Ole hyvä ja vastaa nopeasti kyselyyn Potkun kehittämisestä. Vastausten perusteella pohdimme keinoja uudistaa Potkua. Kiitos. :)

Haku löysi 7 tulosta

Elina
tammi 29, 2016, 23.58
Keskustelualue: Voimistelusali
Aihe: Foam Rolling / Putkirullaus
Vastaukset: 51
Luettu: 13272

Foam Rolling / Putkirullaus

Näin sivusta huudellen, kannattaa mälväillä kaikkiin suuntiin. Näinhän myös hieronnassakin tehdään.
Elina
marras 21, 2013, 18.48
Keskustelualue: Voimistelusali
Aihe: Foam Rolling / Putkirullaus
Vastaukset: 51
Luettu: 13272

Foam Rolling / Putkirullaus

Mä rullailen useamman kerran viikossa, mutta viime aikoina vain selkää. Tfl- ja etureisi ovat saatanallisia paikkoja. Lisäksi avaan rintarankaa foamrollerin avulla, se helpottaa oloa aika lailla.

Haaveilen grid rollerista - se on vielä hirveämpi kuin perusputki, mutta sillä saa kyllä ihan erilaista tuntumaa erityisesti noihin reisien kalvoihin.
Elina
syys 25, 2012, 20.43
Keskustelualue: Voimistelusali
Aihe: Foam Rolling / Putkirullaus
Vastaukset: 51
Luettu: 13272

Foam Rolling / Putkirullaus

Periaatteessa siis tapahtuu tavallaan sama mitä pystyasennossa, kun lantio kallistuu liikaa eteen esimerkiksi kyykätessä.
Elina
syys 25, 2012, 20.42
Keskustelualue: Voimistelusali
Aihe: Foam Rolling / Putkirullaus
Vastaukset: 51
Luettu: 13272

Foam Rolling / Putkirullaus

Kiitämme :smt003
Elina
syys 25, 2012, 19.48
Keskustelualue: Voimistelusali
Aihe: Foam Rolling / Putkirullaus
Vastaukset: 51
Luettu: 13272

Foam Rolling / Putkirullaus

Rullataanko nikama nikamalta vai lasketaanko alaselän asento säilyttäen alas?

EDIT: mietin ensin, että lordoosi ainakin korostuu, jolloin alaselkää asento säilyttäen alas laskiessa paine tulisi nikamista mun mielestäni välilevyjen toiseen reunaan, jolloin välilevy "pullistuisi" anteriorisesti. Mutta jos katsoisi asiaa liikemallin kautta, ni tuossa ei olisi hirveästi järkeä, koska jos ranka on jo ekstensiossa, niin rotaation ja sivutaivutuksen määrät olisivat niin pienet, että varsinaista liikkuvuutta lanneselkään ei tuolla liikkeellä saisi.

Eli en minä oikein tiedä :smt003
Elina
syys 24, 2012, 23.53
Keskustelualue: Voimistelusali
Aihe: Foam Rolling / Putkirullaus
Vastaukset: 51
Luettu: 13272

Foam Rolling / Putkirullaus

Lähinnä kaiten alaselän rullausta ei suositella, kun siellä on paljon luista rakennetta ja näin ollen siitä rullailusta ei ole hirveästi hyötyä siellä putken kanssa. Tuo tennispallohässäkkä osuu sitten paremmin sinne selänojentajiin ja näin ollen auttaa edes vähän jotakin. Näin olen antanut itseni ymmärtää :D

Mä "rullailen" lähinnä rintarankaan liikettä (tuo Presenterin ekaksi postaama kuva), jaloissa rullailen enimmäkseen lonkankoukistajia, lihasten kiinnityskohtia polven ympärillä sekä teeäfällää (peitinkalvon jännittäjälihas) ja siihen liittyen ulkoreiden kalvoa (IT-kalvo). Satunnaisesti pakaroita ja yläselkää lapojen seudusta.
Elina
syys 24, 2012, 20.59
Keskustelualue: Voimistelusali
Aihe: Foam Rolling / Putkirullaus
Vastaukset: 51
Luettu: 13272

Foam Rolling / Putkirullaus

Mä rullailen ajoittain, nyt olisi tarkoitus rullailla säännöllisesti kerran viikkoon enemmän osana liikkuvuusreeniä. Katotaan, miten toimii!