Voit luoda tilin myös sosiaalisen median tunnuksillasi. Klikkaa alta. :)

Kuva

Haku löysi 15 tulosta

Elina
elo 4, 2014, 12.48
Keskustelualue: Voimistelusali
Aihe: Käytättekö ravintolisiä?
Vastaukset: 407
Luettu: 42441

Käytättekö ravintolisiä?

Anteeksi, mennyt ihan ohi tämä!

Eli siis käytit kotitekoista stäkkiä? Haittavaikutuksia on luonnollisesti aina vaikeaa yksilöllisesti arvioida, eli valitettavasti et varmastikaan saa vastausta kuin ajan kanssa, JOS jotain ilmenisi (ainesosien puhtaus sun muut tekijät, vaikka kombo muuten olisikin "vaaraton"). Biokemiaan asian suhteen en sen suuremmin koske - kannattanee kysellä pätevämmiltä jätkiltä kuten esimerkiksi Hulmilta :smt003
Elina
huhti 13, 2014, 01.52
Keskustelualue: Voimistelusali
Aihe: Käytättekö ravintolisiä?
Vastaukset: 407
Luettu: 42441

Käytättekö ravintolisiä?

Tuosta beeta-alaniinista - syksyllä istuksin erään karnosiinitutkijan parilla luennolla. Hänen mukaansa beeta-alaniinin käyttöön yhdistetty pistely on seurausta liian suurista kerta-annoksista.
Elina
marras 8, 2013, 18.44
Keskustelualue: Voimistelusali
Aihe: Käytättekö ravintolisiä?
Vastaukset: 407
Luettu: 42441

Käytättekö ravintolisiä?

Senpä takia monipuolinen ruokavalio onkin tärkeä, jos kyse on perusterveestä ihmisestä. Aineenvaihdunta- ja imeytymishäiriöiset ovat sitten erikseen. Niin, ja tietenkin ne, jotka syystä tai toisesta haluavat pitää ruokavalionsa hyvin rajoitettuna (mm. ne tapetilla olleet fitness -urheilijat).
Elina
marras 8, 2013, 12.02
Keskustelualue: Voimistelusali
Aihe: Käytättekö ravintolisiä?
Vastaukset: 407
Luettu: 42441

Käytättekö ravintolisiä?

Näinhän ainakin wikipedia tietää kertoa :smt003
Elina
marras 8, 2013, 10.51
Keskustelualue: Voimistelusali
Aihe: Käytättekö ravintolisiä?
Vastaukset: 407
Luettu: 42441

Käytättekö ravintolisiä?

Aihki kirjoitti: Jotta varsinkin naiset saisivat D3:sta kaiken hyödyn irti niin pitäisi myös olla K2 (MK7) mukana, Mg ei olisi pahitteeksi suurin osa suomalaisista saa aivan tarpeeksi Ca:ta.
Magnesiumista - syön kuitenkin melko paljon mm. viljatuotteita, joten en usko, että siitä tarvii olla huolissaan. Lisäksi magnesium -lisän hyöty on kyseenalainen, koska sen imeytyminen heikkenee saannin kasvaessa...

K2 -saannin suhteen en myöskään murehtisi, koska suolistofloora ja toisaalta monipuolinen ruokavalio.

Luulenkin, että syön kuitenkin sen verran monipuolisesti, että näillä liikuntamäärillä lisäravinteista ei ole erikoisempaa hyötyä. Pitäisi reenata ihan apinana!
Elina
marras 7, 2013, 20.03
Keskustelualue: Voimistelusali
Aihe: Käytättekö ravintolisiä?
Vastaukset: 407
Luettu: 42441

Käytättekö ravintolisiä?

Mä olen nyt syönyt pari, kolme kuukautta kolmea ravintolisää - B-vitamiiniyhdistelmää, D-vitamiinia, Piimax + biotiini + C -lisää. Enpä voi kehuskella huomanneeni mitään eroa. Lisäksi käytössä on melkein päivittäinen palautusjuoma, joka on joko Gainomaxin valmissekoitus tai joku muu vastaava, jossa on se n. 20 g proteiinia ja jonkin verran hiilareita.

En tiiä, mitä vanhemmaksi tulen, sitä enempi luotan liikuntaan. Se on ihan se sama mitä syöt, kun aineenvaihdunta hidastuu - jos et kuluta tarpeeksi, niin energiansaannin on kutistuttava tai muuten pullistuu, söi miten terveellisesti tahansa.
Elina
loka 10, 2012, 15.15
Keskustelualue: Voimistelusali
Aihe: Käytättekö ravintolisiä?
Vastaukset: 407
Luettu: 42441

Käytättekö ravintolisiä?

