Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Reba

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Reba
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 90
Viestit: 266
Lauteille: Kesäkuu 2009
Etulaji: Muay thai

Reba

#1

Viesti Reba »

Jos vaikka uskaltautuis pitämään pientä "liikkumisblogia" - jos ei muuten, niin ainakin itse näkee kuinka paljon liikkuu ja tulee tehtyä jotain.

Alustus:
Olen siis 33 vuotias nainen pohjanmaalta. Hurahdin karateen toisen harrastukseni, aasialaisten koirieni kautta. Ja karate lajina oli myös vähän sattumaa, ensin olin ajatellut aikidoa, mutta sitten vain satuin bongaamaan kaupungin grillin seinästä että karaten peruskurssi alkaa, ja päätin kerrankin repäistä ja lähteä kokeilemaan - ja sillä tiellä olen. Oon myös harrastanut vähän latinotansseja, mutta nekin jäi taas pois :( Terveisiä tutuille jotka tunnistaa (ja laittakaa myös omat treenibloginne!!) :smt039

10.3.
Piti olla lepopäivä, mutta löysin itseni lenkkeilemästä koiren kanssa tuolla rannalla hangessa jonkun puoli tuntia. Sen jälkeen kun oli sopiva lämpö lihaksissa, kotona heitin pleikkaan zumba-dvd:n ja zumbasin 20 min sellasta vatsazumbaa ja sen jälkeen vielä puoli tuntia wiillä nyrkkeilyä :D

Ja ennenkun kukaan tulee sanomaan että karatekat ei muuten zumbaa, niin kyllä ne zumbaa kun kukaan ei oo vieläkään tarjoutunut kaveriksi salille ja zumbaan saa helpommin kavereita mukaan! :?
Reba
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 90
Viestit: 266
Lauteille: Kesäkuu 2009
Etulaji: Muay thai

Reba

#2

Viesti Reba »

11.3.
Karatetreenit.
Paljon lyöntejä mitseihin. Ukemeja ja painitekniikkaa. Ukemi taaksepäin (mikä sen nimi sitten onkaan) meni vähän huonosti, vasen olkapää alkoi aristamaan.
Oli kunnon "kissapaini" siskon kanssa, ja olin aika tyytyväinen suoritukseen - joskus mulla on vaikea saada se kunnon asenne päälle, mutta tänään se ei ollu kyllä hukassa.
Lopuksi meillä oli vielä sitomisleikkejä, joissa kaksi yritti sitoa yhtä. Sitten kun päästiin siihen että me kaksi pientä naista yritetään sitoa miestä, niin siinä olis tarvinnut kunnon strategiamiitin että oltais kunnolla onnistuttu :D
Kivat ja hikiset treenit. Pari uutta mustelmaa ja ruhje/mustelma rystyseen (mä saan aina mustelmia).
Reba
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 90
Viestit: 266
Lauteille: Kesäkuu 2009
Etulaji: Muay thai

Reba

#3

Viesti Reba »

14.3.
Tunnin West African Dance treenit ja kivaa ja hikistä oli.
Illalla pitäis varmaan vielä jotain vatsalihastreeniä vetää ja varmasti jotain wii nyrkkeilyä..
Vähähiilarinen ruokavaliokin on vähän kärsinyt tuossa viikonlopun aikana kun oli yhdet juhlat ja tuli maistettua vähän kääretorttua.
Ens viikolla tulee treenattua varmasti vähemmän kun on vähän ylimäärästä ohjelmaa, kuten moottoripyöräkortin hankkimista..
cyt
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3103
Lauteille: Helmikuu 2008

Reba

#4

Viesti cyt »

Mitä tyylisuuntaa treenailet? :)
Aikido(aikikai), Karate(shorinji-ryu renshinkan), Ju-jutsu (Hokutoryu)
Harjoituspäiväkirja[/linkki]
[113_linkki=http://potku.net/blogit/cyt/]Cytin blogi![/113_linkki]
Reba
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 90
Viestit: 266
Lauteille: Kesäkuu 2009
Etulaji: Muay thai

Reba

#5

Viesti Reba »

Mä treenaan koryu uchinadia :)
Meillä vaan on niin pieni seura, että voidaan pitää vaan kaks treeniä viikossa :(
cyt
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3103
Lauteille: Helmikuu 2008

Reba

#6

Viesti cyt »

Juuh, se on vähän harmi, mut sama on meillä :(
Aikido(aikikai), Karate(shorinji-ryu renshinkan), Ju-jutsu (Hokutoryu)
Harjoituspäiväkirja[/linkki]
[113_linkki=http://potku.net/blogit/cyt/]Cytin blogi![/113_linkki]
Reba
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 90
Viestit: 266
Lauteille: Kesäkuu 2009
Etulaji: Muay thai

Reba

#7

Viesti Reba »

Katselin tuota sun harjoituspäiväkirjaa, ja voishan sitä tietenkin tehdä niinku sä, harrastaa useampia lajeja... kävin kerran Aikido-treenissä, mutta kun on karatella aloittanu niin Aikido tuntu jotenkin.. vaisulta :D

Ilokseni yllätyin että ruokavalio ei kauhean pilalle mennyt parista kakun palasta, aamupaino oli taas vähän alempi kun aikasemmin :)
Kuvake
Karhu-mami
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 377
Lauteille: Tammikuu 2010
Paikkakunta: Joensuu

Reba

#8

Viesti Karhu-mami »

Tsemppiä ja iloa liikuntaan! Ja onnea päiväkirjan aloitukselle. :)

Kiva nähdä että sinäkin "sekoittelet" eri tapoja liikkua. Tanssi on kivaa! :D
Sittisontiainen pörräs, lehmä ammui. Paluu arkeen oli edessä.
- I. Goodman
Reba
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 90
Viestit: 266
Lauteille: Kesäkuu 2009
Etulaji: Muay thai

Reba

#9

Viesti Reba »

Kiitos Karhu-mami!

