Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

tabitha

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

Vastaa
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1010
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

tabitha

#1931

Viesti tabitha »

7.10.2014

BJJ 90min. Alkuun punnerruksia, siltoja, linkkareita ja muuta jumppaa pikaisesti, sitten 5min kevyttä painia. Tekniikkaosuudessa tehtiin paria sweeppiä halfguardista ja minulle osui huomattavasti isompi pari, jonka kanssa näiden tekeminen oli hankalaa. Mulla on oikeasti niin lyhyet jalat, että ne eivät yllä kunnolla suljettuun guardiin joidenkin isokokoisempien treenaajien vyötärön ympäri. Viimeisessä tekniikassa en pystynyt olemaan ukena ollenkaan kun olisi pitänyt nostaa pari puvun rinnuksista ylös.

Tällä kertaa ei otettu ollenkaan normisparria vaan pitempi rupeama tehtäväsparria. Joku 10min halfguardista ja 20min vapaavalintaisesta. Puolet treenaajista oli vaihdossa koko aika, kyseessä oli rinkimuotoinen härdelli. Tämä ei ollut minulle niin rankkaa koska häviäjä meni vaihtoon ja hävisin kaikki erät paitsi yhden.

Koska tällä kertaa ei lähteneet kaikki mehut, päätin vetää leukoja. Olin yllättynyt kun treenin jälkeenkin meni 3x7. Venyttelin jalkoja.
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1010
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

tabitha

#1932

Viesti tabitha »

10.10.2014

BJJ 90min. Alkujumppana ainakin kuperkeikkaa ja polvet rintaan -hyppyjä, krokotiilikävelyä, punnerruksia taputuksella, sprawlia, lisää polvet rintaan -hyppyjä. Mä en pystynyt tekemään noita taputuspunnerruksia ihan sitä 3x6 mitä käskettiin, mutta ei pystynyt moni muukaan (tein tavallisina punnerruksina vikan setin).

Lämmittelypainia 5min, sitten hinkattiin kimuraa (halfguardista alkaen) ja jos kimura ei onnistu, suoraa käsilukkoa. Polvet yhdessä pitäis muistaa, aika monessa asiassa. 2x10min guardinohitusrinkiä. Voitin joitakin eriä, mutta kuten yleensä, tulin swiipatuksi aika helpolla. En vaan osaa varoa kun olen tottunut enemmän lukkopainiin ja siihen että pääsen kyllä liikkumaan kunhan positio karkeasti ottaen ei ole mulle huono. BJJ:ssä voi hyvästäkin positiosta onnistua antamaan vastustajalle jonkun takinlieve jalkojen välistä -kontrollin joka ei lähde millään irti. Tai jäädä kauluskuristukseen kun on päällä sivusidonnassa.

Lopuksi tehtäväsparria vajaa kymmenen erää (1min kappale). Selästä, sidesta ja mountista. Joko mun kunto on parantunut tai sitten nämä tehtäväsparrit eivät ole yhtä rankkoja kuin normisparrit.

Anyway, koska en ollut tarpeeksi puhki vedin leukoja: 7+6+5+5.
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1010
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

tabitha

#1933

Viesti tabitha »

11.10.2014

3km sluibailu-lenkki, puolet juoksua ja puolet kävelyä.

13.10.2014

Etunojapunnerrukset 5x20. Yllättävän veemäistä, kun en ollut vähään aikaan punnerrellut. Siltaannousu käsien varaan 2x20.

