Etsitkö kamppailuharrastusta? Aloita suoraan tästä uusi aihe valmiiden kysymysten kanssa ja odota, kun konkarit vastaavat sinulle. :boxing2:

tabitha

Potkulaisten julkiset harjoituspäiväkirjat

Valvoja: Valvoja

tabitha
päähänpotkija
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

tabitha

Viesti tabitha »

25.7.

Lyhyet lukkopainitreenit. Mun lisäksi 3 jäbää paikalla ja varmaan vähäisen osallistujamäärän takia treenit ei kestäneet hirveän kauan. Tällä kertaa kaikki vastustajat oli sekä mua taitavampia että ~15kg painavampia. En saanut yhtään lopetusta tehtyä paitsi ekassa erässä joka oli lämmittelyä ja vastustaja anto tehdä. Pari hyvää guardin ohitusta. Haluisin oppia muitakin sweeppejä kuin ikivanhan molemmista nilkoista kiinni -jutun. Osaan mä pari muutakin mutta aika isoja aukkoja osaamisessa on sillä alueella.

Tuli painittua 4x6min. Kolme viimeistä erää oli aika intensiivistä. Venyttelin perusteellisesti jalat ja lähdin himaan.
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

tabitha

Viesti sivarinlötkö »

Lukkopaini on p_ska laji koska sweepit on ihan älyttömän vaikeita pl. muutama halfguard-sweeppi. Lopetukset suljetusta on paljon helpompia esimerkiksi.
tabitha
päähänpotkija
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

tabitha

Viesti tabitha »

27.7.

3km lenkki sisältäen 3 100m spurttia ja 4x6 leuanvedot. Hikoilin varmaan 2 litraa. Olisin pystynyt vetämään enemmän leukoja mutta tangot olivat märkiä ja niistä oli vaikea pitää kiinni. Ulkona oli lämmin mutta kun tulin himaan niin tuntui kuin astuisi sisään johonkin eläintarhan perhostaloon. Kävin kylmässä suihkussa, mutta vielä ei ole hikoilu loppunut.
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
tabitha
päähänpotkija
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

tabitha

Viesti tabitha »

29.7.

90min ohjatut BJJ-treenit. Taas tuntui siltä etten ole kehittynyt yhtään. Hävisin mm. jollekin 12-13-vuotiaalle pojalle. Oli jotenkin kömpelö olo. Voi johtua väsymyksestä tai puvusta, tai sit mä olen vaan niin huono.

Ohjatut treenit oli todella jees, vaikka nyt tuli huomattua että tällaiset on paljon rankemmat kuin se että tullaan vaan salille sparraamaan. Alkulämmittelyinä oli 2x10 kaverin nostelut guardista, vatsalihakset parin vyötäröllä roikkuen, leuanvedot ja punnerrukset. Mä en vieläkään jaksa hypätä sinne tankoon saatana... no kerran jaksoin.

Käytiin läpi yhtä halfguardin ohitusta ja vähän yllättäen kahta rannelukkoa. Sit 10 paria tatamin keskelle painimaan ja voittaja ottaa uuden erän, häviäjä menee jonon jatkoksi. Mä sain tehtyä yhden guardin ohituksen mikä laskettiin voitoksi. Muuten kaikki meni päin p3rsettä näissä ja lopuksi olevissa vapaissa sparreissa. Sitä oli ehkä 6x5min. Ehkä sitä kohta tottuu taas sparraamaan rankan treenin lopuksi, eikä heti kevyiden lämmittelyjen jälkeen niin kuin olen koko kesän tehnyt.

En osaa yhtään mitään... mut äärimmäisen hyvä fiilis kuitenkin kropassa treenin jälkeen. Venyttelin tällä kertaa himassa, vaikka tuntuu kyllä paremmalta venytellä heti treenin jälkeen.
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
tabitha
päähänpotkija
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

tabitha

Viesti tabitha »

31.7.

3km lenkki, 4x6 leuanvedot, 2x20 etunojapunnerrukset. Leuanvedot menivät vähän paremmin kuin viime kerralla, ehkä siksi että nyt tangot eivät olleet märkiä. Jossain vaiheessa pitää kokeilla menisikö jo 10 putkeen.
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
tabitha
päähänpotkija
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

tabitha

Viesti tabitha »

1.8.

