Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Avoin oppimisryhmä

Kamppailu-urheilulajit eli BJJ, MMA, nyrkkeily, paini, potkunyrkkeily, thainyrkkeily jne.

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 3168
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Espoo

Avoin oppimisryhmä

#11

Viesti Benu »

Mä olen aika hämilläni. Miksi joku haluaisi asettaa itsensä tuohon asemaan? Jos on mahdollisuus treenata seurassa mutta valitsee netinvälityksellä/videoiden kautta treenaamisen?

Itse olin siinä tilanteessa että jouduin harjoittelemaan videoiden ja toisten valkovöisten kanssa eikä se kyllä ainakaan edesauttanut mun kehitystä. Toki olihan sekin ihan mukavaa puuhaa, mutta olisin kyllä ottanut jonkun kokeneemman kaverin vetämät treenit noiden treenien yli any day. Ja tajuaahan nyt varmasti kaikki että joku nettivyö ei ole oikeasti missään arvossa muiden lajia harrastavien keskuudessa ellei taidot ole samalla tasolla (mitä en vain voi uskoa todeksi).
Lazy jiu-jitsu
HannuL
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 21
Viestit: 563
Lauteille: Toukokuu 2013
Paikkakunta: Jyväskylä
Etulaji: kamppailu
Sivulajit: höntsy ja nuju
Takalajit: Monen lajin peruskurssit
Yhteystiedot:

Avoin oppimisryhmä

#12

Viesti HannuL »

Kieltämättä olen laskeskellut ihan samaa ja varsinkin nyt kun tulee kesä ja opetus loppuu, voisin saada kertahintaa hiukan halvemmaksi kohtalaisen helposti.

Siis 4 x 10 on kuukausi ja sillä summalla saa käydä tarvittaessa vähän ahkeramminkin.
Kiirehtimällä ehtii tehdä enemmän virheitä
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Avoin oppimisryhmä

#13

Viesti JanneM »

Seuran jäsenmaksu on 20€/vuosi ja harjoitusmaksu on 40€/kk tai 200€/6kk (400€/12kk) Sillä saa käydä niin paljon kun kerkeää ja kaikki harjoitukset ovat käytössä.


editÄ: Muillekkin Jyväskylän FIght CLubista kiinnostuneille lisätietoja seurasta http://www.jklfightclub.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 3168
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Espoo

Avoin oppimisryhmä

#14

Viesti Benu »

Pakko sanoa ettei kyllä JKL FC:n hinnat ole lainkaan pahat. Vielä kun näkee uuden salin, niin väittäisin että ostopäätöksen tekeminen on aika helppo.
Lazy jiu-jitsu
HannuL
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 21
Viestit: 563
Lauteille: Toukokuu 2013
Paikkakunta: Jyväskylä
Etulaji: kamppailu
Sivulajit: höntsy ja nuju
Takalajit: Monen lajin peruskurssit
Yhteystiedot:

Avoin oppimisryhmä

#15

Viesti HannuL »

Benulle,
netti vyö maksaa ilmeisesti noin 20 euroa. Luultavasti se on myös sen arvoinen.
Olen kuullut, että jotkut myös myyvät arviointitilaisuuksia joissa esimerkiksi musta vyö maksaa noin 350 - 400 dollaria.
Olen samaa mieltä, että netissä suoritettu vyö ei voi olla saajalleen kovinkaan ansaitun oloinen.
En tosin ymmärrä, miksi otit sen esille tässä yhteydessä?


Avoimessa oppimisprojektissa ei ole kyse vyön suorittamisesta vaan ainoastaan tekniikoiden opettelemisesta. Lisäksi on oletus, että tekniikoita ei opita soveltamaan purppuran edellytämällä tasolla - siis ikään kuin tutustutaan tekniikoihin, jotta niitä voisi harjoitella.

Miksi ihmeessä joku haluaa harjoitella jonkinlaisia järjellisiä kokonaisuuksia? Eikä pelkästään satunnaisia tekniikoita seuran harjoituksissa tai youtubesta. (Seuran harjoituksissa tekniikat eivät ole satunnaisia, mutta ne muuttuvat satunnaisiksi, jos henkilö ei käy säännöllisesti treeneissä.)

