Haku löysi 27 tulosta

Palaa

antti_lk
helmi 11, 2016, 00.32
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Liikkumisharjoittelu

Suositaanko kamppailu-urheilussa sellaista valmennustapaa että vältetään kaikessa harjoittelussa askelluksia jotka voivat olla ottelussa haitaksi? Vai tehdäänkö monipuolisesti ja sitten perustapaa vain hemmetin paljon enemmän? Kysymys on lähinnä että tiedostetaanko tuollaista vaaraa ylipäätään ja e...
Kari Aittomäki
heinä 16, 2018, 17.23
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Murskaus- ja kovetusvideot

Moitteetonta kropankäyttöä, hyvä painonjakautuma.
Takareidet/alaselkä vähä jumissa, käväisepä lihashuoltajalla. Voi olla pikkujumi.

Jos vetäisit vuoden punttijumpan isojen kokonaisuuksien liikkeillä + kimmotreenillä, nopeutesi räjähtäisi potenssiin paljon.

semmosia pikkuhuomioita.
JanneM
elo 29, 2018, 15.17
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Choy Lee Fut

Ja koska kamppailussa ei ole pitkään aikaan ollut kunnon kaunareita, niin kiinnostaisi mikä on johtanut erottamiseen perheestä?
flammee
syys 4, 2018, 22.55
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Juokseminen

Juoksutekniikoiden opettelussahan on käytössä ns. "cue":t (=vihje) eli mielikuvat siitä että mihin pitäisi pyrkiä, sen sijaan että pyrittäisiin jotenkin lihaskohtaisesti tekemään asia niinkuin pitää.. Mielikuvien kautta kropalla on helpompi teettää monimutkaisiakin liikkeitä, ilman että kroppaan tul...
Kari Aittomäki
syys 5, 2018, 03.26
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Juokseminen

Eizei, oletko ja olet varmaan pohtinut "tehokkaan liikkumattomuuden" kehonkäyttöä? Ikäänkuin tuon luonnollisen liikeen teemasi osana? Itte karatekana mulla oli alusta lähtien (kolmitoistiaasta) tarkkana näkemyksenä se, ettei yksikään asento saa olla "kuollut", vaikka se kuinka passiivisena esitettäi...
Lasse Candé
syys 9, 2018, 20.12
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Lyöminen korealaisperäisissä lajeissa?

Äkkiseltään näyttää että käännät vartaloa hieman liikaa. Itse teen vastaavia sillä fokuksella, että lyövän puolen hartia tosiaankin menee eteenpäin, mistä tulee tuonsuuntainen kierto. Mutta tuossa kierto näyttää raskaalta ja itsetarkoitukselliselta. Jotenkin tuo videon editointi tosin sellainen, ett...
Samiv
syys 11, 2018, 12.32
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Hanmoodo-videoita?

Vuosi 1993, Jyväskylän seuran perustamisvuosi (toimintaa vuodesta 1991) Choi Mun Gi (Jinsu) ja Jarno Manninen. Saatetekstistä löytyy lisää. https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2554225401258159&id=193499270664129 Sen verran korjausta seuranne historiikkiin että muistaakseni Jarno Manninen ei...
Lasse Candé
syys 18, 2018, 12.54
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Yksi, mikä minulle tulee mieleen, on tuo lyönneissä näkyvä vartalon kierto. Pidän mahdollisena että se on liioiteltu. Näen itse asian niin, että karatessa ja koulunyrkkeilyssä opetellaan vartalon kiertoa siksi, että ihmiset eivät osaa sitä. Mutta että lyömisessä se ei riitä, vaan se on vain yksi kom...
Lasse Candé
syys 18, 2018, 23.12
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Tuo on liikesuunnaltaan täysin sama kuin karatessa tyypillinen uraken. Lee vain tekee palautuksen hieman poiketen siitä että vetäisi samaa reittiä takaisin. Mutta ei edes kovin paljoa poiketen. Ei tuon osumasuunta ole suoraan vasemmalta oikeaan vaan paljon enemmän eteenpäin. Kyseessä on silti "rysty...
Mjölnir
syys 20, 2018, 07.55
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Heracles Valkeakosken uusi aika

Ensimmäinen aika oli n. 1998 kun ensimmäiset peruskurssit alkoivat Kerhomajalla, toinen aika oli n. 1999 liikuntahallin painisalissa, kolmas aika alkoi oman salin vuokraamisesta ja perustamisesta Kalmistonkadulla n 2001. Siitä seuraavaksi meijerille n 2002, jossa useampi vuosi. Sammonkadulle 2009, j...
antti_lk
syys 25, 2018, 15.12
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Yläkoukku

Mun mielestä liikkeen ja tekniikan harjoittamisen sekoittaminen on ongelma. Jos aletaan näkemään kaikenlaiset käytännössä hasardit liikeharjoitukset oikeaoppisena käytännön suoritteena mennään metsään. Pitää tietysti olla se optimi johon pyritään ja jossa lopulta tehdään pirusti ja käytännössä. Ain...
JanneM
loka 14, 2018, 18.09
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Hanmoodo-videoita?

On muuten turvallisen näköset matot tossa sparripäkässä... :D
Timpa
loka 17, 2018, 01.38
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Linko

Refleksien pitää olla kuosissa jos pallon aikoo väistää :D Joo; tuossa on vain mielikuvitus rajana, miten hohtavaa palloa voisi hyödyntää. Juuri nuntsan liikeradat näkyisivät hyvin, jos pallot saisi ympättyä kapuloiden kärkien sisään. Tai sitten hauska kun pallo lähtisi osumasta kuin ammuttuna. Mutt...
Lasse Candé
loka 19, 2018, 13.43
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Liikkumisharjoittelu

Ziisus, että oli hieno toiminto kun maalasin tekstiä ja ilmestyi lainausmahdollisuus... Tätä hieman viilaisin: Kuinka reaktiivisen liikkeen sitten jemmaa? Sekin antaa merkin, että pudottautuu painovoiman vietäväksi ja pompahtaa refleksivasteella takaisin. Tuo kuilu pitää kuroa kiinni. Saada nivottua...
Jasse
loka 22, 2018, 12.19
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Komba

Kiinnostavaa. Tykkään ideasta ja asenteesta. JanneM listasi jo nuo käytännön ongelmat. En tiedä onko meidän salilla GB-gymillä ketään jota kiinnostaisi panostaa tähän sun projektiin mutta voin kysyä jos pääset testiksi sparraamaan ukkojen kanssa. Itse en ole pystyä sparrannut moneen vuoteen mutta pe...