3km lenkki, josta 2x100m kävellen. Ei millään tasolla rankkaa mutta hirveä hiki silti.
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
tabitha
päähänpotkija
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

tabitha

Viesti tabitha »

3.8.

Lukkopainisparria noin 90min, ehkä 8x5min erää. Lämmittelin punnerruksilla, vatsalihaksilla. juoksemalla ja puikkauksilla. Enimmäkseen meni aika käteen, mutta yhdessä erässä dominoin kyllä. Mun pitäis kuulemma varoa enemmän triangelia ja hälytyskellojen pitäisi soida jo jos vastustajalla on guardi suljettuna ja toisesta kädestä kiinni ote. Sitten kun jalka menee niskan yli on jo useimmiten liian myöhäistä.

Oli huomattavasti terävämpi fiilis kuin viime treeneissä, ja arvelen että tämä johtuu siitä että olen saanut erään unilääkkeen (ketiapiini) annostusta pienennettyä. Nukkuminen on vaikeeta.

Venyttelin treenin jälkeen. Nyt alkaa lihakset sulaa taas vähitellen.
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
tabitha
päähänpotkija
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

tabitha

Viesti tabitha »

5.8.

5 km lenkki, 5x100m spurtit noin kilometrin välein. Spurtit täysillä päättyen maitohapposeinään, tämän jälkeen hidasta hölkkää sulatellen maitohappoja, normaalia juoksua ja uusi spurtti kun olin palautunut. Tuntui hyvältä juosta niin kovaa kuin pääsee, varsinkin nyt kun tuntu että maksiminopeus on kasvanut.

Aerobinen kunto mulla on ollut joskus parempikin, oon pystynyt tekemään tämän saman lyhyemmillä palautusajoilla. Mut oli silti ihan siistiä huomata että pystyn taas juoksemaan jollain tavalla intervalleja.

6.8.

3x6 leukaa

8.8.

Pitkästä aikaa Kisiksellä puntilla. 3x5 rinnalleveto 50kg, 2x5 kyykky 50kg, 3x8 penkki 40kg ja 10 leukaa. Eli pystyin siis vetämään suorilta käsiltä putkeen just sen kymmenen, mitä arvelinkin. Viimeiset toistot oli todella hapokkaita. Tämän jälkeen vielä 5 leukaa, 20 vatsaa ja venyttelyt.

9.8.

Vaikka eilisestä vielä lihakset jumissa niin menin painimaan GBGymille. Paikalla oli minä, yksi sinivöinen, yksi liilavöinen ja yksi mustavöinen. En ollut ennen sparrannut mustavöisen kanssa. Ei jumalauta... joka kerta liikuin sentinkin niin mun positio huononi välittömästi, ja mitä tahansa lähdinkään yrittämään, kaveri blokkasi sen pienellä vaivattomalla liikkeellä ja yleensä samantien pisti mut solmuun niin että sitä oli vaikea tajuta edes miten se tapahtui. Nää tasoerot on jotain ihan älytöntä. Jaksoin painia 6 erää, aika kovaa oli kun muut oli kovempia. Nyt varmaan lepoa pari päivää.
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
tabitha
päähänpotkija
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

tabitha

Viesti tabitha »

12.8.

Piti pitää pari päivää taukoa, koska viime painien jälkeen tuntui aika ryytyneeltä olo. 2 päivää tuntui riittävän täydelliseen palautumiseen. Kävin puolentoista tunnin BJJ-treeneissä. Alkujumpat saivat haukkomaan happea - alasvientien ja heittojen vapaamuotoista drillausta ja lopuksi apinapuu 5 kertaa (mä tein vain 4). Mulle osui pariksi joku judokaveri, jonka kansa heittoja oli tosi valaisevaa treenata ja taisin oppia pari uuttakin.

Jonkin aikaa tekniikkaa, kauluskuristusta halfguardista, sitten toista kauluskuristusta johon voi vaihtaa jos ensimmäinen ei onnistu. Sitten ruskea- ja lilavöiset salin keskelle ja muut jonoon, lopetuksesta tai pistesuorituksesta jäi keskelle ja häviäjä jonon jatkoksi. Aika lailla alussa keskelle laitetut tyypit myös pysyivät siellä. Jouduin (pääsin) useita kertoja peräkkäin mustavöisen kanssa painimaan. En saanut mitään aikaan yhdessäkään erässä, mut toisaalta vastustajista yksikään ei tainnut olla valkovöinen.

