Voit luoda tilin myös sosiaalisen median tunnuksillasi. Klikkaa alta. :)

Kuva

Haku löysi 194 tulosta

Jukka Koskinen
helmi 5, 2011, 13.18
Keskustelualue: Kynä ja Vihko
Aihe: Ripp3r
Vastaukset: 228
Luettu: 23676

Ripp3r

Maanantain treenit ja sairastelua
Maanantain treenit olivatkin lauantain tapaan rankat, hiki virtasi ja osumia tuli. Suurimpina vammoina mulla on verinaarmu oikeassa kyynärpäässä ja oikean silmän alla pieni mustelma. Tuo mustelma on itse aiheutettu, kun törmäsin silmäkulme edellä kaverin olkapäähän. Huomasin osuman jo tapahtuma hetkellä, mutta mustelma ilmestyi kunnolla vasta keskiviikkona. Ainakin minä huomasin vasta silloin.
Treenit itsessään sisälsivät alkuun painia polviltaan, boksailusparria ja potkusparria. Tekniikoista käytiin läpi kertauksena ne mitä on tähän asti opeteltu ja yksi uusi. Loppujumppa oli brutaali reisien hapottava kyykky-äx-hyppy sekä burpee jumppa aikaa vastaan.
Tiistaina kahden maissa mun vasenta sierainta ja kurkkua alkoi kutittaa, illalla olikin päällä jo ihan kunnollinen räkätauti. Keskiviikkona flunssapöpöt koitti saada minulle kuumeen aikaiseksi, mutta kellistin sen nukkumalla. Eilen oli taudin puolesta jo melkein normaaliolo, mutten vielä tänään, lauantaina, viitsi mennä treenaamaan. Jospa sitä olisi maanantaina taas treenikunnossa.
Jukka Koskinen
tammi 2, 2011, 15.54
Keskustelualue: Kynä ja Vihko
Aihe: Ripp3r
Vastaukset: 228
Luettu: 23676

Ripp3r

Uuden vuoden kunniaksi voisin päivitellä taas treenipäiväkirjaani myös. No niin, tämän vuoden ensimmäinen liikuntasuoritus on tehty. Kävin pitkästä aikaa salilla testaamassa miten rauta nöyrtyy ja kokeilemassa miten vasen olkapää tykkää mistäkin liikkeestä. Pitää alkaa miettimään ja suunnittelemaan oma treeniohjelma tuon olkapään mukaan, että sieltä sais ne jumit pois.
Penkin tein käsipainoilla, koska se ei satu olkapäähän ollenkaan. Pahin missä olkapää kiukkuilu vähän oli pystypunnerrus, onneksi osasin ennakoida sitä ja tein sen pienehköillä käsipainoilla. Pari hyvää venytystä otin painot kädesssä, että sain vähän venytystä aikaan myös. Nyt tuo olkapää tuntuu oikeastaan aika hyvältä, lihakset kivan väsyneet, muttei ole kipeä enää.
Ainoa mitä jäin kaipaamaan oli yhtä kova hiki mitä tulee Defendossa :)

Tämän kertainen ohjelma, sarjat oli 3x10 kaikissa liikkeissä/laitteissa
- penkki
- jalat (prässi)
- ristitalja
- ylätalja
- pystypunnerrus
- ojentajat
- kiertäjät
- vatsa ja selkä
Jukka Koskinen
kesä 13, 2010, 21.09
Keskustelualue: Kynä ja Vihko
Aihe: Ripp3r
Vastaukset: 228
Luettu: 23676

Ripp3r

Pitkä päivityskatko...
tänään oli vuorossa Jyrki Saarion Defendoleiri sekä tasokoe Oulussa. Eka treenit meni maassa puolustautumista opetellessa ja toisessa treenattiin vähän asetekniikkaan. Tasokokeen aikana ukko alkoi olemaan jo aika puhki, mutta tahdon voimalla jatkettiin urheasti loppuun asti. Hard Target osio ois nyt suoritettu.... eli ei muuta kuin kohti uusia haasteita

e. typo
Jukka Koskinen
touko 17, 2010, 22.15
Keskustelualue: Kynä ja Vihko
Aihe: Ripp3r
Vastaukset: 228
Luettu: 23676

