Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Reba

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Reba
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 90
Viestit: 266
Lauteille: Kesäkuu 2009
Etulaji: Muay thai

Reba

#46

Viesti Reba »

No juu, KU:ssa on paljon BJJ:tä. Tänäänkin ei oikeastaan muuta tehty kun painittu :D

4.5.
Reilu puolisen tuntia salilla tänään, työaikana. Saatiin oikein harjoitusohjelma :P
Sen jälkeen ajoin nopsasti kotiin ja karatetreeniin.
Karatessa vähän lyötiin ja potkittiin ja sitten keskityttiin painimiseen, pystypainiin tällä kertaa. Mä oon niin huono pystypainissa..
Reba
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 90
Viestit: 266
Lauteille: Kesäkuu 2009
Etulaji: Muay thai

Reba

#47

Viesti Reba »

5.5.
Uintipäivä 1 km ja 50 m :D
Nyt sujui uinti todella kevyesti, ihan yllätyin itsekin. Ja lopuksi vartti poreammeessa.
Reba
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 90
Viestit: 266
Lauteille: Kesäkuu 2009
Etulaji: Muay thai

Reba

#48

Viesti Reba »

11.5.
Jääny yksi treenikin välistä kun piti käydä katsomassa asuntoja ja sellasta pientä, ja se Vaasaan muutto häämöttää jo kuukauden kuluttua! Ja tuo treenaamattomuus näkyy - kun oli tuo äitienpäiväkin.. karppidieetti meni rikki niin että humahti, ja heti näky painossa.. kilo nousee ainakin jos viikonloppuna mässää.

Tänään kävin 35 min salilla, kun työnantajalla on pieni sali jossa saa käydä tiistaisin ja torstaisin ilmaiseksi. 5-10 min pyöräilin että sain vähän lämpöä ja sen jälkeen kokeilin kaikkia laitteita, reisien koukistajia ja ojentajia (kai niitä siksi sanotaan..), jotain selkätwisteriä, erilaisia käsi/rintalihaksiin ottavia laitteita, vatsa- ja selkälihaksia.
Kauempaa ei salilla voinu olla, koska meidän karatetreenit alkaa niin aikasin tiistaisin, eli täyttä häkää autolla kotiin, jotain suuhun ja karateen.

Tänään oli oikein kivat treenit. Olin jo puolen tunnin jälkeen ihan kuoleman väsyny, tuli painittua niin rajusti. Oli kiva kun tuli meidän "vanha" jäsen Vaasasta treenaamaan :)
Eli me painittiin ja painittiin ja siinä tuoksinassa mun oikea rannekin vääntyi jotenkin. No nyt sitä parannellaan jääpussein, mobilatilla ja sitein.
Seuraavaks otettiin sitten ukemeita, eli niitä "kuperkeikkoja". Niitten jälkeen uke futari keiko, eli sellanen paritekniikka systeemi jossa käydään läpi sellanen sarja, jossa toinen on ensin hyökkääjä ja toinen puolustaja.
Tämän jälkeen sitten lyötiin ja potkittiin. Ja mun on pakko nyt ruveta keskittymään siihen että mun tekniikka menee oikein! En saa kunnon voimaa, pelkään että ranne vääntyy ja kaikkea :( Potkuissa en saa lantiota kunnolla mukaan kun pelkää että ottaa selkään - vaikka selkä kyllä kestäis nyt. Sitä vaan on tottunut tekemään niin..

Paljon on siis vielä opittavaa..
Reba
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 90
Viestit: 266
Lauteille: Kesäkuu 2009
Etulaji: Muay thai

Reba

#49

Viesti Reba »

15.5.
Ei ollut lauantaitreenejä, niin joutui sitten uimaan. 1,2 km jonka jälkeen oli pakko lopettaa ennenkuin olisi ruvennut jalka kramppaamaan.
Reba
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 90
Viestit: 266
Lauteille: Kesäkuu 2009
Etulaji: Muay thai

Reba

#50

Viesti Reba »