Kuvittelen, että systemaattisen perustan rakentaminen on parempi vaihtoehto kuin tekniikasta toiseen hyppiminen. (Esimerkkinä LovatoJr:n toimintaketjut tai tässä tapauksessa ensin sinisen tekniikoiden opettelu ja sitten purppuran.)

Hirvittävän selvää on, että tekniikoiden sisäistäminen vaatii nujuamista eritasoisten vastustajien kanssa. Siis yksin tai pienessä piirissä ei tule kaikkia erilaisia tilanteita vastaan. Toisaalta moni tekniikan aihio tuomitaan toimimattomaksi, kun sitä yritetään huonolla tekniikalla hyvään vastustajaan. Sama juttu olisi saattanut toimia, jos yksityiskohdat olisivat kunnossa.

Miksi pitää oppimispäiväkirjaa omasta oppimisestaan?
Aika moni oppii reflektoimalla ja niin voi myös löytää omia heikkoja kohtia eli ajanmittaan huomaa aina joutuvansa vakiotilanteisiin joihin ei olisi alunalkujaankaan pitänyt joutua.

Oppimispäiväkirjan pitäminen ei ole vaihtoehto harjoituksissa käymiselle. Nettisivulla olen lisäksi kehoittanut tekemään oman ohjelmansa ja kertomaan sen etenemisestä. Esimerkiksi Gracie Barran porukka voisi mainiosti kertoa oman viikko-ohjelman toteutumisesta ja siihen liittyvistä kokemuksistaan. Minusta olisi hyvä, jos vuoden projektilla olisi tavoite eli jokin kokonaisuus, eikä pelkästään fiilistelyä harjoituksista.

Ihan vielä varmuudeksi. En siis opeta mitään netissä. Netissä ei suoriteta vöitä. Tavoite on jakaa kokemuksia ja hyvällä tuurilla oppia myös toisten kokemuksista, mutta erityisesti oppia palauttamalla mieleen oman treenin vaiheet.
Kiirehtimällä ehtii tehdä enemmän virheitä
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Avoin oppimisryhmä

#16

Viesti JanneM »

Eli siis harjoituspäiväkirja...?
ITsekkin olen havainnut harjoituspäiväkirjan hyväksi tavaksi seurata omaa harjoittelua ja oppia siitä. ON myös aina välillä hauska palata takaisin vanhoihin harjoituspäiväkirjoihin.
Minulla on täällä potkussa harjoituspäiväkirja. Ollut jo joitain vuosia. Välillä olen ollut aktiivisempi ja välillä vähemmän aktiivinen. On ollut äärimmäisen hauskaa ja kehittävää lukea omia ajtuksia esim BJJ harjoittelun alkutaipaleelta vuodelta 2005 ja 2006 ja verrata niitä omiin kokemuksiin ja ajatuksiin tänä päivänä. :D
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
HannuL
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 21
Viestit: 563
Lauteille: Toukokuu 2013
Paikkakunta: Jyväskylä
Etulaji: kamppailu
Sivulajit: höntsy ja nuju
Takalajit: Monen lajin peruskurssit
Yhteystiedot:

Avoin oppimisryhmä

#17

Viesti HannuL »

Harjoittelupäiväkirja on varmaan sopiva nimi, kunhan se ei mene pelkästään toistomäärien kirjaamiseksi. LovatoJr:n kommentti harjoittelupäiväkirjasta oli, että sen avulla ymmärtää kysyä oleellisia kysymyksiä.

Oppimispäiväkirja sana taitaa olla tuota opetuspuolen jargonia.

Lisäksi tavoite olisi saada ryhmä kommentoimaan treenaamista eli jonkinlaista sosiaalista tukea. Itse asiassa kyse on useammasta ryhmästä eli tekniikkaa sinänsä pitää opetella ryhmässä ja sitten jossain on muita ryhmiä omilla tavoitteillaan, joiden tekemistä olisi tarkoitus seurata ja kommentoida.