Unohdin muuten mainita että todella uskalsin lopulta kysyä sitä voinko mä kilpailla BJJ:ssä. Vastaus oli että mitä todennäköisimmin kyllä (miesten sarjassa). Asia pitää varmistaa vielä joltain korkeammalta taholta, koska tästä ei ilmeisesti ole ennakkotapauksia Suomessa. En kyllä tänhetkisellä kunnolla ja tekniikalla ole ihan heti mihinkään kisoihin lähdössä, ensin pitäisi nostaa lajitreenimäärä asialliselle tasolle (3-4 kertaa viikossa) ja hankkia vähän lihaa luiden päälle.
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 66
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

tabitha

#1934

Viesti sivarinlötkö »

Ite näkisin, että lajitreeniä vaan täysii ja puntit ja kaikki muu pois mielestä, jos kisat kiinnostaa.
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1010
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

tabitha

#1935

Viesti tabitha »

14.10.2014

BJJ 90min. Aika perussettiä, ei sykkeennostoa jumpalla, pelkästään kehonhallintaa ja 2x5min lämmittelypainit. Sitten kilpparin kimppuun hyökkäämistä, Ezekieliä ja kellokuristusta. Lopuksi 5x6min normisparria. Olin ehkä vähän liian passiivinen. Silloin kun innostuin hyökkäämään, meni ihan hyvin, mutta välillä tulee fiilis että "mä vaan odotan hetken jos vastustaja tekis jotain" ja parin sekunnin kuluttua oma positio on 100% varmasti huonompi. Täytyy yrittää enemmän, mun kunto kyllä kestää sen.

Treenin jälkeen vedin 8 leukaa ja venyttelin melkein puoli tuntia jalkoja, selkää ja vähän käsiä.
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1010
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

tabitha

#1936

Viesti tabitha »

15.10.2014

Lukkopaini 90min. Vaihteeksi niinkin päin, että ensin lähemmäs 10 erää sparria ja sitten puoli tuntia tekniikkaa rauhallisesti. Sparrit meni ihan okei, jäi hyvä mieli kun sain isommalle ja taitavammalle kaverille (munkilla) triangelin tehtyä. Vähän olisin voinut olla aktiivisempi ihan kaikissa sparreissa. Jotenkin en "keksi" mitä tekisin, joten en tee mitään, ja sit onkin jo liian myöhäistä.

Tekniikat mitä lopussa tehtiin olivat ihan perus yhden ja kahden jalan alasviennit. Niistäkin löytyi paljon korjattavaa, mä olen yhden jalan alasviennissä melkein aina liian kumarassa. Tekniikka onnistuu sitä paremmin mitä suorempana uken jalka on, kun sitä nostaa.

Treenin jälkeen oli sellainen fiilis, että ainakin yksi lepopäivä kannattaa pitää.
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1010
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

tabitha

#1937

Viesti tabitha »

19.10.2014

BJJ 90min. Jatkettiin teemasta kilppari. Tänään enemmänkin hyökkäyksiä kilpparista. Olin yllättynyt että sieltä on niinkin helppo lähteä puikkaamaan tai hyökkäämään jalkoihin, oon pitänyt aika passiivisena asentona. Tämä oli kevyt treeni, vaikka olikin paljon tehtäväsparria ja lopuksi 3x6min normisparria. Syy oli se että kokoerojen vuoksi treenattiin kahdessa kolmen hengen ryhmässä.

Koska treenit oli kevyet, tein 16kg kahvakuulalla 3x10 työntö molemmilla käsillä (erikseen), 8+5+5 leuanvedot. Sitten venyttelin perusteellisesti jalat, vähän selkää ja käsiä. Koska nämä oli aamutreenit, venyttely oli aluksi aika epämukavaa, mutta lopulta muuttui miellyttäväksi.

Paino ilman pukua vähän alle 62kg. Puolen vuoden aikana olen laihtunut 8kg (mikä selittää ehkä myös huonon penkkimaksimin) eikä mulla oikeestaan ollut suunnitelmissa alkaa muistuttaa nälkiintynyttä ajokoiraa. Tää nykyinen paino on ihan okei, kunhan ei vaan enempää tippuis.
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1010
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

tabitha

#1938

Viesti tabitha »

20.10.2014

Lukkopaini 90min. Alkuun kehonhallintaa ja drillejä, yksinkertaisia puikkauksia ja rullauksia kilpparista. Oli siistiä, että kilppari-teema jatkui tänäänkin. Tehtäväsparria, jossa piti päästä kilpparista parempaan positioon ja vastapuolen yrittää avata kilppari/lopettaa. Lopuksi 4x5 erää normisparria. Kulki hyvin, vaikka eilisestä ehkä minimaalisesti lihakset tukossa.