No, itse asiassa :smt003 , siellä sanotaan, että liiallinen proteiinin saanti on turhaa (liiallinen = kolminkertainen määrä suosituksiin verrattuna), ja että yksittäinen aminohappolisä ei anna lisähyötyä. Sitä vastoin esimerkiksi välitön harjoituksen jälkeinen palautusjuoma, jossa on joko hiilaria tai proteiinia, tai molempia, tuottaa lihaskasvulle ja kehitykselle suotuisan hormonaalisen vasteen ja nopeuttaa palautumista.
Elina
loka 9, 2012, 23.08
Keskustelualue: Voimistelusali
Aihe: Käytättekö ravintolisiä?
Vastaukset: 407
Luettu: 42441

Käytättekö ravintolisiä?

fatman kirjoitti: Heraproteiinista tulikin kysymys mieleen. Laukaiseeko pelkkä heraproteiini - konsentraatti tai isolaatti - insuliinin erityksen ilman ylimääräistä hiilaria?

Joskus olen jossain tälläiseen väitteentynkään törmännyt.
Ravintoaineet eivät siirry soluihin ilman insuliinia. Rasvojen kohdalla tilanne on eri kuin hiilihydraateilla tai proteiinilla, koska rasvahapot siirtyvät rasvasoluihin "taustainsuliinin" erityksen voimin.

Tässä muuten aiheesta:

http://www.pronutritionist.net/vahahiilihydraattinen-ruokavalio-ja-insuliinivaste-osa-11/" onclick="window.open(this.href);return false;
Elina
loka 9, 2012, 17.08
Keskustelualue: Voimistelusali
Aihe: Käytättekö ravintolisiä?
Vastaukset: 407
Luettu: 42441

Käytättekö ravintolisiä?

Tuo 0,8 g/painokilo sisältää jo muistaakseni neljännesosan ilmaa, mutta luonnollisesti esimerkiksi urheilijat hyötyvät suuremmasta proteiininsaannista (esimerkkinä sellainen yleinen 1,2-1,5 g/painokilo/suositus). Sama laihduttajien kohdalla.

Mutta proteiinin määrän turha korostaminen on turhaa, sillä vaikka terveet munuaiset kestävätkin typpikuormaa, niin turha niitä on kuormittaa tarpeettomasti. Lisäksi proteiinillakin on insuliinivaste, jonka seurauksena esimerkiksi hiilihydraatteja karttelevat hyötyisivät enemmänkin rasvojen painottamisesta, ei proteiinin.
Elina
loka 8, 2012, 21.11
Keskustelualue: Voimistelusali
Aihe: Käytättekö ravintolisiä?
Vastaukset: 407
Luettu: 42441

Käytättekö ravintolisiä?

Noh, joo. Mutta kyllä niitä on ihan erikseen tutkittu...
Elina
loka 8, 2012, 20.58
Keskustelualue: Voimistelusali
Aihe: Käytättekö ravintolisiä?
Vastaukset: 407
Luettu: 42441

Käytättekö ravintolisiä?

Presenter kirjoitti: Noin muuten noiden imeytymisnopeuksien erojen miettiminen eri heralaatujen välillä on aika turhaa hifistelyä....Usein muutenkin sitä proteiinintarvetta korostetaan vähän turhankin paljon.
Samaa mieltä ja samaa mieltä :smt003

Tuohon listaukseen tutkituista lisäravinteista voi lisätä massanlisääjät.
Elina
joulu 2, 2010, 19.36
Keskustelualue: Voimistelusali
Aihe: Käytättekö ravintolisiä?
Vastaukset: 407
Luettu: 42441

Käytättekö ravintolisiä?

Jaawa kirjoitti: Mä vähä kämmäsin ravintolisien kans, en niin tarkkaan laskenu että paljonko mitäkin ravintoainetta mä saan yhteensä, noh, päädyin vetämään hieman liikaa magnesiumia, mitä ny, 200 päivän ajan. Verenpaine on matalalla, pumppu hakkaa epätasasesti rasituksessa, väsyttää, mielialat vaihtelee. Jee, toivottavasti kukaan muu ei oo niin pässi ku mä.
Onneksi kämmäsit magnesiumin kanssa - sen imeytyminen kun heikkenee, jos saatu määrä kasvaa.
Elina
marras 28, 2008, 20.47
Keskustelualue: Voimistelusali
Aihe: Käytättekö ravintolisiä?
Vastaukset: 407
Luettu: 42441

Re: Käytättekö ravintolisiä?

Pispalan Woima on todella asiallinen nimi firmalle :smt003 Mie pien.
Elina
joulu 15, 2007, 00.59
Keskustelualue: Voimistelusali
Aihe: Käytättekö ravintolisiä?
Vastaukset: 407
Luettu: 42441

Niin, palareiden tärkeimpiä antejahan on se, että nestemäisenä ne imeytyvät nopeammin. Nestemäisen hiilihydraattilisän etuna vielä se, että glukoosi avaa lihassoluja niin, että nesteytyminen onnistuu myös paremmin.

Siksipä ei liene ihmeellistä, että muuallakin kuin Jenkeissä näistä asioista ollaan kiinnostuneita... :D
Elina
joulu 14, 2007, 20.08
Keskustelualue: Voimistelusali
Aihe: Käytättekö ravintolisiä?
Vastaukset: 407
Luettu: 42441

Tuota, käsittääkseni malto on pitkäketjuinen hiilihydraatti eli ei suinkaan sama asia kuin sokeri.