Ihan hirvittävää tunkua ei ole ollut projektiin, mutta ei ole hirvittävän montaa ryhmää tarkoitus ottaakaan. Pari on kysynyt tarkennuksia eli olen kehoittanut ensin tekemään ryhmän kanssa suunnitelman ja sitten ilmoittamaan minulle oman sivustonsa osoitteen. Ajatus on linkata harjoittelupäiväkirjat/oppimispäiväkirjat linkeiksi,

Yksi elementti on vielä eli omien treenien videointi, joka helpottaa toisia palautteen antamisessa. Olisi hienoa, jos joku heittäisi kehiin kommentin tai viittaisi johonkin toisen tekemään tekniikkaan.
Kiirehtimällä ehtii tehdä enemmän virheitä
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 3168
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Espoo

Avoin oppimisryhmä

#18

Viesti Benu »

Mä kirjotin jo pitkän viestin, mutta totesin etten oikeasti ehkä tajua mitä ajat takaa. Joten anteeksi jos tulee toistoa.

Miksä sä treenaat mielummin omatoimisesti/netin välityksellä kun seurassa?
Lazy jiu-jitsu
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Avoin oppimisryhmä

#19

Viesti Andy »

Kenen kanssa oikein treenaat?
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
saarikko
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1567
Lauteille: Maaliskuu 2005

Avoin oppimisryhmä

#20

Viesti saarikko »

HannuL kirjoitti: Harjoittelupäiväkirja on varmaan sopiva nimi, kunhan se ei mene pelkästään toistomäärien kirjaamiseksi. LovatoJr:n kommentti harjoittelupäiväkirjasta oli, että sen avulla ymmärtää kysyä oleellisia kysymyksiä.

Oppimispäiväkirja sana taitaa olla tuota opetuspuolen jargonia.

Lisäksi tavoite olisi saada ryhmä kommentoimaan treenaamista eli jonkinlaista sosiaalista tukea. Itse asiassa kyse on useammasta ryhmästä eli tekniikkaa sinänsä pitää opetella ryhmässä ja sitten jossain on muita ryhmiä omilla tavoitteillaan, joiden tekemistä olisi tarkoitus seurata ja kommentoida.

Ihan hirvittävää tunkua ei ole ollut projektiin, mutta ei ole hirvittävän montaa ryhmää tarkoitus ottaakaan. Pari on kysynyt tarkennuksia eli olen kehoittanut ensin tekemään ryhmän kanssa suunnitelman ja sitten ilmoittamaan minulle oman sivustonsa osoitteen. Ajatus on linkata harjoittelupäiväkirjat/oppimispäiväkirjat linkeiksi,

Yksi elementti on vielä eli omien treenien videointi, joka helpottaa toisia palautteen antamisessa. Olisi hienoa, jos joku heittäisi kehiin kommentin tai viittaisi johonkin toisen tekemään tekniikkaan.
Jos nyt yhtään ymmärsin, niin aivan upea avaus oppimiseen. Ehkä vaan liian edistyksellinen, että porukka ymmärtää. Eli juttusi olisi oppimispäiväkirjan ja workshopin sekoitus, jossa se ajattelupuoli hoidettaisiin bittimaailmassa. Käytäntöhän sitten hoidettaisiin manuaalisesti. Vai?
HannuL
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 21
Viestit: 563
Lauteille: Toukokuu 2013
Paikkakunta: Jyväskylä
Etulaji: kamppailu
Sivulajit: höntsy ja nuju
Takalajit: Monen lajin peruskurssit
Yhteystiedot:

Re: Avoin oppimisryhmä

#21

Viesti HannuL »

jep, treenaaminen on pakko olla manuaalista, vaikka tutkimus osoittaakin, että videoita katselemalla oppii ja mentaaliharjoittelu nopeuttaa oppimista, manuaalinen tuo silti jotain lisää:-)

Treenaan ystävien kanssa, joihin tutustuin karatessa. Kaikki ovat yli 40v ja taitaa olla danit kaikilla -siiskaratessa. Osa on treenannut BJJ:tä muutaman vuoden. Harjoittelun runko muodostuu ti ja to aamutreeneistä jotka alkavat 7.30 eli ennen töitä. Lisäksi sovimme satunnaisia treenejä kunkin aikataulun mukaan 2-3 viikossa.

Käyn puntilla 2-3 kertaa viikossa, joten vanhan miehen palautuminen alkaa olla kovilla, jos siihen lisää vielä monta treeniä viikossa.

