Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Reba

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Reba
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 90
Viestit: 266
Lauteille: Kesäkuu 2009
Etulaji: Muay thai

Reba

#31

Viesti Reba »

19.4.
Uimahallissa taas ja kilometri tuli mittariin - sen jälkeen oli pakko nousta kun tuntui että jalka kramppaa pian.

Kesällä tulee muutoksia liikkumiseen kun nyt varmistui että muutto isompaan kaupunkiin olisi ajankohtainen. Pitääkin ruveta katsomaan Vaasan lajitarjontaa mitä sitä aloittaisi karaten rinnalle.
Reba
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 90
Viestit: 266
Lauteille: Kesäkuu 2009
Etulaji: Muay thai

Reba

#32

Viesti Reba »

20.4.
karate 90 min

Perustekniikkaa hiottiin, ja tällä kertaa ei painittu kertaakaan!
Motivaatio oli vielä vähän puolitiessä ja siitä tulikin huomautusta... Pitäs lyödä enemmän, kotonakin, koska mä lyön ihan väärin ja rikon turhaan rystyset.

Fysioterapeutti kielsi mua uimasta kolmea kertaa viikossa, tai ainakin pitäisi uinti vaihtaa vesijuoksuun tai vesijumppaan. Ei tee hyvää mun lukittuneisiin lapoihin tuo uiminen. [-X
Reba
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 90
Viestit: 266
Lauteille: Kesäkuu 2009
Etulaji: Muay thai

Reba

#33

Viesti Reba »

22.4.
karate 90 min

Lämmittelyinä otettiin peruslyöntejä ja mm. sammakkohyppyjä. Just edellisenä päivänä olin sanonut että pitäiskin harjoitella enemmän reisilihaksia - joten taitaa olla tuo meidän sensei ajatusten lukija sillä reisilihakset ainakin sai tehdä töitä tänään.

Seuraavaksi tehtiin joitain uke futari keikon sovellutuksia, joista jotkut meni kyllä ihan yli hilseen ja niitä saatiinkin hiota sitten muutamaan kertaan eikä ne siltikään oikein auennut..

Lopuksi mattopainia, aika kauan painittiin ja vaihdettiin koko ajan paria. Lopuksi painittiin kaksi yhtä vastaan.. ja tässä sain ensimmäisen taisteluarven kun jonkun kynsi otti palan pois mun nenästä..
Kuvake
Karhu-mami
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 377
Lauteille: Tammikuu 2010
Paikkakunta: Joensuu

Reba

#34

Viesti Karhu-mami »

Reba kirjoitti: Lopuksi mattopainia, aika kauan painittiin ja vaihdettiin koko ajan paria. Lopuksi painittiin kaksi yhtä vastaan.. ja tässä sain ensimmäisen taisteluarven kun jonkun kynsi otti palan pois mun nenästä..
Onnittelut! :smt003
Auts...
Sittisontiainen pörräs, lehmä ammui. Paluu arkeen oli edessä.
- I. Goodman
Reba
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 90
Viestit: 266
Lauteille: Kesäkuu 2009
Etulaji: Muay thai

Reba

#35

Viesti Reba »

Kiitos, kauan siinä menikin ennenkuin ensimmäiset veret tuli vuodatettua 8-)
Toisilla se veri vaan tulee nenän sisäpuolelta, mulla ulkopuolelta :oops:
Reba
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 90
Viestit: 266
Lauteille: Kesäkuu 2009
Etulaji: Muay thai

Reba

#36

Viesti Reba »

25.4.
Tuli uitua taas pitkästä aikaa, tällä kertaa 700 metriä.
Illalla olis tarkoitus lähteä koirien kanssa kunnon juoksulenkille tuonne rannalle, olis ainakin pehmeä alusta :D
Reba
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 90
Viestit: 266
Lauteille: Kesäkuu 2009
Etulaji: Muay thai

Reba

#37

Viesti Reba »

26.4.
Koirien kanssa tunnin lenkillä (juu meillä ei lenkitetä koiria pitkiä aikoja) ja vaikka mun selkä oli sairaan kipeä koko päivän, niin mä pystyin kävelemään tunnin!! Ja selkä oli jopa parempi lenkin jälkeen ku ennen lenkkiä.
Kilometreissä tuli käveltyä varmaan jotain 3 km.
Reba
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 90
Viestit: 266
Lauteille: Kesäkuu 2009
Etulaji: Muay thai

Reba

#38

Viesti Reba »

27.4.
90 min karatetreeni
Puhkipotkittu!! Tänään treenailtiin lähinnä potkuja ja lyöntejä ja matsailtiin.
Mulla on suuri ongelma lyöntien kanssa, niitä täytyis harjotella kotona. Mä jotenkin varon mun lyöntejä, ja sitten lyön myös ihan väärillä rystysillä. Ranteet pitäs saada tiukoiks..