18.5.
Puhkuin tunnin salilla jonka jälkeen ajoin nopeasti karatetreeniin huomatakseni ettei niitä treenejä sitten olekaan kun olin ainoa paikalla :?
No otin parin kertaan kihon katan läpi, muutamia potkuja ja lähin kotiin.
Jonka jälkeen aattelin sitten mennä uimaan.. uin 350 metriä kun koko ajan tuntu että kohta tulee kramppi - ja tulihan se siellä terapia-altaassa sitten.. no pysty sitä näköjään uimaan jalka krampissa, onneks ei molemmat krampannu!
Loppu puoli tuntia menikin sitten poreammeessa istuessa.
Reba
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 90
Viestit: 266
Lauteille: Kesäkuu 2009
Etulaji: Muay thai

Reba

#51

Viesti Reba »

20.5.
Puoli tuntia salia, vatsoja, selkää, twist, ylätaljaa ym.. Harmi kun ei enempää ehtinyt kun piti lähteä ajotunnille.
Kuvake
Karhu-mami
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 377
Lauteille: Tammikuu 2010
Paikkakunta: Joensuu

Reba

#52

Viesti Karhu-mami »

Tsemppiä! :)
Sittisontiainen pörräs, lehmä ammui. Paluu arkeen oli edessä.
- I. Goodman
Reba
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 90
Viestit: 266
Lauteille: Kesäkuu 2009
Etulaji: Muay thai

Reba

#53

Viesti Reba »

Kiitoksia tsempeistä - niitä aina tarvitaan!

21.5.
Laiskottaa, mutta otin toisen koiran hihnaan ja kävelin 75 min - sellainen yhdistetty lenkki ja koirien kohtaamiskoulutustilaisuus - mutta tuli vaan yksi koira vastaan :?
Toisen koiran kanssa sitten sellainen pikanen 15 min peltokävely, eli yhteensä 90 min kävelyä.
Valitettavasti unohdin laittaa selkätuen ja siitä sitten kärsitään loppuilta. :(

Sen jälkeen kun oon siirtynyt taluttamaan koiria niin että hihna on köytetty vyötärön ympäri, pystyn kävelemään paljon pitempiä lenkkejä kun koirien tempominen ei kohdistu vaan toiseen käteen/väännä selkää. Tietty sekin vaikuttaa että koirat ei enää riehu kauheasti kun tulee muita koiria vastaan. "Ei mamman pikku fifeille voi sanoa ei..." :lol:
Reba
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 90
Viestit: 266
Lauteille: Kesäkuu 2009
Etulaji: Muay thai

Reba

#54

Viesti Reba »

25.5.
55 min kuntosalilla. Tällä kertaa huomasin että iPhonessa on muistio jota voi käyttää esim. treenin kirjaamisessa ylös - kun tietää että ehkä täällä käy joku lukemassa jota vois kiinnostaakin, niin olkaapa hyvä.. Harmi ku mulle tuo kuntosalitermistö on ihan hepreaa, joten saatte nyt tyytyä siihen että kirjotin laitteesta kuvauksen mitä lihasryhmiä sillä treenataan. Kukaan ei oo vielä lupautunut mulle personal perseelle potkijaksi salille :?

Lämmittely 5 min kuntopyörällä, ajoin noin 30km/h.
Ylätalja (se tanko jota vedetään esim. niskan taakse) pistin punnukset kolmoselle (paljonkohan yhessä on painoa..) 3x8
Jalkojen lähentäjät 30 kg 3x8
Jalkojen loitontajat 30 kg 3x8 (tässä vaiheessa puhuin kyllä puhelimessa ja saatto olla että tein paljon enemmänkin :lol: )
Vinot vatsalihakset/selän kiertäjät 30 kg 3x10 per puoli
Hartiaseutu, sellanen push up laite, 25 kg 3x10 ja tää tuntu tosi raskaalta
leveät selkälihakset/isot rintalihakset 25 kg 3x10
Vatsalihakset 20 kg 3x10 (tän olis voinu tehä paljon raskaammallakin painolla jos se laite ei olis ollu mun kokoon nähden ihan liian suuri, tai joku olis pitäny jaloista kiinni että olisin saanut jotain tukea)
Selkälihakset 60 kg 3x10 (ja tän jälkeen selässä tuntu positiivisesti että jotain tuli tehtyä)
Etu/takareisi/pakarat 30 kg 3x10
Käsien koukistajat/yläselkä 30 kg 3x10
Sitten yritin vielä sellasta pakaralaitetta mutta ei ollu tarpeeks isoja painoja enkä jaksanu heilutella jalkoja niin kevyesti.