Ripp3r

Iltapäivällä oli treenien vuoro. Pikkuinen alkulämmin, jossa treenattiin liikkuvuutta ja koordinaatiota, venyttelyä ja sitten kolmen vartin verran iskutreenejä. Hassua oli,että hiki alkoi valumaan aina kun pysähdyttiin katsomaan tekniikka ja kuuntelemaan ohjeita. Fyysisti treeni ei ollut niin rankka kuin mitä viime viikolla oli. Kai meitä vähän säälittiin kun oli sen verran kuuma ilma, ulkona 28C, sisällä huonosti ilmastoidussa dojolla varmaankin enemmän. Sitä kyllä taas tiesi hakannensa iskutyynyjä, kun treenien jälkeen juomapullon puristaminen vaati pikkuisen ponnistelua :)
Jukka Koskinen
huhti 14, 2010, 20.38
Keskustelualue: Kynä ja Vihko
Aihe: Ripp3r
Vastaukset: 228
Luettu: 23676

Ripp3r

Maanantain treenit:
pystypainia, siitä nyppäystä ja päästä maahan vientiä. Tuossapa lyhykäisyydessän se mitä tehtiin. Fyysisesti kivan rankka treeni, koska painimista ja vääntämistä tuli paljon ja sain minä pari uutta mustelmaakin.

Tiistaina salila vähän palauttavaa treeniä, mitä en ihan täysin malttanut tehdä, vaan tänään tuntui eilinen salijumppa jonkin verran selässä ja jaloissa.

Tämän päviän treenit:
etu- ja takakäden lyöntiä, koukkua sekä nyrkillä että avokämmenellä, kilpitorjuntaa ja siitä clinchiin, tässäpä päivän anti. Ei fyysisesti niin rankkaa vaan teknisempää. Kädet tuntuvat hassulta kun on hakannut ja pidellyt iskutyynyjä. Maanantaian vasta uudestaan :(
Jukka Koskinen
huhti 9, 2010, 21.38
Keskustelualue: Kynä ja Vihko
Aihe: Ripp3r
Vastaukset: 228
Luettu: 23676

Ripp3r

Peruskurssi alkoi hikisillä ja hauskoilla treeneillä. Alkuun otettiin vähän "hippasta" pareittein, tarkoitus oli saada läpsäistyä kaverin polveen. Väistää ja estää sai tietenkin. Se joka sai osuman joutui tekemään kolme kyykkyä. Mun pariksi sattui nuori ja nopea teini-ikäinen kaveri joten alkuun kyykkäilin ihan reippaasti. Lämmin kyllä tuli. Seuraavaksi vuorossa oli halailu eli käsipaini, jonka jälkeen tehtiin vähän niskapainia.
Itse kunnollinen tekniikkatreeni alkoi otteluasennon ottamisellä ja liikkumisharjoituksilla. Kun oltiin saatu jonkinlainen otteluasento hahmotettua alkoi käsien ojentelu eli lyöntien opettelu. Aika hyvin sai kädet väsyneeksi vain ojentelmalla kättä, eka etukättä ja sitten takakättä. Selän, hartioiden ja niskan, työssä tuleet, jumit aukenivat erittäin hyvin. Loppuun tehtiin vaihteluksi pikkasen sormilukkoa.
Siinähän se tunti ja vartti meni hyvin hikoillessa. Paita oli märkä ja tyttö pakottikin minut suihkuun, koska kuulemma haisin pahalle.
Eilen tunsin pikkasen treenit jaloissa ja hartiossa, mutta tänään paikat olivatkin huomattavasti kipeämmät. Pienelllä venyttelyllä ne sai onneksi rauhoittumaan.
Yski hauska sattumus kävi mulle tänään töissä kun odotin teeveden kiehumista, aloin treenaamaan otteluasennon löytymistä melkeinpä ajattelematta :)
Nyt ois semmoinen fiilis, että pitäisi päästä treenaamaan, no kolme yötä enää ennen seuraavia treenejä.
Jukka Koskinen
huhti 5, 2010, 19.55
Keskustelualue: Kynä ja Vihko
Aihe: Ripp3r
Vastaukset: 228
Luettu: 23676

Ripp3r

Defendon peruskurssin info- ja ilmoittautumistilaisuus oli tänään. Keskiviikkona ois ekat treenit. Eli vielä joutuu ainakin yhden kerran jänskättämään minkälaisesta lajista on kyse.
Jukka Koskinen
maalis 11, 2010, 09.58
Keskustelualue: Kynä ja Vihko
Aihe: Ripp3r
Vastaukset: 228
Luettu: 23676

Ripp3r

Kuukauden tauko
...johon on pääasiassa syynä laiskuus :) Monta kertaa kävi mielessä, että voisihan päiväkirjaa päivittää, mutta sitten iski laiskuus, kun pitäisi aukaista kone, selain ja kirjautua sisään. Koin asian aivan liian työlääksi ;)
Oli tuossa tosin sairastelu tapahtumakin. Eli ensiksi tyttö oli mahataudissa viikon päivät, jonka jälkeen minäkin kärsin pikkasen samasta taudista. Mikä tarkoitti myös salille viikon taukoa.