Yritin tässä kirjoittaessa visualisoida mielessä noita tekniikoita, että jäisivät päähän. Melko vähän tätä tullut tehtyä kun opiskelu vie henkiset voimavarat, mutta se on kyllä äärimmäisen hyväksi edistymiselle...
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1010
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

tabitha

#1939

Viesti tabitha »

23.10.2014

Karatea Lasse Canden ja Jassen kanssa. En ole ikinä aiemmin kokeillut minkään tyylisuunnan karatea. Tuntui että voimantuotto ei radikaalisti eroa siitä mihin olen vapaaottelussa ja potkunyrkkeilyssä tottunut (kun taas esimerkiksi systemassa ja Daitoryussa joutuu tekemään kaiken eri tavalla). Selkein ero on se että tässä pidettiin selkä aika lailla suorana, mä opin vapaaottelussa lievästi kumaran ryhdin (tosin ei vapaaottelussakaan kaikki ottele sillä tavalla).

Teimme tekniikkaa (lyöntipotkukomboja ja etäisyydenhallintaa, ei mitään kovin monimutkaista) ja otimme kevyttä sparria. Niin kevyttä, ettei hammassuojia tarvittu. Välillä oli vähän hämmentynyt ja kömpelö olo, kun en oo vähään aikaan tehnyt ihan tällaista etäisyydenhallintaa. Muistuttaa vähän sitä mitä Ono-ha Itto-ryu kenjutsussa tehtiin. Mutta ihan mukavat treenit, sparreissa hengästyikin vähän.

Tänään oli BJJ-treenit mut kirjotan niistä vasta huomenna...
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1010
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

tabitha

#1940

Viesti tabitha »

24.10.2014

BJJ 90min. Alkujumpissa vähän sekaannusta, kun aika iso määrä tyyppejä juoksee ympäri salia ja hep-huudosta sprawli ja suunnanvaihto (koska osa unohtaa vaihtaa suuntaa). 2x5min lämmittelypainia . Vähän tekniikkaa, kaksi perussweeppiä. Guardinohitusrinkiä varmaan 15min ja sitten 4x5min normisparria. Tuntuu että olen viimeinkin kehittymässä. Guardin puolustus ja ohitus sujuvat paremmin ja olen oppinut varomaan vaarallisimpia guardin muotoja ja sweeppejä. Olen myös oppinut tekemään ainakin yhden sweepin spider guardista ja yhden halfguardista. Paras lopetustekniikka tällä hetkellä on yksinkertainen kauluskuristus alta halfguardista.

Näin muuten Jassen ennen treenien alkua, juteltiin syvällisiä matematiikasta. :D
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1010
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

tabitha

#1941

Viesti tabitha »

26.10.2014

5x20 etunojat. Ojentajat vähän kovilla, ei ole viime aikoina punnerruksia tullut niin paljon tehtyä. Aerobisesti ei tunnu toisaalta läheskään niin isolta työltä kuin ennen, voisi pitää näitä säännöllisesti treeniohjelmassa samoin kuin leuanvetoja.
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1010
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

tabitha

#1942

Viesti tabitha »

28.10.2014

SW 90min. Vähän omoplataa, suoraa käsilukkoa, kneebaria ja toe holdia (kaikki syntyivät siitä kun vastustaja yrittää paeta omoplatasta) ja paljon painia. Viimeinen vastustaja teki mulle 6 minuutin aikana noin 15 lopetusta, muun muassa sen kneebarin. Muiden kanssa tasaista.