Potkuja treenattiin kans, niitäkin pitäs treenata paljon enemmän. Pitelin mitsiä myös senseille ja nyt tuntuu siltä että kylkiluut on potkittu sisään :D Yhdessä potkun vastaanotossa olin niin omissa ajatuksissa että lensin muutaman metrin taaksepäin suoraan selälle :oops: Onneks en sentään peiliin, olis tullu 7 vuoden epäonni :o
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

Reba

#39

Viesti Jussi Häkkinen »

Reba kirjoitti: 27.4.
90 min karatetreeni
Puhkipotkittu!! Tänään treenailtiin lähinnä potkuja ja lyöntejä ja matsailtiin.
Mulla on suuri ongelma lyöntien kanssa, niitä täytyis harjotella kotona. Mä jotenkin varon mun lyöntejä, ja sitten lyön myös ihan väärillä rystysillä. Ranteet pitäs saada tiukoiks..
Paina osumaa selkeämmin etusormen rystysellä niin homma menee oikein. Käytännössä tällöin keskisormen rystynen "tukee" osumaa ja etusormen rystynen "vie". Viimeistään sitten kun murskaat rystyslyönnillä, olet onnellinen että olet opetellut lyömään noin. Jos "vie" keskisormella, osuman painotus & ranteen asento menee pieleen.

Sama painotus sitten myös punnertaessa.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Reba
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 90
Viestit: 266
Lauteille: Kesäkuu 2009
Etulaji: Muay thai

Reba

#40

Viesti Reba »

Kiitos vinkistä, nyt ainakin oikean puolen lyönti osui oikealla kohdalla, vasuri on mulla aina niin vaikea..

29.4.
90 min karatetreeni
Potkittiin, lyötiin ja ne waza - painitekniikkaa.
Mun kateissa ollut motivaatio näytätytti itseään, ja mietinkin että olisiko se niin että tykkään enemmän painipuolesta kun lyömisestä/potkimisesta.. pitääpä tutkailla.
(Ja taas tuntuu että on se aika kun mustelmia tulee jo melkeinpä katseesta)
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6424
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Reba

#41

Viesti AlexMachine »

Reba kirjoitti: 19.4.
Uimahallissa taas ja kilometri tuli mittariin - sen jälkeen oli pakko nousta kun tuntui että jalka kramppaa pian.

Kesällä tulee muutoksia liikkumiseen kun nyt varmistui että muutto isompaan kaupunkiin olisi ajankohtainen. Pitääkin ruveta katsomaan Vaasan lajitarjontaa mitä sitä aloittaisi karaten rinnalle.
http://www.vaasa.fi/Suomeksi/Vapaa-aika ... suudet/H-I" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa on osa Vaasan tarjonnasta. Sivun vas. reunassa on sitten aakkosittain lajit joita löytyy vielä vähän enemmän kuin tuossa linkissä. Vaasassa on muutamia erittäin hyviä valmentajia (ainakin pari kolme potkuunkin kirjoittavaa) eri lajeissa joten ihan mukavasti valinnan varaa on näinkin pieneksi kaupungiksi.
The beatings will continue until morale improves.
Reba
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 90
Viestit: 266
Lauteille: Kesäkuu 2009
Etulaji: Muay thai

Reba

#42

Viesti Reba »

Kiitos linkistä, tuossahan tulee jo valinnanvaikeus!!

1.5.
Pieni vappukävely koirien kanssa, 6 km, tuntuu niin hienolta kun pystyi kävelemään noin pitkästi ilman että selkä sanoi sopimuksensa irti!!
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3168
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Espoo

Reba

#43

Viesti Benu »

Kyllähän tuo BJJ on luonnollinen valinta Koryu-Uchinadin rinnalle ;) McMikko jonka kanssa vedetään pääasiassa treenit on myös Koryu-Uchinadi black belt...
Lazy jiu-jitsu
Reba
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 90
Viestit: 266
Lauteille: Kesäkuu 2009
Etulaji: Muay thai

Reba

#44

Viesti Reba »

No musta myös rupeaa tuntumaan että BJJ olis se luonnollinen valinta, varsinkin kun haluais oppia näyttämään kotipojille että meikäläistä ei ihan miten vaan heitellä pitkin mattoa :lol:
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3168
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Espoo

Reba

#45

Viesti Benu »

Nimenomaan! Ja jos olen käsittänyt oikein KU:n metodin, niin siitä pitäisi 1/3 olla periaatteessa BJJ:tä :) Eli eikun BJJ:n pariin!
Lazy jiu-jitsu
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 49 kurkkijaa