koukkujen lyömisestä treeneissä pistehanskoihin. Huono tekniikka epäilemättä lisää ongelmaa, mutta osumat olivat kuitenkin isommilla rystysillä. Jotkut tekevät sitä että lyövät pistehanskoilla aika kovaa vastaan, vähempikin riittäisi.

Koska kyse on defendosta, ei nyrkkeilystä sinänsä en pidä ongelmana sitä että löisi koukut avokämmenellä, kämmenen tyvellä ja suorat nyrkillä. Suorat on helpompi kontrolloida. Toisaalta Mjölnir totesi minulle kun epäilin käden kestävyyttä jos päähän lyö että "lyödään leukaan, ei otsaan. Leuka ei ole kova". Päättelen että tarkkuus ja keskittyminen on se avain, niin kuin kaikessa harjoittelussa. Miten harjoittelet, siten teet tarvittaessa.
Paappa
marras 27, 2017, 12.57
Keskustelualue: Sauna
Aihe: Nyrkin kestävyys
Vastaukset: 62
Luettu: 5331

Nyrkin kestävyys

Itse treenaan sen minkä teen (liian harvoin) paljaalla, tai lähes paljaalla. Käytän halpoja salihanskoja joissa on tekonahkaa rystysten kohdalla, eivät kädet tule niin barbaarisen näköisiksi. Toisaalta niissä on jonkinlainen pehmuste kämmenessä joka antaa jotain mitä puristaa. Tämä tuntuu tukevoittavan kättä.

Olen käyttänyt myös muoviköyden pätkää johon päälle laittanut lätkäteippiä "luotina". Tälläkin on mielestäni positiivinen vaikutus. Kokonaan toinen on sitten pultinpätkä, antaa järkyttävän voimatuntuman mutta tällä todennäköisesti pitää olla varovainen ettei kumuloivasti aiheuta vammaa. Paras kompromissi varmaan olisi maltillisen painoinen pultti jossa päällä pehmeää teippiä.

Käsi hajoaa kuitenkin melko varmasti jos onnistuu lyömään harjoituskaveria otsaan. Itselläni meni rystynen takavuosina tällä tavalla, kädessä oli mma-hanskat. Eli tarkkuus kunniaan.

Olen lukenut että paljasnyrkkiottelut briteissä saattoivat kestää pitkään, tempo oli melko harkittu senkin takia että yritettiin välttää käsien hajoamista. Tästäkin syystä vartaloon lyötiin paljon.