Haku löysi 14 tulosta

Palaa

Jasse
kesä 7, 2017, 02.34
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Veitsi vastaan veitsi

Tässä veitsi-duelia Venezuelan Maracaibo vankilasta. Tarkkaa touhua. Tuli mieleen samuraileffojen intenssiivinen asennon hivutus ja etäisyyden mittaus. Toisin kuin otsikossa pelotellaan niin kukaan ei kuole.

Jasse
maalis 3, 2018, 19.09
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Itämaisten kamppailulajien suosio

Nopeasti ajateltuna. "Voittamattomia" ja "salaisia" kamppailutekniikoita. Itse aloitin karaten vuonna 91 karatekidin innoittamana. Halusin oppia kurkipotkun yms. Isä taas ehdotti judoa tai painia juuri siksi ettei halunnut minun oppivan potkimaan ja lyömään. Filosofia, mystiikka, lifestyle. Judolla ...
Jasse
maalis 3, 2018, 19.22
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Mainittakoon että minulle tulee itämaisista lajeista mieleen lähinnä karatet, kungfut ja ninjutsut.
Jasse
maalis 4, 2018, 14.35
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Samaa ajattelin itsekkin. Mutta ehkäpä tässä yle-jutussa itämaisilla lajeilla tarkoitetaan kaikkea mikä ei ole länsimaista painia tai nyrkkeilyä. Eli kakki jutsut ja do:t on itämaista olipa sitten kyseessä brassi-jutsu tai defendo. Eikä tuo niin huono jako olekkaan. Vyökokeet taidettiin jo mainita. ...
Jasse
maalis 8, 2018, 02.12
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Kyllä minusta tuo henkinen "ihmisenä kehittymisen" ajatus on hyvin tyypillinen itämaisille lajeille, etenkin modernille budolle. Muistaakseni sekä Kodokan Judossa että kendossa on määritelty tavoitteeksi kehittyä kunnon kansalaiseksi. Toisaalta, 1800-luvulla länsimaissa nousseessa urheilu- ja voimis...
Jasse
kesä 27, 2018, 11.28
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Catch

Tässä kahden kovan cätsääjän yhteenotto.

Jasse
elo 21, 2018, 23.58
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Hehän ovat kuin kaksi marjaa!

Midtä Timi ties että oon navasta alas päin musta mies?
Jasse
syys 25, 2018, 13.41
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Kamppailu-urheiluvideoita

En tiedä onko täällä pyörinyt noita Strelkan videoita. Venäläinen porukka joka pääasiassa Pietarissa ja Moskovassa järjestää amatööri MMA otteluita. Näyttäisi Pkutetissa olleen myös joku suomalainen kehässä: https://www.youtube.com/watch?v=bPnWZyb2b-c Minähän se siinä.. Tuolta voi lukea ex-UFC-ptte...
Jasse
loka 11, 2018, 19.40
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Stoalaisuus - tie tyyneyteen

Lukiossa filosofian opettaja arveli että voisin olla kiinnostunut stoalaisesta-filosofiasta. Ajatus jäi itämään ja kun pari vuotta sitten Teologisessa käytiin läpi antiikin ajan filosofisia suuntauksia - stoalaisuus yksi vaikuttavimmista - niin päätin tutustua aiheeseen paremmin. Ensin luin kuivahko...
Jasse
loka 22, 2018, 12.19
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Komba

Kiinnostavaa. Tykkään ideasta ja asenteesta. JanneM listasi jo nuo käytännön ongelmat. En tiedä onko meidän salilla GB-gymillä ketään jota kiinnostaisi panostaa tähän sun projektiin mutta voin kysyä jos pääset testiksi sparraamaan ukkojen kanssa. Itse en ole pystyä sparrannut moneen vuoteen mutta pe...
Jasse
loka 24, 2018, 22.47
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Komba

Kiitos kehuista kummallekkin. En päässyt siihen miittiin missä Jusukin esitteli kombaa. Ehkäpä saan priva-demon ennen tai jälkeen sparrin. Parhaassa tapauksessa sen aikana 🙂 YV-lähetetty. Kuvaaminen on ok.
Jasse
marras 29, 2018, 15.57
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Stoalaisuus - tie tyyneyteen

Hieno oivallus! Olen itse pyöritellyt saman suuntaisia keloja, että pitäisi vaan keskittyä omaan tekemiseen ja olla tavoittelematta pitään "ulkoista". Olen miettinyt josko kokeilisi elää stooalaisena pidemmän rupeaman niin että ottaisi todesta kaikki sen opit ja katsoisi mikä fiilis siitä tulee. Väh...
Jasse
joulu 3, 2018, 22.47
Siirry alueelle
Siirry aiheeseen

Komba

Kyynikko kirjoitti:
joulu 3, 2018, 21.51
Tässä tarvittais reality check tosi äkkiä
Me ollaan Jusukin kaa sovittu että otetaan kovaa vaparisparria joulukuun loppupuolella.