Voit luoda tilin myös sosiaalisen median tunnuksillasi. Klikkaa alta. :)

Kuva

Haku löysi 1 tuloksen

Rami Niemi
maalis 9, 2009, 18.13
Keskustelualue: Voimistelusali
Aihe: Vatsalihastreeni
Vastaukset: 29
Luettu: 6147

Vatsalihastreeni

nassesetä kirjoitti: Välipäivinä sitten 2-3 kertaa viikossa syvät lihakset nostamalla ja laskemalla jalkoja, ristiselkä kiinni alustassa.
a) Syvät vatsalihakset? Vatsalihaksia ovat kuitenkin Suora vatsalihas (vatsarutistus), Sisempi ja ulompi vino vatsalihas (sivutaivutus, kiertoliikkeet, vatsarutistus, kontrolli) ja poikittainen vatsalihas (Vatsaontelon paineen säätely, tukikorsetti, hengityslihaksisto).
b) Tuolla menetelmällä tosin vatsalihakset tekevät vain staattista pitotyötä, ja itse työn tekevät lonkan koukistajat ja pitkä etureiden lihas. (muutama reiden lihas tukee työtä)
nassesetä kirjoitti: Tuntuu aika hyvin, mutta onko tuossa jo liikaa? Kannattaako syvien treenaus tehdä eri päivinä?
Ei liikaa lainkaan, ja eri vatsalihasten treenin voi aivan hyvin ja suositeltavaakin sitouttaa yhteen treeniin eikä eriyttää erimmiten.
Muista että lihaksen kestävyys/voimatreenailu sekä kontrolliharjoittelu olisi hyvä eriyttää ihan hermotuksellisesti...

Tässä ihan pikapuolinen ohimennen kommentointi, voin heittää lisää myöhemmin paremmalla ajalla.