Nyt voit liittyä etupotkijaksi näppärästi ja nopeasti PayPalin kautta tästä linkistä. Tukemalla Potkua pidät sivustoa pystyssä. :)

Kuva

Haku löysi 18 tulosta

Andy
syys 8, 2017, 00.14
Keskustelualue: Sauna
Aihe: Aloittelijoiden tukipulina
Vastaukset: 452
Luettu: 114836

Aloittelijoiden tukipulina

Siinä vaiheessa kun kaveri meinaa saada lukon tai kuristuksen kiinni, kyse on taistelusta elämästä ja kuolemasta. Niin käy jokaiselle aloittelijalle, eikä sitä voi auttaa. Mene treenaamaan äläkä huolehdi siitä miten se sujuu. Ohjaajat kyllä osaavat neuvoa.
Andy
syys 7, 2017, 23.37
Keskustelualue: Sauna
Aihe: Aloittelijoiden tukipulina
Vastaukset: 452
Luettu: 114836

Aloittelijoiden tukipulina

Aloittelijoilla on tapana kiinnittää kohtuuttomasti huomiota varustevalintoihin. Lähinnä siksi että se on asia jossa jotuu/voi tehdä itse päätöksiä. Mikään kamppailulaji ei kuitenkaan ole välineurheilua eikä puvun (tai nyrkkeilyhanskan) merkki vaikuta menestykseesi ollenkaan samoin kuin suksimerkki hiihdossa tai automerkki formula ykkösessä. Tärkeintä on että pääset treenaamaan.
Andy
tammi 20, 2017, 15.14
Keskustelualue: Sauna
Aihe: Aloittelijoiden tukipulina
Vastaukset: 452
Luettu: 114836

Aloittelijoiden tukipulina

Sopiva laji ei määräydy sen mukaan minkä ikäinen olet tai paljonko nostat penkistä vaan sen perusteella mitä etsit ja mitä on tarjolla.

Tarkoitatko itsepuolustuslajilla nyt sellaista treeniä, missä keskitytään 100% itsepuolustusvalmiuksien parantamiseen vai ihan mitä vaan lajia missä lyödään, potkitaan tai painitaan?
Andy
elo 30, 2015, 19.52
Keskustelualue: Sauna
Aihe: Aloittelijoiden tukipulina
Vastaukset: 452
Luettu: 114836

Aloittelijoiden tukipulina

Et luultavasti ole ensimmäinen peruskurssilainen joka seuraan tulee. Ohjaajat ovat nähneet aloittelijoita ennenkin ja tietävät kyllä mitä näiltä voi odottaa ja mitä ei. Ohjaajat kertovat kyllä miten salilla on suotavaa käyttäytyä ennen kuin vaativat sitä.

Kardinaalimokia voi tehdä "vahingossa" vain yhdellä tavalla: ei kuuntele mitä ohjaaja sanoo.
Andy
elo 12, 2015, 12.04
Keskustelualue: Sauna
Aihe: Aloittelijoiden tukipulina
Vastaukset: 452
Luettu: 114836

Aloittelijoiden tukipulina

Aikikai-aikido lienee se yleisin tyylisuunta. Aikikai on siis se järjestö, joka jatkaa lajin perustajan Morihei Ueshiban perinteitä ja jonka pääopettaja on Ueshiban jälkeläinen suoraan alenevassa polvessa. Aikikain sisälläkin on kuitenkin useita opettajalinoja eikä kaikki aikikai-aikido ole samanlaista.

Muiden opettajalinjojen kanta on tietysti usein se että Aikikaissa on enemmän tai vähemmän muuteltu Ueshiban opetuksia ja sen sijaan juuri he edustavat sitä alkuperäistä aikidoa. Sitten on toki myös linjoa jotka ovat ihan avoimesti lähteneet muuttamaan lajia suuntaan tahi toiseen. jotkut ovat eronneet Aikikaista jo ennen Ueshiban kuolemaa.

Mutta jos etsit sitä suurinta linjaa niin Aikikai lienee ykkösvaihtoehto ja se on Suomessakin yleisin. Itse tosin kehottaisin valitsemaan seuran sijainnin, harjoitusaikojen ja paikallisen pääopettajan tason mukaan.
Andy
heinä 17, 2014, 23.59
Keskustelualue: Sauna
Aihe: Aloittelijoiden tukipulina
Vastaukset: 452
Luettu: 114836

Aloittelijoiden tukipulina

Harrastavat.
Andy
kesä 25, 2014, 16.53
Keskustelualue: Sauna
Aihe: Aloittelijoiden tukipulina
Vastaukset: 452
Luettu: 114836

Aloittelijoiden tukipulina

http://www.kaleva.fi/teemat/hyva-elama/ ... in/668159/" onclick="window.open(this.href);return false;
Huippu-urheilussa käytetty intervalliharjoittelu sopii uusien tutkimusten mukaan myös toipuvalle sydänpotilaalle. Sillä on enemmän sydäntä suojaava ja yleiskuntoa parantava vaikutus kuin maltillisella aerobisella liikunnalla. Tuloksia ei kuitenkaan vielä ehdoteta virallisiksi suosituksiksi.

