Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Mustelmien hoito

Keskustelua voimaharjoittelusta, kamppailulajien oheisharjoittelusta, liikuntaravitsemuksesta ja urheiluvammoista

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Chaos
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 17
Lauteille: Heinäkuu 2006
Paikkakunta: HML

Mustelmien hoito

#1

Viesti Chaos »

Heippa,

Oon jo pitkään lueskellut foorumia ja nyt vihdoista viimein sain aikaiseksi kirjautua itsekin mukaan :D

Ajattelin kysellä vinkkejä. Hoidatteko mitenkään mustelmianne tai miten niiden parantumista voisi nopeuttaa ?

Itselle tulee todella helposti mustelmia, yleensä torjunnoista. Ikävän näköisiä, varsinkin näin kesällä, ei kylläkään onneksi usein kipeitä. Treenikavereilla ei näy juuri mitään. Eikä nyt johdu siitä että ottaisin enemmän osumaa ;)
Timko
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 159
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

#2

Viesti Timko »

Xylitol hammastahna.
Kuvake
maikki
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 320
Lauteille: Kesäkuu 2005
Paikkakunta: yvi

#3

Viesti maikki »

Vaikka tulinkin väärälle puolelle aitaa nyt, niin ajattelin vastata. Itse en mustelmia juuri kerää, mutta emäntä sitäkin enemmän. Hänelle tosi toimivaksi jutuksi on osottautunut aines nimelta Trombosol forte. Apteekista tätä saa ihan ilman reseptiä, mutta monessa paikassa sitä säilytetään jossain takapiilossa, koska tätä pitää säilyttää kylmässä. Pitää siis uskaltaa kysyä.

nyt :kiire:
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

#4

Viesti Elina »

Minusta melko hyvin on auttanut semmoinen punainen kiinalainen linimentti, jota saa eri nimillä, mutta jossa on muistaakseni ainakin kaneliöljyä (varmaan kamferiakin).

Maikki, :x mutta siis tuohon Trombosoliin liittyen, niin Hirudoid forte on periaatteessa samaa. Jossakin muuten joku väitti käyttäneensä noita myös selluliittivoiteina :shock:
Hna
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 70
Lauteille: Tammikuu 2006

#5

Viesti Hna »

Hirudoid forte ei ole ihan samaa kuin varta vasten mustelmiin käytettävät ainekset, mutta lähes sama teho löytyy kuulemma.

...itse en kyllä huomannut oikein mitään tehoa Hirudoid fortella. Ehkä sitten mustelmamönjä toimii paremmin. Kannattaa kysyä apteekista farmaseutilta (jos ne paikkakunnallasi ovat palveluihmisiä, kaikkialla ei ilmeisesti ole).
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

#6

Viesti Elina »

Hmmm...Lääketietokeskus sanoo Hirudoid fortesta seuraavaa:
HIRUDOID FORTE

Itsehoitovalmiste

Markkinoija:
Oy Stada Pharma Ab

Lääkemuodot:
Emulsiovoide ja geeli.

Vaikuttavat aineet:
Mukopolysakkaridi, joka vastaa vaikutuksiltaan hepariinia.

Käyttötarkoitus:
Valmistetta käytetään pinnallisten verisuonitukosten hoitoon ja niiden estoon sekä mustelmiin ja ruhjevammoihin.
Trombosol fortessa taas on sitä hepariinia sitten. Mutta siis periaatteessa noissa ei ole juurikaan eroa (tai ei ainakaan pitäisi olla :D ).
Kuvake
Chaos
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 17
Lauteille: Heinäkuu 2006
Paikkakunta: HML

#7

Viesti Chaos »

Kiitos vinkeistä, täytyy poiketa apteekin kautta :)
Hna
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 70
Lauteille: Tammikuu 2006

#8

Viesti Hna »

Niin no, lääkkeellä ja lääkkeellä on aina eroja. Vaikka silleen mututuntumalta niiden pitäisi olla sama, niin läheskään aina ei ole. "Hepariini" ja "Hepariinin tavalla vaikuttava" ei ole sama asia, kun monesti ei "hepariini" ja "hepariini"kaan ole. :?

