Haku löysi 11 tulosta

Palaa

Totte
joulu 9, 2008, 09.57
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Re: Pakkoruotsi-äänestys

Jotenkin huvittaa se sana pakkoruotsi. Peruskoulussa nyt on aika harva aine valinnainen niin en jotenkin tajua tämän ruotsin "pakko"-statusta. Kyllä kaupoissa pärjää ilman historiankin tuntemusta, mutta jotenkin haluaisin kuitenkin pitää senkin opetuksen peruskoulussa kun sen toivottu tarkoitus olis...
Totte
elo 5, 2017, 11.26
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Hehän ovat kuin kaksi marjaa!

https://scontent-sea1-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/s480x480/e35/18298826_1688042508172264_5508680454909198336_n.jpg?ig_cache_key=MTUxMDExNzg0MjQyMjMxOTI3OQ%3D%3D.2 Pietarsaaren Malmin sairaalan lastentautien ylilääkäri Markus Granholm https://images.cdn.yle.fi/image/upload//w_1198,h_674,f_auto,fl...
Totte
maalis 15, 2018, 06.47
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Muoviton maaliskuu

Mää olen aika pessimistinen kaikenlaista vihepipertelyä kohtaan, jos sen tarkoituksena on parantaa maailmaa jollain tavalla. Se mitä täällä Suomessa puuhastellaan luonnonsuojelun parissa on vain hyttysen kusi valtameressä, eli ei paljoa vaikutusta mihinkään. Muovit ja muovin tuotanto ei tule häviäm...
Totte
kesä 5, 2018, 19.51
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Mihin filosofiaa tarvitaan nykypäivänä?

Ok, filosofiaa on siis vähän kaikkialla ja se on tieteiden tiede. Toivoisin enemmän konkretiaa. Mitä arvoja ja tavoitteita meidän tulee ohjelmoida keinoälyyn kun se laitetaan liikkeelle? Voiko keinoälystä tulla ihmiseen verrattava otus? Milloin keinoälystä tulee ihminen? Onko bittiavaruuteen kloona...
Totte
kesä 17, 2018, 15.55
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Internet ja sananvapaus

Joku kertoo, että henkeä on uhattu työtehtävien vuoksi ja suunnilleen ainoa asia mitä kannattaa kommentoida on kirjoittaako henkilö "sattuneista" vai "ymmärrettävistä" syistä? Pitää kyllä sanoa, että tuo tarttuminen kielellisiin seikkoihin tässä asiassa antaa kyllä aika ruman kuvan kommentoijan asen...
Totte
kesä 18, 2018, 17.15
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Internet ja sananvapaus

Siis keskustellaanko tässä nyt oikeesti siitä, miksi laillinen teko (työsuhteen päättäminen) on ok, jos kerran laiton teko (tappouhkauksen tekeminen) ei ole ok?
Totte
kesä 19, 2018, 16.30
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Internet ja sananvapaus

Itse peilaisin tätä suhdetta työnantajaan myös seuraavalla tavalla: Suomessa jokaisella on oikeus valita asuinpaikkanssa, mutta esim. puolustuisvoimien työntekijöitä voidaan sijoittaa työnantajan päätöksellä toiselle paikkakunnalle. Ei työntekijä tällöin voi vedota oikeuksiin valita asuinpaikkaansa,...
Totte
kesä 19, 2018, 22.14
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Internet ja sananvapaus

Kuten minä asian näen on ainoa määräävä tekijä se, onko henkilön oikeuksia loukattu. Lähtökohtaisesti jokaisella on oikeus lausua vapaasti mielipiteensä, ellei itse silloin tule rikkoneeksi lakia. Tällöin sanktio tulee tietenkin lain rikkomisesta eikä mielipiteen esittämisestä. Otetaan muutama esime...
Totte
kesä 19, 2018, 23.53
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Internet ja sananvapaus

Ok Lasse. Hyvin selkeytetty. Tässä on nähdäkseni eroa sen välillä mitää pitää tehdä ja mitä olisi toivottavaa tehdä. Vaikka ei voida vaatia ketään luopumaan oikeuksistaan on tietenkin täysin sallittua tehdä se itse. On myös täysin sallittua argumentoida sen puolesta miksi jonkun toisen kannattaisi l...
Totte
heinä 1, 2018, 08.06
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Poliittinen murros: laajentumisesta kaventumiseen

Käsittääkseni hesarin levikki on aika rajusti tippunut - ehkäpä juuri noiden asenteellisten toimittajien takia, saattaa toki johtua siirroksesta nettiin.. Kun nyt kerran tämän hypoteesen esitit niin voisit sen testatakin. Onko hesarin levikki tippunut (tilastollisesti merkitsevästi) enemmän kuin mu...
Totte
heinä 16, 2018, 20.29
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Median vastuu

Tässä nyt juttelee muutama, mutta varmasti huomattavasti useampi seuraa keskustelua. Haluaisin vain itse sano sen verran, että itse voin jakaa tässä Lassen näkökulman. Jos haluaa väittää ja keskustella jostain asiasta niin sitten pitää olla valmis argumentoimaan selkeästi ja motivoida oma näkökohta....