Haku löysi 51 tulosta

Palaa

Kari Aittomäki
helmi 10, 2018, 02.47
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Penkkitulos

Tosta satasesta muistuu mieleen kun käytiin kasarilla itteeni nuoremman serkkupojan hautajaisissa. Joka tapahtuma kaikkineen on tarina sinänsä johon itsekin osallistuin.. mutta.. hautajaisten jälkipelit. Oli ollu vähä näkemisissä taukoo ja kaikki oli kasvatettu lihaa ja karvoja ja semmosia. Olin sii...
Andy
maalis 20, 2018, 11.48
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Kamppailulajien jaottelu

Laji ja järjestelmä/oppi pitää erottaa, mutta se on eri asia kuin kamppailun, taistelun, tappelun jne. erottelu. Lajeja ovat esimerkiksi potkunyrkkeily, WKF-ottelukarate, judo jne. Järjestelmiä taas mm. Defendo Green, Seibukan ja Vos Gymin valmennusoppi. Edellämainituista järjestelmistä Defendo Gree...
TimoS
huhti 23, 2018, 18.17
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Kata bunkai

Mahdankohan olla ainoa joka lukee ulosannissasi tiettyä kireäpinnaisuutta ja mahdanko olla ainoa jolla ei ole mitään käsitystä mistä tämä johtuu? Jospa jätätte minun motiivien analysoinnin. :jepa: Enivei, sain vähän lisätietoa tuosta kihonin asemasta. Sitä on todennäköisesti ollut mukana jo (meidän...
Ale
huhti 25, 2018, 17.29
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Seibukan Syys Gasshuku 2018

Yes!!! Oliver-sensei on yksi Seibukanin parhaista opettajista. Herralla on erinomainen tekniikka ja taito luoda hyvä tekemisen meininki treeneihin.
http://www.oliver-riess.de/index.php/oliver-riess
MarkkuT
huhti 30, 2018, 10.08
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Kata bunkai

Ihmettelen silti sitä että missään näistä sovelluksista ei olla menty ulkopuolelle. Paitsi tietyllä tapaa tietenkin Higaonnan solmu jättää suorittajan ulkopuolelle, jos asian tahtoo nähdä näin. :) Ihmettelen myös sitä, että ylä-ala-manipulaatio näkyy vain Tairalla. Mutta onko havaintoja sisältönsä ...
Kari Aittomäki
touko 3, 2018, 17.16
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Kata bunkai

Mä sanoisin että ero on perimmäisessä asenteessa. Seibukanistien harpinkärki on metodissa, oikeassa treenaamisen muodossa. Mulla se on tappelutehossa ja vilpittömässä uskossa metodin pitkäjänteisyyteen. Katson, että treenaajan velvollisuus on hakata tekniikka koneeseen niin että joka sivallus, lyönt...
MarkkuT
touko 7, 2018, 14.10
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Kata bunkai

Ashiharassa mawashi ukea harjoitellaan kihonmuodossa aika lailla samanlaisena kuin näissä perinteisissä. Lähestyminen ei täten eroa vaikkapa seibukanista oikeastaan mitenkään. Se videon alasvienti on se makikomi nage. Alasvientiä edeltävä horjutus/yläraajamanipulaatio on sitten se mawashi uke.
Kari Aittomäki
touko 7, 2018, 23.40
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Kata bunkai

Suokaapa anteeksi mutta skippaan tämän mawashiuke-karusellin, vaikka antoisaa onkin. Sensijaan kiitän ja pyydän anteeksi KungFuMiäheltä viestinsä ohittamisesta. Mä olen tätä keskutelua kiinnostuneena seuraillut, vaikka en Japanilaisista touhuista paljoa tiedä, mutta muodollisesta harjoittelusta (kat...
JanneM
touko 11, 2018, 16.39
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Cobra Kai (tv-sarja)

Koko sarja löytyy ilmeiseksi palvelusta nimeltä rulu.co
Riviharrastaja
touko 15, 2018, 11.07
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Kata bunkai

Tässä viestissä... https://potku.net/forum/viewtopic.php?p=919387#p919387 ...Alen lainaus toteaa: Dragon Times: How important do you feel a knowledge of bunkai is? Zenpo Shimabukuro: To understand what you are doing with your body is very important but more important is the body training. We train ...
Kari Aittomäki
touko 15, 2018, 19.15
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Kata bunkai

Muistelen, että George Mattson, Uechi-ruy, kirjoitti kirjassaan The Way of Karate jotain sen suuntaista, että ainakin alkuvaiheessa uutta kataa opetellessa ei pitäisi pohtia liikkeiden sovelluksia. Jos alkaa pohtia sovelluksia, muoto muuttuu helposti ihan alitajuisesti, kun yrittää sopeuttaa sitä k...
Riviharrastaja
touko 16, 2018, 19.15
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Kata bunkai

Eli tarkoitit juuri tuota reisiluun pään kiertymistä lonkkamaljassa. Tai ainakin luulen että tarkoitit... Lasse puhuu vaikeaselkoisesti, koska asia on sitä. Kirjoitan myöhemmin enemmän kun ehdin, mutta tähän liittyy tapa tuottaa voimaa esim lyödessä kiertämällä lonkkaluiden päitä sisäänpäin yhdessä ...
Riviharrastaja
touko 17, 2018, 21.26
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Wado-ryu karate

Olen kolme kertaa aloittanut vastauksen kirjoittamisen, mutta jättänyt aina kesken. Nytkin tekisi mieli, koska en ole varma, tuonko mitään lisäarvoa tähän keskusteluun oman rajallisen osaamiseni takia. Muutama ajatus kuitenkin. Olen vuosikymmenten varrella ehtinyt kokeilla muutamaa eri lajia. Wadon ...
airakti
touko 18, 2018, 17.12
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Wado-ryu karate

Onneksi en tiennyt että Wado on noin vaikeaa silloin kun aloitin, olisin sittenkin aloittanut Judon :-) Arvostan kyllä Lassea kovasti kun on ottanut asioista selvää ja rampannut ympäri maailmaa leireillä, sitten vielä jaksaa rautalangasta koittaa vääntää asioita :-) Itse en ole käynyt muilla Wadogur...
Ile
kesä 5, 2018, 16.04
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Evoluutio ja tappelu

Joo, mulle tuli mieleen, että kenties teh äijien listiessä toisiaan, ovat sukuaan päässeet useamman naisen kanssa jatkamaan jotkut enemmänkin kotirintaman sankari -tyyppiset veijarit. Ja sitten on pikkuhiljaa siirrytty metsästys- ja keräilyhommista vähän nössömpään viljelykulttuuriin ja siitä vähite...