Mut joo. Erona noissa voiteissa on se, että Trombosol fortea yleisesti pidetään tehokkaampana mustelmia kohtaan ja sitä säilytetään jääkaapissa, Hirudoid fortea huoneenlämmössä. Niin että jos ei jääkaappilääkkeistä tykkää, niin... ;)

Itse en hoida mustelmia mitenkään, kun niitä harvemmin edes tulee. Koiran puremasta ja tipanlaittoharjoituksista olen saanut viime aikojen pahimmat mustelmat.
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

#9

Viesti Elina »

Siis lähinnä laitoin tuon lainauksen tuohon siksi, että Hirudoid forte on (myös) mustelmiin tarkoitettu aine ("Hirudoid forte ei ole ihan samaa kuin varta vasten mustelmiin käytettävät ainekset"). Mutta juu, ihan sama varmaan mitä laittaa, jos homma toimii 8)
heian
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3164
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Sonkajärvi

#10

Viesti heian »

Jossain joku joskus väitti, että aloe vera geeli/rasva auttaisi mustelmiin.
Jegguh
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 62
Lauteille: Heinäkuu 2005
Paikkakunta: Nurmijärvi

#11

Viesti Jegguh »

Hih, minä en hoida mitenkään. Kyllä ne itsekseenkin siitä lähteävät kun ovat ilmestyneetkin. Eipä ne mulla onneksi ole yleensä yhtään kipeitäkään. Ikävän näköisiä vaan ovat, varsinkin näin kesällä olisi kiva kävellä kädet ja jalat ihan mustelmilla. Siinä sitä sitten keräilee outoja katseita muilta immeisiltä jotka sua eivät tunne (ja itseasiassa usein niiltäkin jotka tuntevat, mutteivät itse harrasta mitäään... :S.....)
cyt
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 3103
Lauteille: Helmikuu 2008

Re: Mustelmien hoito

#12

Viesti cyt »

Olen kuullut että C-vitamiini auttaisi mustelmiin (?) ... Sitten esim. tiger-balsami ....
Aikido(aikikai), Karate(shorinji-ryu renshinkan), Ju-jutsu (Hokutoryu)
Harjoituspäiväkirja[/linkki]
[113_linkki=http://potku.net/blogit/cyt/]Cytin blogi![/113_linkki]
Kuvake
neema
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 204
Lauteille: Lokakuu 2007
Paikkakunta: Lahti/Hki/Tre

Re: Mustelmien hoito

#13

Viesti neema »

En ole hoitanut mustelmia mitenkään. Turvonnutta (ja mustelmaista) reiteäni kylmensin, mutta se olikin aika pahana monta päivää, joten oli oikeestaan pakko.

Oltiin elokuun alussa painimassa nääshallilla potkulaisten kanssa ja sain hienon kuhmun otsaani. Siihen ei tullut pahaa mustelmaa, eikä mustelma "valunut" silmään, kuten aluksi uumoilimme. Olin menossa seuraavana lauantaina yksiin häihin ja jouduin sitten vaihtamaan jakauksen toiselle puolelle päätä ja kampaamaan otsatukan sen kuhmun eteen. Hiukset pelasti :smt061
Kuvake
normaalilapsi
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 492
Lauteille: Toukokuu 2008

Re:

#14

Viesti normaalilapsi »

Timko kirjoitti: Xylitol hammastahna.
:shock: Miten tämä auttaa asiaan? Mää oon laittanu kylmää mustelmiin, sillon kun oon muistanu ja jaksanu...
Venäläinen ruletti pistoolilla
cyt
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 3103
Lauteille: Helmikuu 2008

Re: Re:

#15

Viesti cyt »

normaalilapsi kirjoitti:
Timko kirjoitti:Xylitol hammastahna.
:shock: Miten tämä auttaa asiaan? Mää oon laittanu kylmää mustelmiin, sillon kun oon muistanu ja jaksanu...
Mäkin haluisin tietää miten xylitol hammastahna auttaa mustelmiin :D
Aikido(aikikai), Karate(shorinji-ryu renshinkan), Ju-jutsu (Hokutoryu)
Harjoituspäiväkirja[/linkki]
[113_linkki=http://potku.net/blogit/cyt/]Cytin blogi![/113_linkki]
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 55 kurkkijaa