Oulussa tehtyjä havaintoja esiteltiin Kuopiossa Puijo Symposiumissa, jossa on tämän viikon koolla 350 liikuntalääketieteen huippututkijaa ja asiantuntijaa.

- Tutkimuksemme on vasta alkuvaiheessa, joten kovan harjoittelun aloittaminen vaatii ohjausta. Potilaan aktivointi on aloitettava kuitenkin heti, sanoo fysiologian dosentti Arto Hautala Oulusta.

Hänen mukaansa kovatehoinen intervalliharjoittelu on silti todettu turvalliseksi sydänpotilaille. Siinä syke nostetaan lähes maksimaaliselle tasolle. Intervallijakso kestää neljä minuuttia ja palautustauko kolme. Näitä toistetaan neljä kertaa, ja lisäksi tärkeitä ovat alku- ja loppuverryttelyt.

Hyödyt näkyvät ajan oloon sekä sydämessä että koko kehossa.

- Verrattuna tasavauhtiseen menoon intervalliharjoittelussa valtimon toimintakyky paranee. Samalla paranee myös kestävyyskunto, Hautala kuvaa.
Andy
tammi 1, 2014, 19.01
Keskustelualue: Sauna
Aihe: Aloittelijoiden tukipulina
Vastaukset: 452
Luettu: 114836

Aloittelijoiden tukipulina

En nyt tarkoita että pelkkä padien lyöminen olisi välttämättä kovin tehokas tapa treenata kamppailulajeja, mutta se oli esimerkkinä siitä, että lajitreenilläkin voi nostaa kuntoa. Jos treenataan siten että toinen ei ole selkeästi valmentaja niin kuin tuossa videolla, niin pariharjoittelulla saa yleensä kovempia treenejä, kun molemmat joutuvat tekemään erän aikana. Tarkoitan siis tämän tyyppistä treeniä mutta kovemmalla intensiteetillä tehtynä.

[youtube][/youtube]

Se on sitten eri asia jos ei treenaa riittävän paljon. Sitten ei auta vaikka tekisi mitä, niin ei se kunto kovin paljon nouse.
Andy
tammi 1, 2014, 15.34
Keskustelualue: Sauna
Aihe: Aloittelijoiden tukipulina
Vastaukset: 452
Luettu: 114836

Aloittelijoiden tukipulina

Voihan sitä tekniikkaakin treenata niin että se on raskasta. Vetelet näin vaikka 10x2min viidesti viikossa niin luulisi kunnon nousevan ihan lajitreenilläkin.

[youtube][/youtube]
Andy
loka 5, 2013, 10.21
Keskustelualue: Sauna
Aihe: Aloittelijoiden tukipulina
Vastaukset: 452
Luettu: 114836

Aloittelijoiden tukipulina

Minä olen sitä mieltä, että pystyhommissa on vain vaikeampi huomata omia virheitään. Jos lyöt huonolla tekniikalla, niin se käsi kuitenkin luultavasti liikkuu pisteestä A pisteeseen B vaikka vartalon käyttö olisi aivan päin helvettiä. Lyöjä itse ei luultavasti edes tajua tehneensä virhettä ellei siitä sanota hänelle.

Mattotekniikoissa on aina mukana se toinen henkilö, jonka liikkeeseen tekniikka on sovitettava ja jota pitää mahdollisesti liikuttaa. Silloin huonon tekniikan havaitsee paljon helpommin, kun se voi jäädä kokonaan toimimatta.
Andy
touko 6, 2013, 21.08
Keskustelualue: Sauna
Aihe: Aloittelijoiden tukipulina
Vastaukset: 452
Luettu: 114836

Aloittelijoiden tukipulina

Ihan semmoinen huomio, että todella usein vanhemmat harrastajat tekevät iästään liian suuren numeron. Totta kai se vaikuttaa, mutta siitä ei kannata tehdä isompaa ongelmaa kuin se on. Oikeasti paljon suurempi merkitys on liikunnallisella taustalla. On olemassa paljon 20-30-vuotiaita, jotka ovat huonommassa hapessa kuin kuntourheilevat 70-vuotiaat.
Andy
huhti 26, 2013, 11.32
Keskustelualue: Sauna
Aihe: Aloittelijoiden tukipulina
Vastaukset: 452
Luettu: 114836

