Haku löysi 12 tulosta

Palaa

Puni
joulu 28, 2013, 12.00
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Kungfun historia

Ottaen huomioon, että läpsyttely- ja nujulajit on aina ollut jonkinlaista sirkuspelleilyä ja esittelykamaa posetiivarin apinan tapaan, on hämmästyttävää, kuinka tosissaan nykyihmiset tuntuu ottavan klovnin roolinsa, toisten klownien rooleista nyt puhumattakaan.
Kari Aittomäki
huhti 24, 2018, 18.21
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Kata bunkai

Näkyypä se vajaaksi jättäminen olevan melkoisen tunnusmerkillistä. Jopa noilla uechi-ryun veikkosilla oli ajoittain välystä, kokonaisuus toki aivan jämäkkätä. Tosin ihmettelen ja olen aina ihmetellyt tuota maegerimallia, kovin vähäistä tukijalan käyttöä siis. Wadon rätkäisevä liikenopeuställi on käy...
airakti
touko 18, 2018, 17.12
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Wado-ryu karate

Onneksi en tiennyt että Wado on noin vaikeaa silloin kun aloitin, olisin sittenkin aloittanut Judon :-) Arvostan kyllä Lassea kovasti kun on ottanut asioista selvää ja rampannut ympäri maailmaa leireillä, sitten vielä jaksaa rautalangasta koittaa vääntää asioita :-) Itse en ole käynyt muilla Wadogur...
G12
heinä 13, 2018, 10.28
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Oppiminen näkemällä, kuulemalla tai tekemällä

löytyy tieteellistä tukea, että ihminen tulee hyväksi siinä tavassa mitä hän käyttää. Eli siis jos joku esim yrittää oppia kuulemalla, hän alkaa oppia paremmin kuulemalla. Tiede on uskonto siinä missä muutkin. - Löytyy esimerkiksi tieteellistä tukea sille, että tiede jatkuvasti hoksaa olleensa aiem...
Kari Aittomäki
heinä 15, 2018, 02.35
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Oppiminen näkemällä, kuulemalla tai tekemällä

Tuo näkemys on viisautta silkkaa. Vierastin hetkenverran tätä ketjua kaskun se painopiste kääntyi sinne opettajana olemisen ja itseäni kiinnosti ja kiinnostaa yhä enemmänkin oppiminen. Tajusin muuten tossa lukiessani että olen ohjaajana toimiessani koettanut tiedostamatta pitää viisareita herkkinä j...
airakti
elo 9, 2018, 15.11
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Vetäjän karisma ja auktoriteetti

Lasse antoi luvan ilmiantaa jos on jotain hyvää sanottavaa vetäjistä :-) Yksi karismaattisimmista vetäjistä kenen treeneissä olen koskaan käynyt on Aittomäki. Monta kertaa olen pohtinut mistä se karisma tulee. Pitkään kävin Karin vetämissä treeneissä, joskus 80-luvulla tuli Budo centteriin vetäjäksi...
Kari Aittomäki
elo 18, 2018, 02.36
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Kertooko jotain, jos vapaa soveltaminen/ottelu näyttää kovin erilaiselta kuin harjoiteltu toiminta?

No onpas taas.

Oheis/perusharjoittelun tuominen esimerkiksi tehottomuudesta eli kääntäen kilpalajien erikoistumistreenien korostaminen ja gloriointi on melko väsynyttä.
Yritän ajatella positiivisesti ja mieltää viestin provona.
G12
elo 19, 2018, 19.15
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Kertooko jotain, jos vapaa soveltaminen/ottelu näyttää kovin erilaiselta kuin harjoiteltu toiminta?

Harjoitteiden tarkoituksenmukaisuutta on aika paha arvioida treenikontekstin ulkopuolelta, koska ei ole aina itsestään selvää mitä missäkin harjoitteessa tai harjoitteiden yhdistelmässä ajetaan takaa. Esimerkkinä vaikka nyt tuo ylläolevan SKIF Sambon Kumite video, josta voi hahmottaa useammankin eri...
Kari Aittomäki
elo 20, 2018, 12.14
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Phoh äijät, minä olen vetänyt juntsukilla karjulta älyn ämpäriin. Voimakas painitaustainen, ei osannut odottaakaan krokotiilia (kaukohyökkäyksen nimi tuolloin) vaan otti tällin silmiensä väliin ja pyörtyi. Löin tahaltani kulmakarvojen väliin kunse saapi aikaan pesukarhun eli tuplamustasilmät. Me olt...
Eizei
elo 24, 2018, 13.07
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Eli mun mielestä se kertoo jotain jos arkitouhu näyttää erilaiselta kuin (näennäinen) tarkoitettu toiminta. Silloin kyseessä on todennäköisesti budo/mudo laji, mikä on hyvä asia, tai sitten jos ei ole niin saattaa myös olla jotain ihan tuuttia. Keskiössä on juurikin se, mitä tämä tarkoitettu toimint...
Riviharrastaja
elo 27, 2018, 12.19
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Hyviä ja syvällisiä vastauksia! Mä en hakenut mitään vastakkainasettelua ei lajien välillä tai budon ja sportin välillä. Ihmettelin, että mitä se meinaa, jos lajin sisällä vaikuttaisi olevan ristiriitaa. Eli jos perusperiaatteet eivät näy lajinomaisessa vapaammassa soveltamisessa. Yksi selitys voisi...
Eppu
joulu 11, 2018, 12.26
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Eppu

Joko minä tai Potku on muuttunut - todennäköisesti molemmat, mutta enemmän minä - niin paljon, ettemme enää sovi yhteen. Irrottauduin alkuvuodesta monista erilaisista WhatsApp-ryhmistä, kun huomasin, ettei sellainen keskustelukulttuuri sovi itselleni, samoin olen huomannut Facebook-keskustelujen tuo...