Haku löysi 13 tulosta

Palaa

Jasse
maalis 3, 2018, 19.09
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Itämaisten kamppailulajien suosio

Nopeasti ajateltuna. "Voittamattomia" ja "salaisia" kamppailutekniikoita. Itse aloitin karaten vuonna 91 karatekidin innoittamana. Halusin oppia kurkipotkun yms. Isä taas ehdotti judoa tai painia juuri siksi ettei halunnut minun oppivan potkimaan ja lyömään. Filosofia, mystiikka, lifestyle. Judolla ...
Aihki
maalis 17, 2018, 17.31
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Muoviton maaliskuu

Pakkauksista PVC on poistunut melkein kokonaan, muualla sitä kyllä käytetään. Suomessa tosin mm. viemäriputkista on poistunut suurimmaksi osaksi, tätä en itse oikein ymmärrä koska juuri sinne se soveltuu varsin hyvin eikä ole kenellekään vaaraksi. Muistelen noin muuten, että PVCn suosio perustuu osi...
Lasse Candé
maalis 26, 2018, 12.32
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Matematiikka

Tuossa ratkaisukuvassahan on samat kuin jo ketjussa on esitetty. En tosiaankaan edes huomannut että vasemmassa kuvassa suorakulmiossa on suurimmat luvut ja oikeassa pienimmät luvut, minkä jälkeen voi sitten vetää rajaajia. Tämä johtuu siitä että en hokannut tekstin muotoilusta sitä itsestäänselvää a...
Mjölnir
huhti 11, 2018, 14.39
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Peukalolukko

Tein videon painonnoston peukalolukosta

vaikka se ei tähän mitenkään liitykään
Ile
huhti 20, 2018, 15.07
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Verkottumisyhteisöt

facebookin käytöllä ym. ei ole mitään tekemistä sosiaalisuuden kanssa ja näin ollen nimitys sosiaalinen media on harhaanjohtava. Se käsite "sosiaalinen" ei kai viittaa käyttäjien sosiaalisuuteen vaan itse sen median toimintaperiaatteeseen, sen sisällön tuottamisen mekanismiin. Eli ensin oli perinte...
YJT
huhti 29, 2018, 18.36
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Poliisin voimankäyttö

Taser Xrep ammus on kai aika lähellä sitä, mitä Aitto tässä hakee: patruuna ammutaan haulikolla ja se antaa sähköä 20 sekunnin ajan, eli vaikutus perustuu samaan kuin normi Taserilla. Hyvinä puolina ainakin välitön vaikutus, on maallikon käytettävissä (vs lääkkeen annostelu nukutusnuolissa), ei ole ...
Lasse Candé
touko 12, 2018, 13.07
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Matematiikka

Minun oma mielipiteeni muuten on, että lapset pitää heittää laskemaan asioita ja että he saavat itse muodostaa omat strategiansa. On mahdollista pilata hyvä matematiikka vaatimalla tiettyä tapaa. Lukion lyhyessä matematiikassa huomasin sen tärkeyden, että hahmottelin oppilaan omaa tapaa ja tarkastin...
Ile
touko 20, 2018, 18.55
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Lähi-idästä...

Mitä tulee Hamasin tavoitteisiin, sen perustamiskirja on tietysti vastenmielinen ja (väkivaltainen) antisemitismi järjestön ideologian ytimessä Joo, tämä antisemitismi on palestiinalaisvastaisessa puheessa tietysti kätevä käsite, kun siihen liittyy laaja kirjo sellaisiakin negatiivisia assosiaatoit...
kallev
kesä 4, 2018, 11.13
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Mihin filosofiaa tarvitaan nykypäivänä?

Filosofia on vähän vaikeasti hahmotettavissa oleva tutkimusala. Itse olen toiminut filosofian opettajana sekä toisella asteella että korkeakoulussa, ja olen usein pitänyt järkevänä lähtökohtana esittää, että filosofia on pohjimmiltaan ajattelun taitoa. Me kaikki käytämme sitä jatkuvasti kun etsimme,...
MikaM
elo 22, 2018, 11.26
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Matematiikka

No ainakin just viittomakielessä on, luonnollisesti.
http://silvabelghiti.wixsite.com/diy-blog/single-post/2016/02/15/TOINEN-VIITTOMAKIELEN-OPETUS-NUMEROT
Tietämättä veikkaan, että löytyy kielellisiä eroja, aivan kuten 'puheessakin', sillä jopa aakkoset ovat erit maiden välillä.
Antti
elo 22, 2018, 12.17
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Matematiikka

Tietämättä veikkaan, että löytyy kielellisiä eroja, aivan kuten 'puheessakin', sillä jopa aakkoset ovat erit maiden välillä. Kyllä, viittomakielet eroavat toisistaan siinä missä puhutut ja kirjoitetutkin kielet. Onkohan tämmösiä jossain kehiteltykin? 😀 Viittomakielen osaajilla voisi olla sanansa sa...
Lasse Candé
elo 22, 2018, 21.39
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Matematiikka

Kiusaan ja kysyn vain että mistäköhän. :lol: Teepäs pientä tarkistusta, vaikka aloittamalla erotuksesta ja tällöin huomaamalla että minun tavassani nollasta tulee vielä yksi luku ja siis lukujen määrä täten yhden isompi. (Vastaus: tuossa esityksessäsi on eräs viestin sisäinen virhe, alun ollessa oik...
PetriP
syys 13, 2018, 17.10
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Matematiikka

No ainoa oikea ratkaisu on tietysti kokeilla kaikki. koska erikoistapauksien etsiminen ei oleratkaisemista Python kolmosella voi syöttää vaikka tollasen (jos kaava meni oikein) # import itertools use_these = [1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9] variations = list(itertools.permutations(use_these)) results = 0...