Eilinen rintajumppa:
- levitykset 12/10; 14/10; 14/10
- penkki 50/10; 50/10; 55/10
- ristitalja 25/10; 25/10; 25/10
- alakalteva punnerrus 20/8; 22/8
- vatsarutistukset: 40kg/2min

e. kuuleman mukaan Defendon peruskurssi alkaa 5.4, tuonna olisi tarkoitus mennä mukaan tutustumaan uuteen lajiin
Jukka Koskinen
helmi 5, 2010, 22.13
Keskustelualue: Kynä ja Vihko
Aihe: Ripp3r
Vastaukset: 228
Luettu: 23676

Ripp3r

No niin, rakas päiväkirjani on ollut puoli vuotta ilman minkäänlaista hoitoa. Hyi minua. Jumppailut on olleet todella vähäisiä, kesän ja syksy mene enemmänkin frisbeegolfin parissa.
Joulun jälkeen käytiin ostamassa meille Wii Fit+ joka on noiden tyttöjen parissa ollut kovassa huudossa, itse olen innostunut sotkemaan tuolla fillarilla samalla kun katson läppäriltä jotain hauskaa leffaa. Penkki tuohon fillariin pitää vaan vaihtaa, niin voi ottaa reilusti pidempiä polkusessioita. Punttisalikin on alkanut taas kiinnostamaan tämän vuoden puolella, salin vaihto teki terää. Sekä toinen uusi ja tuleva kiinnostuksen kohde tulee olemaan Defendo, maaliskuussa peruskurssille siis. Eli vuosien vuosien tauon jälkeen olen aloittamassa taas jotain harrastusta jossa pääsee liikuttelemaan raajoja vastapainoksi tuolle koneen äärelle istumiselle. Pitää muistaa alkaa päivittämään päiväkirjaa ja kertoilemaan fiiliksiä sekä raudan että uuden harrastuksen parista.
Jukka Koskinen
heinä 18, 2009, 10.44
Keskustelualue: Kynä ja Vihko
Aihe: Ripp3r
Vastaukset: 228
Luettu: 23676

Ripp3r

Tauko on taas ehtinyt kertyä jumpan kanssa. Motivaatio on taas vähän niin ja näin, tauon ja puuttuvan jumppakaverin takia. Eilen kumminkin menin hikoilemaan ja venyttelemään jumiutuneita paikkoja. Fillarilla menin rohkeasti salille, olihan sinne matkaa se vajaa kilometri ;)

* kuntofillari 15 min
* venyttely 15 min
* voimapyörä 3x10
* vatsalauta 3x10
* jalannostot 3x10
* kylkirutistus 40/15 40/15 45/15 45/15
* selänojennus 3x10
Jukka Koskinen
kesä 29, 2009, 21.14
Keskustelualue: Kynä ja Vihko
Aihe: Ripp3r
Vastaukset: 228
Luettu: 23676

Ripp3r

Vuorossa oli taas jumppaa

* Penkkipunnerrus 35/10 50/10 57.5/10 65/10 60/10
* Reisiojennus 15/10 20/10 20/10
* Reisikoukistus 20/10 25/10 30/10
* Levitykset 13.5/10 13.5/10 13.5/10
* Ylätalja 55/10 60/10 65/10
* Pystypunnerrus 11/10 13.5/10 13.5/10
* Push down 45/10 50/10 55/10
* Hauis, z-tanko 25/10 25/10 25/10
Jukka Koskinen
kesä 26, 2009, 22.25
Keskustelualue: Kynä ja Vihko
Aihe: Ripp3r
Vastaukset: 228
Luettu: 23676

