Haku löysi 24 tulosta

Palaa

MtJ
huhti 16, 2018, 14.10
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Venäjänmaa

Se on totta, ettei voida vaikuttaa. Mutta olisi kovin piristävää nähdä edes joskus pari plakaatia venäjän lähetystön edessä, joissa vaadittaisiin lopettamaan toisinajattelijoiden tappaminen, kidutus ja murhat. Sitä päivää lie turha odotella.
MtJ
huhti 20, 2018, 14.49
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

On ilmoja pidellyt...

Kävelin tässä yhtenä huhtikuun yönä tänä vuonna, noin kello 23 jälkeen Päijänteen jäitä pitkin tutun puron rantaan. Siitä on jo puolenkymmentä vuotta, kun viimeksi olen kävellyt siihen. Vielä oli lapsuuden onkipaikka siinä, sama kaislainen mätäs puronsuussa. Siinä oli vielä jäljet, jotka kertoivat j...
MtJ
touko 7, 2018, 13.46
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Nyt soi vol. 2

Tämä nyt varmaan on tuttua jokaiselle, mutta jotenkin viime aikoina on maittanut Blue Öyster Cult. Esim. Astronomy on mun mielestä tunnelmaltaan jotenkin lähellä sydäntä: https://www.youtube.com/watch?v=7xXEtO3bEe0 edit: Sandy Pearlmanin runot on kanssa aika parhautta, mielenkiintoisia ja herättää m...
MtJ
touko 18, 2018, 08.36
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Puoluepolitiikka

Mä olisin odottanut jotain sellaista, että koko johto tulee kaapista ulos ja niillä on YMCA vaatteet päällä (poislukien inkkaripäähine, se ei oo ok). Aina joutuu pettymään, jotain korrektia ja sopivaa vain, eikä lainkaan rock and vaseline.
MtJ
kesä 4, 2018, 15.09
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Kasvatus

Emt, itteäni viistottaa jatkuva ruudun tuijotus siinä määrin et nappaan vaan virrat poikki verkosta plus annan pilttien maksella omat puhelinlaskunsa jos aikovat 4Gtä käyttää (tarkoituksella ei ole rajatonta liittymää). Yksikin luistaminen hommista ja verkko meni alas. Ei jaksa kuunnella yhtään mitä...
MtJ
kesä 4, 2018, 21.51
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Kasvatus

Laitteen mac-osoite talteen, asetat kiinteäksi dhcp pooliin ip-osoitteen sille ja sallit vain tunnetut mac-osoitteet verkossa (Tuntemattomille laitteille esim 1kb download rate, jolloin laite näyttää olevan verkossa, mutta se ei pysty toimimaan). Palomuuriin voi tehdä säännöt jokaiselle ip-osoitteel...
MtJ
kesä 7, 2018, 22.42
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Internet ja sananvapaus

Entisenä aikana riitti, kun lauloi Sleepy Sleepersin sanoin Karjala Takaisin ja hyllytettiin. Nykyään tälle lähinnä naureskellaan. Eikä puhettakaan esimerkiksi siitä, että olisin voinut 70-luvun lopussa kirjoittaa venäläisistä mitään negatiivista (kuten nyt, esimerkiksi ketjussa Venäjänmaa). Tällais...
MtJ
kesä 8, 2018, 09.24
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Internet ja sananvapaus

Esimerkiksi minä itse en voi lausua ääneen mielipiteitäni nykyisestä yrityksestäni ja esittää sitä kriittisessä valossa. Tämä siksi, koska tulee fudut. En näe tässä minkäänlaista epäkohtaa, homma pelaa maksajan ehdoilla. Yrityksen ainoa tarkoitus on tehdä rahaa, mielipiteet ovat ihan sivuseikka. En ...
MtJ
kesä 8, 2018, 10.55
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Internet ja sananvapaus

Miten yritystoiminnasta saadaan sananvapauskysymys? On paljon asioita mitä yrityksen edustajana tai työntekijänä ei voi sanoa tai tehdä, joka on ihan fine, koska rahanteko. On ihan sama mitä sananvapautta haluaa edesajaa, mutta se nyt vaan ei käy huudella mitä sattuu, koska siitä saa fudut jos se va...
MtJ
kesä 10, 2018, 15.46
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Ruokavaliokatsaus

https://www.mnn.com/health/fitness-well-being/stories/the-health-benefits-of-granny-smith-apples Taas yksi huuhaa-juttu, oli mun ajatus kun luin asiasta. No ajattelin kuitenkin, että ei pari omppua pahaa tee... Lisäsin siis granny smithin ruokavalioon, syön ompun joka aamu kun ajan töihin. Mitä kävi...
MtJ
kesä 11, 2018, 13.36
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Ruokavaliokatsaus

Tuossa vielä linkki ja täysi teksti myös:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4488768/

edit; alunperin väärä artikkeli, nyt on oikea.
MtJ
kesä 21, 2018, 12.33
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Internet ja sananvapaus

Leimaaminen nyt on ollut aina ryhmä vs. toinen ryhmä toimintatapa, niin kauan kuin on osattu puhua. Ei siinä oo mitään uutta. Ihan kaikki homogeeniset ryhmät leimaa toiseutta samalla tavalla. Se on sen takia hyvä tapa toimia, koska saa taustalle aina sen loppuporukan myös, joka on samaa mieltä ja nä...
MtJ
kesä 25, 2018, 15.50
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Isoveliyhteiskunta

Jo tuolla perusteella on perusteltua jättää matkustamatta mihinkään ikinä. Ja tuo on minulle se perustelu, jolla voidaan oikeuttaa maailmassa aivan kaikki valvonta ja kontrolli, mikä nyt ikinä sattuukaan viranomaisia miellyttämään.
MtJ
kesä 29, 2018, 09.13
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Poliittinen murros: laajentumisesta kaventumiseen

Eiköhän tuo ero tullut siitä, että Stubb oli valtiovarainministeri tuolloin ja Huhtasaarihan on pelkkä kansanedustaja. Kiinnostavuusarvo on Huhtasaarella muutenkin pienempi, joten sillä ei saa paljon myyntiä lisättyä. Sen verran kuitenkin, että uutisoitiin iltapäivälehdissä ja maakuntalehdissäkin ja...