Juu mä myös sekoittelen noita liikkumistapoja, niin ei käy kauhean ykstoikkoseksi.
Tanssi on todellakin kivaa, mutta harmi kun täällä on vähän huonosti mahdollisuuksia niitä harrastaa. Ratsastus vois olla myös sellanen harrastus jonka voisin aloittaa uudestaan..

Sulla on ihana allekirjoitus, vois sopia mullekin :lol:
Reba
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 90
Viestit: 266
Lauteille: Kesäkuu 2009
Etulaji: Muay thai

Reba

#10

Viesti Reba »

16.3.
treenipäivä, 90 min täyttä toimintaa
eli päivän aiheena oli kihon oyo jutsu ja ne waza. Ne wazassa sain onneksi sellasen parin jonka kanssa oli kiva harjoitella painiotteita kun pystyi tekemään ne kunnon intensiviteetillä ja uskalsi käyttää koko (pientä) painoa ja vähän voimaakin, ilman että tarvi pelätä että toinen menee alla rikki.
Lopuksi meillä oli mattopainia, ja sielläkin sai pistää parastaan että pärjäs nuorille pojille ja vähän noille isommille äijillekin :smt003
Tosi hyvät treenit kyllä, hien sai pintaan. Mutta, mistä noita mustelmia oikein tulee??? Tuntuu että ne tulee jo pelkästä katseesta!
Reba
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 90
Viestit: 266
Lauteille: Kesäkuu 2009
Etulaji: Muay thai

Reba

#11

Viesti Reba »

18.3.
90 min treeniä
aiheena oli ainakin kihon oyo jutsu, muuta ei sitten muistakaan kun oli muuten niin hektinen päivä kun tultiin ensiavun kautta treeniin kun poika oli telonut ittensä.
Mutta ainakin painittiin lopuksi, ja tuntui että muutenkin oli hyvä treeni, jotain jäi mieleen!
Reba
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 90
Viestit: 266
Lauteille: Kesäkuu 2009
Etulaji: Muay thai

Reba

#12

Viesti Reba »

21.3.
Kaunis ilma ja vein koirat rantalenkille. Tarkoituksena oli oikasta nopeasti jään kautta autolle ja viimeiset jotain 50 metriä olikin sitten todella upottavaa hankea puoleen reiteen asti. 45 min siinä kokonaisuudessaan meni kun lenkki oli saatu räpiköityä - ja hiki tuli!

23.3.
90 min
Tiistain sensei oli pois, ja toinen pääsi vähän myöhässä joten jouduin sitten itse vetämään hatusta jotain lämmittelyä. Juostiin pitkin huonetta ja tehtiin välillä punnerruksia ja vatsalihaksia. Ehdittiin myös harjotella potkuja ja lyöntejä, kun "varasensei" otti ohjat ja päästiin harjottelemaan kihon oyo jutsua ja paljon muuta. Loppupainissa olin taas hätää kärsimässä poikien käsittelyssä, mutta painimiseen sensein kanssa olin kuitenkin suht tyytyväinen - vaikka sensei nyt olikin vähän lepsu, mutta ainakin mä pääsin sitä kuristamaan :bow:

Vähän huonosti päässy taas treenaamaan just mitään, ja loppu viikosta lähdetään Sloveniaan lomalle, joten huomenna on käytävä uimassa ja vielä torstain treenit, niin eiköhän sitä sitten voi hyvillä mielin lomailla 5 päivää - vaikka siellä on tiedossa ainakin tanssitreeniä ja ratsastusta.
Reba
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 90
Viestit: 266
Lauteille: Kesäkuu 2009
Etulaji: Muay thai

Reba

#13

Viesti Reba »

24.3.
Tuli sitten uitua 550 metriä. Tuntu että olis jaksanu vielä vaikka kuinka, mutta tultiin jo hätyttelemään poreammeeseen :ha:
Uiminen on yllättävän kivaa 8-)
Reba
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 90
Viestit: 266
Lauteille: Kesäkuu 2009
Etulaji: Muay thai

Reba

#14

Viesti Reba »

Viiden päivän loma Sloveniassa ja tuli käytyä myös Kroatiassa ja Italiassa, joten kaksi treeniä jäänyt väliin - mutta niitten tilalle kävelyä, kävelyä ja enemmän kävelyä.

28.3.
Käytiin uimassa kylpylässä jossain päin Sloveniaa, lähellä Kroatian rajaa. Tuli uitua ehkä jotain reilu 200 metriä.
Olipa muuten jännä järjestely, pukuhuoneet oli yhteiset miehille ja naisille, samoin suihku, vaikka tosin ihmiset kyllä suihkutteli ittensä nopeasti uimavermeet päällä.
shrapnel
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 229
Lauteille: Heinäkuu 2008

Reba

#15

Viesti shrapnel »

Reba kirjoitti: Olipa muuten jännä järjestely, pukuhuoneet oli yhteiset miehille ja naisille, samoin suihku, vaikka tosin ihmiset kyllä suihkutteli ittensä nopeasti uimavermeet päällä.
Mä kyllä kannatan tälläsia yhteisiä pukuhuoneita ja suihkutiloja.
Kerro talviset taistot vie illoin,
Uusi aika kun koitti jo maan.
Oli tuhkasta noustava silloin,
Minne jäänyt on vartija maan.
-Henrik Lamberg - Tuntematon sotilas-
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 43 kurkkijaa