Ripp3r

Tiistai 23.06.2009
Tänään oli tarkoitus pitää lepopäivä ja vähän helliä nilkkaa, mutta sitten tuli kaverilta kutsu lähteä fillaroimaan. Eihän semmoisesta voi kieltäytyä. Se olisi ollut rumaa ja kaverille olisi tullut paha mieli. Siispä kävin heittämässä tytön nopeasti nukkumaan ja kaivoin fillarini esille ja suuntaisin pitkän (100m) kaverin luokse.
Tarkoitus meillä oli vetää leppoinen ja suhteellisen lyhyt lenkki, no aikaa meni tunti ja tuli melkein koko Kempele sitten kierrettyä
---------------------------------------------------------------------
Keskiviikko 24.06.2009
Tarkoitushan oli pitää lepopäivää ja ottaa pikkasen lämpöä kotona ja sitten venytellä kunnolla. Toisin kävi. Kaveri soitti ja pyysi fillarilenkille taas, ajatuksena oli käydä vajaa tunnin lenkki ja sitten saunaa, mutta tuli sitten fillaroitua n. 33km ja aikaa meni 2 tuntia :P
---------------------------------------------------------------------
Perjantai 26.06.2009
Eilen eli torstaina vietin sitten ihan kokonaan lepopäivän, en edes venytellyt. Tänään kävin salilla
* Penkkipunnerrus 35/10 40/10 47.5/10 60/10 52.5/10
* Reisiojennus 15/10 15/10 20/10
* Reisikoukistus 15/10 20/10 25/10
* Levitykset 11/10 13.5/10 13.5/10
* Ylätalja 50/10 55/10 60/10
* Pystypunnerrus 11/10 11/10 13.5/10
* Push down 40/10 45/10 50/10
* Hauis, z-tanko 20/10 25/10 25/10
Jukka Koskinen
kesä 22, 2009, 18.55
Keskustelualue: Kynä ja Vihko
Aihe: Ripp3r
Vastaukset: 228
Luettu: 23676

Ripp3r

Eilen kävin kokeilemassa mitä nilkkaa tykkää frisbeegolffista. Vähän se vielä vihottelee, mutta jonkin verran pystyy heittelemään. Nilkkatuki on kiva asia.

Tänään oli taas vuorossa jumppaa, erittäin kipeä (jee) keskikroppa hankaloitti vähän tekemistä. Tai no en nyt teidä, kun lihakset lämpenivät niin ei sitä oikeastaan huomannutkaan.

* Penkkipunnerrus 35/10 40/10 45/10 55/10 47,5/10
* Reisiojennus 10/10 15/10 20/10
* Reisikoukistus 10/10 15/10 20/10
* Levitykset 8.5/10 11/10 13.5/10
* Ylätalja 45/10 50/10 55/10
* Pystypunnerrus 8.5/10 11/10 11/10
* Push down 35/10 40/10 45/10
* Hauis, z-tanko 15/10 20/10 25/10

Keskikroppaa taas huomenna.
Jukka Koskinen
kesä 20, 2009, 15.42
Keskustelualue: Kynä ja Vihko
Aihe: Ripp3r
Vastaukset: 228
Luettu: 23676

Ripp3r

Vaikka ei millään ois aamulla huvittanut lähteä, niin lähdin silti iltapäivästä käymään vähän hikoilemassa. Siispä fillarin selkään ja hakemaan vähän käteistä, että vaimo voi käydä tytön kanssa kaupassa tai siis huoltiksella ja sitten itse hikoilemaan salille.
Tänään oli sitten eilen väliin jätetyn keskikropan vuoro.

* voimapyörä 3x10
* vatsalauta 3x10
* jalannostot 3x10
* kylkirutistus 30/15 35/15 40/15
* selänojennus 3x10

Sitten vain salin jälkeen fillarilla kiskan kautta kotiin.
Jukka Koskinen
kesä 19, 2009, 23.10
Keskustelualue: Kynä ja Vihko
Aihe: Ripp3r
Vastaukset: 228
Luettu: 23676

Ripp3r

Näin se taa alkaa, jumppaaminen siis. Kävin eilen ostamassa itselle nilkkatuen, että voi alkaa harrastaa jotain missä tulee ihanasti hiki ja samalla kuntouttaa jalkaa. Tänään vuorossa oli siis kotitöitä ja jumppaa, jonne mentiin fillarilla.

Ohjelmaksi valitsin mulle vuonna 1995 faijan minulle tekemän ohjelma, koska se on yksi jakoinen eli koko kroppa treenataan kerralla. Pikaisen puhelun jälkeen sain selville mitä pikku muutoksia kannattaa tehdä nyt siiheksi kunnes saan nilkan taas kuntoon ja sain myös selville kuinka monta kertaa viikossa saan rankaista itseäni.

Muutoksena tällä hetkellä on kyykyn korvaaminen reisiojennuksella ja reisikoukistuksella, jotka tein supersarjana.
  • Penkkipunnerrus 30/10 40/10 45/10 50/10 42,5/10
    Reisiojennus 5/10 10/10 15/10
    Reisikoukistus 5/10 10/10 15/10
    Levitykset 6/10 8,5/10 11/10
    Ylätalja 35/10 40/10 45/10
    Pystypunnerrus 6/10 8,5/10 11/10
    Push down 30/10 35/10 40/10
    Hauis, z-tanko 10/10 15/10 20/10
Tänään jätin tarkoituksella keskikropan pois eli vatsat ja selänojennukset, koska käyn ne tekemässä huomenna.