Haku löysi 61 tulosta

Palaa

Ile
maalis 4, 2018, 11.34
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Itämaisten kamppailulajien suosio

Mystiikka, puku ja filosofia mainittu. Mulla on sellainen mielikuva, että kun vuonna -84 aloitin Aikidon, niin yksi lajinvalintaa ohjannut tekijä olisi ollut jopa se, että Kyösti Korpiolan ja kumppaneiden klassisesta Judo Aikido Karate -kirjasta olin nähnyt, että tässä lajissa käytettiin hakamaa. :)...
Ile
maalis 7, 2018, 23.18
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Itämaisten kamppailulajien suosio

Shorinji Kempon (jota harrastin 90-luvulla) syntytarinaan toisen maailmansodan jälkeen liittyy vahvasti perustajan halu taistella hänen yhteiskunnassa havaitsemaansa "moraalista rappiota" vastaan ja lajissa on tällainen yhteiskunnallis-uskonnollis-filosofis-kasvatuksellinen elementti, joka myös oike...
Ile
huhti 14, 2018, 11.32
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Internet ja sananvapaus

Jos katsotaan, että pelkkä yksittäinen twiitti on yllyttämistä niin silloinhan Halla-aho ei voi sanoa yhtään mitään. Höps. Halla-aho voi sanoa ja sanookin jatkuvasti vaikka kuinka paljon asioita, joita ei väitetä miksikään yllyttämiseksi. Mutta kun kyseessä on poliittisen liikkeen keulahahmo, niin ...
Ile
huhti 15, 2018, 17.33
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Internet ja sananvapaus

Vaikuttaa hölmöltä Koivulaakson etc intoilu tuossa tapauksessa, varsinkin kun ravintolalla mitä ilmeisimmin oli etukäteen huonosti tietoa tilaisuuden sisällöstä. Muutoin voi todeta, että kaupallinen boikotti voi jossain tapauksessa olla ihan sivistynytkin tapa vaikuttaa asioihin, verrattuna vaikkapa...
Ile
huhti 17, 2018, 14.20
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Internet ja sananvapaus

Niinkuin on tapahtunut tässä Ravintola Kaisaniemi -tapauksessa. Pseudo-suvakit eivät suvaitse heidän kannaltaan vääränlaisten mielipiteiden suhteen sananvapauden käyttämistä edes yksityistilaisuudessa; Keskustelun ylläpitämiseksi avaisin tuota edelleen sen verran, että tietenkään jonkun ideologian ...
Ile
huhti 20, 2018, 15.07
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Verkottumisyhteisöt

facebookin käytöllä ym. ei ole mitään tekemistä sosiaalisuuden kanssa ja näin ollen nimitys sosiaalinen media on harhaanjohtava. Se käsite "sosiaalinen" ei kai viittaa käyttäjien sosiaalisuuteen vaan itse sen median toimintaperiaatteeseen, sen sisällön tuottamisen mekanismiin. Eli ensin oli perinte...
Ile
huhti 20, 2018, 15.16
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Verkottumisyhteisöt

Lisää sosiaalisuutta :) Digitoday https://www.is.fi/digitoday/art-2000005648781.html?ref=rss Kommentti: Facebookin sinulle esittämä kysymys on pöyristyttävä ja mahdollisesti rikollinen – älä missään nimessä suostu ... EU:n uusi tietosuoja-asetus pakottaa yhtiöt kysymään lupaa ihmisiltä näiden tietoj...
Ile
huhti 20, 2018, 19.11
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Puoluepolitiikka

Veikkaisin, että pieni realismin ja tilannetajun häivähdys pääsi häiritsemään rajatonta itseluottamusta ja Pave ymmärsi välttää nöyryytyksen pj-kisassa. Toki olisi saanut kotiseudultaan ääniä, mutta jotain 10/90- (tai vielä pahempaa?) tappiota oman puolueen sisäisessä vaalissa olisi ollut vaikea sel...
Ile
touko 8, 2018, 10.41
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Onko suomalainen rangaistusjärjestelmä liian hentoinen?

Oikeusvaltiosta kannattaa maksaa tietty hinta (siis jopa ottaa jonkinlaista riskiä, jotta järjestelmälle ei anneta mahdollisuutta mielivaltaisuuksiin) mutta nyt maksetaan kovaa hintaa tavallaan turhasta, koska ihan oikeusvaltiollisten periaatteiden puitteissa on mahdollista eristää poikkeuksellisen ...
Ile
touko 13, 2018, 21.13
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Kulttuurinen omiminen

Alkaa joku Hokutoryu näyttää ja kuulostaa jo aika pahalta! :)
Ile
touko 16, 2018, 22.30
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Lähi-idästä...

No olihan se alkutilannekin kuitenkin ihan erilainen. Israelin valtion perustaminen toisen maailmansodan jälkitunnelmissa oli tietysti hyvin erityislaatuinen tapahtuma ja prosessiin on jatkuvasti liittynyt puolin ja toisin kansainvälisoikeudellisesti hyvin kyseenalaisia ilniöitä ja suoranaisia oikeu...
Ile
touko 18, 2018, 11.47
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Kulttuurinen omiminen

Mutta se tässä cultural appropriation -keskustelussa on hienoa, että ne, jotka normaalisti vastustavat kaikkea monikulttuurisuutta, yhtäkkiä hehkuttavat miten hyväksyttävää, hienoa ja väistämätöntä kulttuurinen lainailu ja asioiden sekoittuminen on, ja suvakki-mokuttajat puolestaan puolustavat henke...
Ile
touko 20, 2018, 18.55
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Lähi-idästä...

Mitä tulee Hamasin tavoitteisiin, sen perustamiskirja on tietysti vastenmielinen ja (väkivaltainen) antisemitismi järjestön ideologian ytimessä Joo, tämä antisemitismi on palestiinalaisvastaisessa puheessa tietysti kätevä käsite, kun siihen liittyy laaja kirjo sellaisiakin negatiivisia assosiaatoit...
Ile
touko 21, 2018, 16.06
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Lähi-idästä...

Joo, minä en ole väittänyt, että arabit eivät olisi jo aikaisemmin vihanneet juutalaisia ja juutalaiset arabeja sillä alueella. Minä puhuin kuitenkin tuossa yhteydessä nimenomaan Hamasista ja sen syntyyn ja sen peruskirjan kuuluisiin kirjauksiin johtaneista konkreettisista asioista. Vastaperustetuss...
Ile
touko 23, 2018, 13.35
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Anarkismi

Joo, itse huomasin sarjan vasta eilen ja ehdin katsoa osittain sen toisen osan. Itse olen mielenkiinnosta lueskellut aiheesta jonkin verran ja olen miettinyt, että kyseessä on kyllä itse "anarkismi"-termin tunnettuuteen nähden sisällöllisesti erittäin huonosti tunnettu ja stä myöten väärinymmärretty...