Yksi syy harjoittelemiseen ystävien kanssa on, että aikataulu on ennen töitä eli kohta lähden nujuamaan. Toinen syy on, että loputkin treenit voi sopia oman aikaulun mukaan. Porukan koko on puolitusinaa, mutta ehkä kutsumme mukaan vielä muutaman kalkkiksen, jotta treeneissä olisi aina kolme paria.

Tarkoitus ei ole ollut olla käymättä seuran harjotuksissa. Totuus on, että kevään aikana en ole käynyt. Kesän tilanteeseen vaikuttaa monet seikat, kuten aina. MUTTA itselläni on tunne, että nyt alkaa tulla jonkinlaista systeemiä omaan harjoitteluun ja vähän alkaa jo ymmärtämään mitä matossa tapahtuu. Lisäksi harjoittelu on ollut mukavaa. Sekin voi olla yksi syy harjoitella ystävien kanssa.


Sent from my iPad using Tapatalk
Kiirehtimällä ehtii tehdä enemmän virheitä
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 3168
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Espoo

Re: Avoin oppimisryhmä

#22

Viesti Benu »

HannuL kirjoitti: jep, treenaaminen on pakko olla manuaalista, vaikka tutkimus osoittaakin, että videoita katselemalla oppii ja mentaaliharjoittelu nopeuttaa oppimista, manuaalinen tuo silti jotain lisää:-)

Treenaan ystävien kanssa, joihin tutustuin karatessa. Kaikki ovat yli 40v ja taitaa olla danit kaikilla -siiskaratessa. Osa on treenannut BJJ:tä muutaman vuoden. Harjoittelun runko muodostuu ti ja to aamutreeneistä jotka alkavat 7.30 eli ennen töitä. Lisäksi sovimme satunnaisia treenejä kunkin aikataulun mukaan 2-3 viikossa.

Käyn puntilla 2-3 kertaa viikossa, joten vanhan miehen palautuminen alkaa olla kovilla, jos siihen lisää vielä monta treeniä viikossa.

Yksi syy harjoittelemiseen ystävien kanssa on, että aikataulu on ennen töitä eli kohta lähden nujuamaan. Toinen syy on, että loputkin treenit voi sopia oman aikaulun mukaan. Porukan koko on puolitusinaa, mutta ehkä kutsumme mukaan vielä muutaman kalkkiksen, jotta treeneissä olisi aina kolme paria.

Tarkoitus ei ole ollut olla käymättä seuran harjotuksissa. Totuus on, että kevään aikana en ole käynyt. Kesän tilanteeseen vaikuttaa monet seikat, kuten aina. MUTTA itselläni on tunne, että nyt alkaa tulla jonkinlaista systeemiä omaan harjoitteluun ja vähän alkaa jo ymmärtämään mitä matossa tapahtuu. Lisäksi harjoittelu on ollut mukavaa. Sekin voi olla yksi syy harjoitella ystävien kanssa.


Sent from my iPad using Tapatalk
Toki niistä oppii jotain. Mutta mä kyllä väitän ettei jiu-jitsua voi oikeasti oppia ilman sitä todellista vastusta ja mitä enemmän laadukasta vastusta on, sitä parempi. Ja en usko että nämä karatedanit vetävät vertoja sille suurelle määrälle värivöitä ja mustavöitä mitä JKLFC tarjoaa.

Ymmärrän toki myös sen helppouden ja turvallisuuden kun pienessä tutussa porukassa käy pyörimässä. Olen kohdannut aika samanlaisen tilanteen aiemmin, ja jätkät kävi just tuollaisella pienellä porukalla nujuamassa. Sitten yks ja kaks heppua uskaltautu seuran treeneihin, pikkuhiljaa heillä oli oma vedetty treeni viiossa meidän salilla ja lopulta kaikki heput treenasivat meillä. Kyllähän kaikki sen tajus tosi nopeasti kuinka tärkeetä on se että joku on opastamassa, näyttämässä ja rokottamassa virheistä.

Eihän mikään estä että kävisitte JKL FC:n salilla aamupaineilla omatoimisesti ja sitten iltatreeneissä mahdollisuuksien mukaan? Todennäkösesti muitakin tyyppejä ilmaantuis treeneihin ja saisitte variaatiota.

