Haku löysi 7 tulosta

Palaa

Veepee
maalis 7, 2018, 10.08
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Itämaisten kamppailulajien suosio

Katja: Tuo elämäntapa "härhöily" on yksi osa kaikkia japanilaisia lajeja ja osin niiden ongelma. Hyvä huomio, PetriP. Tämä on itse asiassa yksi huomionarvoinen asia juuri taidon kohdalla. Shukumine, lajin perustaja, piti nimittäin modernin budon periaatteita epäonnistuneina. Shukumine osasi ottaa k...
Veepee
maalis 22, 2018, 16.01
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Ulvominen taidossa

Jösses, tällainenkin ketju on joskus ammoisin aikoina tehty :lol: Kyllä sitä ulvomista vieläkin harrastetaan . Kiaihan tapahtuu hojoiluissa aina tekniikkan yhteydessä. "Hyvään tekniikkaan kuuluu kiai", sanotaan, ja ainakin taidon vyökokeissa myös kiain laatu arvioidaan, lol. Tenkain puolestaan kuulu...
Veepee
syys 24, 2018, 11.50
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Yläkoukku

Onko muuten nyrkkeily-DVD:täsi vielä saatavilla? :)
Veepee
loka 1, 2018, 17.08
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Taido

Laitetaanpas tämä vaikka tännekin. Toissa lauantaina Vantaan Taido järjesti Congin vetämänä leirin, jossa pohdiskeltiin taidon "käsitekniikkahokein" eli Tensein sisältöjä. Tätä ja muita sei-hokeita usein käydään läpi ja harjoitellaan paljon vähemmän kuin tai- ja in- hokeita, jotka ovat "perustekniik...
Veepee
loka 1, 2018, 20.07
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Kata bunkai

Tälleen karatekan näkökulmasta tuo on ehkä parasta taidoa mitä olen koskaan nähnyt missään. Onkohan tämä tyyppi myös karateka? Nakano vai? Ei tietääkseni; vain ja ainoastaan maailman nopein, tarkin, terävin ja (mielestäni) paras taidoka. Käytännössä kaikki, mitä Nakano tekee, on mallisuorituksia oi...
Veepee
loka 1, 2018, 23.45
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Aikido vs jokin muu

Sen siitä saa kun ei kysele selkeästi. :D Ihan hyvä vastaus ja mielenkiintoista nähdä noin hyvää perustelua samassa yhteydessä. Toisaalta tuossa sanottu on aika universaalia settiä ja näyttää edustavan aika "sallivaa" linjaa. Silmissäni melkein siihen asti että kaikki hyvä tekeminen on Taidoa. Olin...