Tänään tuntui että räjähdän ihan täysin v*tutukseen tämän sukupuolivamman ja sen jatkuvan sörkkimisen takia jota on nyt jatkunut vuosi. Huumoripläjäys löytyy ottaa pattiin -ketjusta. Viimeinen niitti oli että mun testoarvo on verikokeiden perusteella säälittävät 4,3 ja estrogeeni "normaali"... siis naiselle. Ilmeisesti mulla on tää "luonnollinen hormonitoiminta" sen verran voimakasta, ettei nykyinen lääkitys riitä. Äiti sai mut vähän rauhottumaan kertomalla että mittausmenetelmä on tosi epätarkka ja arvot heittelee luonnostaan aika paljon (äiti on siis endokrinologi). Mut tää on tätä, oma kroppa on vihollinen niin kuin on aina ollu. Ehkä tää joskus loppuu.
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1010
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

tabitha

#1943

Viesti tabitha »

29.10.2014

Yritin tänään käydä punttisalilla. Eilen sattui oikeaan käteen jotain, en maininnut sitä kun en ajatellut merkittäväksi. Sparrivastustaja yritti jujia, mä pidin puolustaessa omista ranteista kiinni ja kaveri potkaisi olkavarteen irrottaakseen otteen. Ote piti mutta jokin "risahti" ja oikea käsi meni täysin tunnottomaksi. Voimakasta kuumuutta ja pistelyä kesti ehkä 10min ja sormet tunnottomat hieman pidempään. Kipuja ei kuitenkaan ollut missään vaiheessa, edes silloin kuin tuo tapahtui, joten en huomioinut sen pahemmin.

Mutta joo ei nouse edes 40 kiloa penkistä, enkä pysty tekemään normaalia etunojapunnerrusta (pelkästään vasemmalla kädellä punnerrus onnistuu). Mitä helvettiä? Käsi ei ole kipeä, menettää vain täysin voimansa tietyssä kulmassa. Tuntuu että käsi on makaronia.

Luulin että kaikki vähänkin vakavammat vammat sattuvat, mitään kipua ei ole ollut, ei edes pientä. Käsi ei vaan toimi.
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1010
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

tabitha

#1944

Viesti tabitha »

31.11.2014

5x20 etunojapunnerrusta. Yhdessä ihan tietyssä kulmassa oikean käden ojentaja on tosi heikko. Selvästi punnertaessa enemmän töitä tuli vasemmalle kädelle. Toisaalta se on vain se yksi suunta. Eiköhän tää tästä.

Olin aika huolestunut sen takia kun torstaina puntti meni niin uskomattoman huonosti, mutta testailtuani punnerruksia ja vastaavaa eri kulmissa sain varmuuden siitä että kyse on vain oikeasta kädestä jonka "loukkasin" painitreeneissä. Hämärää kyllä että ei satu yhtään, minkä takia en myöskään osaa pitää tätä kovin vakavana.
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1010
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

tabitha

#1945

Viesti tabitha »

2.11.2014

3km juoksu. Vedin 10 leukaa. Ei mennyt hyvin. Toisaalta tangot olivat sateesta liukkaat, toisaalta oikeassa kädessä edelleen häikkää.

3.11.2014

SW 90min. Sain heti alkuun pariksi todella ison ja hyväkuntoisen jätkän, joka on aktiivinen kisaaja. Hänelle "lämmittelypaini" oli ilmeisesti vähän eri asia kuin minulle. Olin sen erän jälkeen enemmän puhki kuin muiden erien, jotka olivat tavallista painia. Oli kuitenkin siistiä, että kunto kesti ja jaksoin tehdä alasvientiyrityksiä loppuun asti. Tekniikkaosuudessa treenasin saman parin kanssa anakondaa ja samankaltaista kuristusta, missä kädet on toisin päin (meni tekniikan nimi ohi). Muutama minuutin erä tehtäväsparria ja sitten 4x5min normisparria. Kivaa oli.

Venyttelin treenin jälkeen kunnolla, myös selkää, vaikka tämä tekee vähän kipeää.

Onneksi pystyn sentään kunnon treeniin, se resetoi aivot aika tehokkaasti.
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 49 kurkkijaa