Mä nään tän vähä ku ajais uudella mersulla tai sitten vanhalla Taunuksella sen takia että osaa itse korjata siinä ilmeneviä vikoja. Mersu on ainakin järkiperustein kaikin puolin fiksumpi valinta kun taas Taunus vetoaa tunnepuolen juttuihin joissakin ihmisissä enemmän.

Teit sitten mitä ikinä, niin onnea jiu-jitsun maailmaan.
Lazy jiu-jitsu
Kuvake
TommyV
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 362
Lauteille: Marraskuu 2009

Avoin oppimisryhmä

#23

Viesti TommyV »

saarikko kirjoitti:
HannuL kirjoitti: Harjoittelupäiväkirja on varmaan sopiva nimi, kunhan se ei mene pelkästään toistomäärien kirjaamiseksi. LovatoJr:n kommentti harjoittelupäiväkirjasta oli, että sen avulla ymmärtää kysyä oleellisia kysymyksiä.

Oppimispäiväkirja sana taitaa olla tuota opetuspuolen jargonia.

Lisäksi tavoite olisi saada ryhmä kommentoimaan treenaamista eli jonkinlaista sosiaalista tukea. Itse asiassa kyse on useammasta ryhmästä eli tekniikkaa sinänsä pitää opetella ryhmässä ja sitten jossain on muita ryhmiä omilla tavoitteillaan, joiden tekemistä olisi tarkoitus seurata ja kommentoida.

Ihan hirvittävää tunkua ei ole ollut projektiin, mutta ei ole hirvittävän montaa ryhmää tarkoitus ottaakaan. Pari on kysynyt tarkennuksia eli olen kehoittanut ensin tekemään ryhmän kanssa suunnitelman ja sitten ilmoittamaan minulle oman sivustonsa osoitteen. Ajatus on linkata harjoittelupäiväkirjat/oppimispäiväkirjat linkeiksi,

Yksi elementti on vielä eli omien treenien videointi, joka helpottaa toisia palautteen antamisessa. Olisi hienoa, jos joku heittäisi kehiin kommentin tai viittaisi johonkin toisen tekemään tekniikkaan.
Jos nyt yhtään ymmärsin, niin aivan upea avaus oppimiseen. Ehkä vaan liian edistyksellinen, että porukka ymmärtää. Eli juttusi olisi oppimispäiväkirjan ja workshopin sekoitus, jossa se ajattelupuoli hoidettaisiin bittimaailmassa. Käytäntöhän sitten hoidettaisiin manuaalisesti. Vai?
Pakko kysyä että oottekko jonki sortin insinöörejä 8-)

En oo ikinä nähny että joku on saannut treenaamisen kuullostamaan näin monimutkaiselta ku sinä tässä ketjussa. En vieläkään ymmärrä että mitä etuja tässä lähestymis tavassa on tavalliseen seurassa harjoitteluun?
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Avoin oppimisryhmä

#24

Viesti JanneM »

Multa meni kyllä Benun Mersu vs. Taunus vertailu kyllä täysin ohi.... :lol:
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 3168
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Espoo

Avoin oppimisryhmä

#25

Viesti Benu »

JanneM kirjoitti: Multa meni kyllä Benun Mersu vs. Taunus vertailu kyllä täysin ohi.... :lol:
Hehe, joo... oli ehkä huono.Eli omakin treeni on treeniä kuten Taunus on auto, mutta yhtenäisyydet Mersuun taitavatkin jäädä siihen.

Tasokkaasta seurasta saa laadukasta opetusta, paljon erilaisia harjottelukavereita (tasokkaita), laadukkaat harjotustilat, leirejä jne jne. ja yksin treenatessa saa kylläkin itse päättää mitä tehdään mutta kaikki muut hyödyt jää uupumaan. Tässä siis mersuviittaus, eli sitä ei osaa/halua kukaan itse korjata kun pajan jätkät on helvetin paljon osaavampia kun ite sen asian suhteen, kun taas Taunusta voi korjata lekalla jos mieli tekee. Tais olla vähä kaukaa haettu :D

Tommy taisi kiteyttää sen mitä itsekkin ihmettelin.
Lazy jiu-jitsu
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 29 kurkkijaa