Aloittelijoiden tukipulina

Näkemättä on tietenkin mahdoton sanoa varmasti, mutta luultavasti syy on se, että jännität etenkin ylävartaloa koko ajan. Ns. hartiat korvissa -efekti. Syndroomaan liittyy myös käsien puristaminen nyrkkiin. Jatkuvan lihasjännityksen pitäminen liikkeessä on tietenkin hyvin raskasta. Kokeile rentouttaa käsiä ja hartioita, niin homma helpottuu.
Andy
maalis 16, 2013, 23.33
Keskustelualue: Sauna
Aihe: Aloittelijoiden tukipulina
Vastaukset: 452
Luettu: 114836

Aloittelijoiden tukipulina

Pitää nyt jatkaa tähän säärisuoja-asiaan että Fairtex SP1:n maahantuontia ollaan lopettamassa ja ilmeisesti valmistustakin, eli niitä voi olla vaikea saada. Piti itsenikin uusia säärisuojat, enkä enää saanut SP1:a ja otin uuden SP5-mallin käyttöön.

[youtube][/youtube]

Oli muuten todella hyvä. Suojaus vähintään SP1:n tasoa ja istuvuus selvästi parempi. Kiinnitysmekanismi on myös sellainen että kiristäminen on helpompaa. Lisäksi suoja on muotoiltu niin että sen yläosa suojaa kätevästi polvea. Jalkaterä on myös hyvin suojattu verrattuna esim. SP1:een ja moniin muihinkin vastaavantyyppisiin suojiin.

Miinuksena näissä on lyhyt kiinnitysremmi. Ongelma tulee erityisesti jos käyttää suojien alla sukkamallin suojia, kuten itse teen. Piti ottaa XL-koon suoja, koska L:n tarra olisi kiinnittynyt ihan sentin tai parin matkalta ja tietenkin irtoillut. L olisi pienempänä kevyempi, mitä ominaisuutta arvoistaisin. Pohkeenympärykseni on 41cm ja suojan alla oli Nationmanin aika ohut sukkasuoja, mikä antaa osviittaa kokovalintaan jos tilailette kamoja. Videolla sinisiä suojia käyttävän ottelijan suojista huomaakin kuinka remmi on vähän turhan lyhyt hänelle. XL:n remmi on riittävän pitkä ja kiinnittyi minulla ihan koko matkaltaan. Jalkateräläppä on aika iso mutta muotoiltu siten ettei se häiritse liikkumista vaikka tuleekin varpaiden päälle. Se ei myöskään hierrä varpaiden ihoa. Nämä olivat minulla ongelmana kun aiemmin käytin XL-koon SP1-suojaa.
Andy
maalis 7, 2013, 14.14
Keskustelualue: Sauna
Aihe: Aloittelijoiden tukipulina
Vastaukset: 452
Luettu: 114836

Aloittelijoiden tukipulina

BC on ihan kunnollinen merkki. On sieltä edullisemmasta päästä kunnon varusteista puhuttaessa ja tukkuhintaisena varmasti tosi hyvä vaihtoehto jos pitää halvalla päästä.
Andy
maalis 6, 2013, 20.15
Keskustelualue: Sauna
Aihe: Aloittelijoiden tukipulina
Vastaukset: 452
Luettu: 114836

Aloittelijoiden tukipulina

Alhainen hinta ei ole plussaa vaan miinusta. Siihen on syynsä että ne halvat varusteet ovat halpoja ja syy on se, että ne ovat huonoja. Niillä teloo vain itsensä ja treeniparinsa. Sekä nyrkkeilyhanskojen että säärisuojien pitää maksaa vähintään 60-70€ että niiden ostamista kannattaa edes harkita. Säkkihanskoja saa hieman halvemmalla.

Nyt on lisäksi niin että samoilla varusteilla ei lyödä välineitä ja ihmisiä. Välineharjoittelu tuhoaa varusteet nopeasti ja sitten kolisee kun sparrataan.

Välineharjoitteluun riittävät pelkät säkkihanskat. Itselläni on tällaiset, mutta muitakin hyviä merkkejä on: http://www.fairtex.fi/tgt6-p-789.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Säärisuojia ei käytetä välineharjoittelussa. Olen kokeillut useita malleja ja suosikkini ovat nämä: http://www.fairtex.fi/sp1-p-803.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Nyrkkeilyhanskoista itse suosin tätä mallia: http://www.fairtex.fi/bgv8-p-773.html" onclick="window.open(this.href);return false; Tosin paljolti siksi, että teen niillä myös pariharjoittelua. Pelkkään sparriin valitsisin enemmän kilpahanskan tyyppisen hanskan. Esimerkiksi jonkun näistä:
http://www.fight2.fi/nyrkkeilyhanska-p-770.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://shop.crest.fi/nyrkkeilyhanskat-cbg4-p-829.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.lonsdaleboxing.fi/LargeProdu ... 1104352000" onclick="window.open(this.href);return false;