Sitten tuli kiire kotiin että ehtii karatetunnille... ja... :smt076 :angryfire: :darkevil: eihän sinne tullu ku yks taas ja lähettiin kotiin.

Sen jälkeen kauhea mietintä miten näitä paineita saa purettua ( 8-) ) ja pakkasin koirat autoon, lenkkarit jalkaan ja rannalle juoksemaan ja tuli juostua sitten paremman puutteessa 20 min. Pitäis keksiä joku pitempi reitti pehmeällä alustalla jossa voi juosta koirien kanssa.
shrapnel
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 229
Lauteille: Heinäkuu 2008

Reba

#55

Viesti shrapnel »

Reba kirjoitti: Harmi ku mulle tuo kuntosalitermistö on ihan hepreaa, joten saatte nyt tyytyä siihen että kirjotin laitteesta kuvauksen mitä lihasryhmiä sillä treenataan.

Jalkojen lähentäjät 30 kg 3x8
Jalkojen loitontajat 30 kg 3x8 (tässä vaiheessa puhuin kyllä puhelimessa ja saatto olla että tein paljon enemmänkin :lol: )
Korjaukset termeihin. Jalkojen lähentäjät PIHTARIN LIHAKSET. ja Jalkojen loitontajat eli "pihtarinlihasten vastaliike". :smt003
Kerro talviset taistot vie illoin,
Uusi aika kun koitti jo maan.
Oli tuhkasta noustava silloin,
Minne jäänyt on vartija maan.
-Henrik Lamberg - Tuntematon sotilas-
Reba
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 90
Viestit: 266
Lauteille: Kesäkuu 2009
Etulaji: Muay thai

Reba

#56

Viesti Reba »

:smt003 Eli pihtarin lihaksia pitää treenata sitten harkiten :D
Reba
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 90
Viestit: 266
Lauteille: Kesäkuu 2009
Etulaji: Muay thai

Reba

#57

Viesti Reba »

26.5.
Tunnin lenkki koirien kanssa. Oliskohan kilometreissä jotain +-4 km (mun arvioit tietty menee aina ihan päin metikköä..). Pikkusen penikkatautilihas ilmottelee olemassaolostaan eilisen juoksun takia, mutta vois kokeilla siihen jotain linimenttiä.
Reba
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 90
Viestit: 266
Lauteille: Kesäkuu 2009
Etulaji: Muay thai

Reba

#58

Viesti Reba »

27.5.
Salilla puolisen tuntia.
Vinot vatsalihakset/selän kiertäjät 35 kg 3x12
Hartiaseutu, sellanen push up laite, 25 kg 3x8
leveät selkälihakset/isot rintalihakset pull down 30 kg 3x12
Reidet/pakarat 35 kg 3x12
Vatsa 30 kg 3x12
Selkä 60 kg 3x12
Veto/soutu 5 palikkaa 3x8
käsien koukistajat/yläselkä 35 kg 3x10

Ja sitten lopuksi koirien kanssa rantalenkillä reilu 30 min.
Reba
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 90
Viestit: 266
Lauteille: Kesäkuu 2009
Etulaji: Muay thai

Reba

#59

Viesti Reba »

28.5.
Tuli lenkkeiltyä koirien kanssa metsä/rantamaisemissa tunnin verran samalla kun puhui 1,5 tunnin maratonpuhelua rakkaan ystävän kanssa. :smt003

29.5.
Olin vahingossa lenkkeilly 3 tuntia!! Varmaan puolesta tunnista tuntiin kyllä juorusin siskon kanssa tuosta ajasta, mutta tuli käveltyä joku 6 km kuitenkin.
Tää on jotenkin menny lenkkeilyks tää liikkuminen... No kolmen viikon päästä muutetaan sinne Vaasaan ja siellä on sitten katottu jo niitä rientoja useampaa sorttia.
Reba
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 90
Viestit: 266
Lauteille: Kesäkuu 2009
Etulaji: Muay thai

Reba

#60

Viesti Reba »

30.5.
Mulla on nyt varmaan joku juoksuaika!
Siivoomisessa ja pakkaamisessa on se hyvä puoli, että löytää asioita jotka on ollu hukassa. Tänään löysin sykemittarin rintavyön ja otin sykemittarin messiin juoksulenkille.

44 min juoksua joista 16 min in zone (sori ei nyt pysty kääntämään), keskisyke 156, max syke 186 ja kului 512 caloria.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 50 kurkkijaa