Venyttelin treenin jälkeen ja mietin olenko liian läski mutta unohdin punnita itseni.
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
tabitha
päähänpotkija
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

tabitha

Viesti tabitha »

14.8.

3km lenkki, 3x8 leuat, 5x20 etunojat. Venyttelin jalkoja.
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
tabitha
päähänpotkija
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

tabitha

Viesti tabitha »

16.8.

Epäonnistuin puntille lähtemisessä koska ei ollut rahaa, ohjelmointiläksyjen tekoon oli aikaa enää 2 tuntia ja oli hirveät kofeiinilaskut. Oli aika mätä olo koska olin istunut koko päivän koneella. Olo korjaantui kun tein 5x20 etunojapunnerrusta ja venyttelin.
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
tabitha
päähänpotkija
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

tabitha

Viesti tabitha »

17.8.

Kisiksen aukioloaikoja olikin muutettu. Paremman puutteessa 2km juoksu ja leuanvedot: 8, 7, 6, 5, 4, 3, 5. Huomenna lukkopainia.
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
tabitha
päähänpotkija
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

tabitha

Viesti tabitha »

18.8.

Lukkopainia 80min. Myöhästyin puolentoista tunnin treeneistä 10min. Lihakset olivat jo vähän lämpimät koska juoksin etten myöhästyisi enempää. Tein kuitenkin parikymmentä punnerrusta, puikkausta ja sukelluspunnerrusta muun jengin lämmittelypainiessa.

Tehtiin ehkä 15min toe holdia. Mulla oli lyhyine käsineni vähän vaikeaa ensin saada jalasta otetta ennen kuin tajusin ettei kannata turhaan kaivaa ennen kuin kaverilla on paino pois ko. jalalta. Sain vetäjältä kommentin siitä että pitäis ottaa kiinni lähempää varpaita ja apinaotteella. Ehkä opin jotain koska sain tämän lukon tehtyä pari kertaa sparreissakin. Jalkalukkojen suhteen on tosin jotkut aika varovaisia ja taputtaa heti ku näyttää että toinen saa otteen kiinni. Ite teen näin jos heel hookkia lähdetään tekemään vasempaan jalkaan, koska se polvi ei oo koskaan ollut ihan normaali.

Sparria oli neljä erää, ekat kolme kutosia ja viimeinen tais olla 4min. Ensimmäisessä erässä olin ihan läkähtynyt jostain syystä heti alussa ja halusin vaan päästä sideen/mounttiin/selkään että pääsisin lepäämään ja hengittämään kunnolla. Tämä johtui ehkä vaan puutteellisesta lämmittelystä, koska lopuissa erissä fiilis oli ihan normaali.

Unohdin venytellä salilla koska oli niin jano, mutta venyttelin kotona. Nykyään venyttelen aika usein myös lepopäivinä, koska testo nostaa lihastonusta ja oon kokenut ainakin subjektiivisesti melkoisen notkeuden vähentymisen hormonikorvaushoidon aloituksen jälkeen. Mulla on lattialla kaikessa rauhassa venytellessä edelleen entiset liikelaajuudet, mutta joudun venyttelemään aika runsaasti että ne pysyy, ja liikkeessä useimmiten lihakset kanittaa vastaan aika reippaasti kun mennään äärialueelle joten oon "käytännössä" jäykempi. Vaikea tajuta nykyään millainen lötkö kuminivel olin ennen. Tietty ikäkin vaikuttaa jonkin verran, alle 20v:nä tuntui etten tarvitse lämmittelyjä ja venyttelyjä mihinkään ja nykyään lämmittely on aika tärkeetä.
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
tabitha
päähänpotkija
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

tabitha

Viesti tabitha »

20.8.

3km juoksu avokin kanssa. Kävelytauot lyhenevät jatkuvasti. Vähän jännä fiilis keuhkoissa, kun nyt on selkeästi kylmempi ja märempi ilma. Yritin vetää leukoja, 7 + 5, tangot niin märkiä sateesta ettei tullut oikein mitään vaikka yritin kääriä t-paidan tangon ympärille. Venyttelin jotenkin. Näköjään kannattaa venytellä käsiäkin, tulee heti parempi fiilis yläkroppaan.
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
tabitha
päähänpotkija
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

tabitha

Viesti tabitha »

22.8.

5x20 etunojat. Kolme ekaa settiä rystysillä ojentajapunnerruksina. 3x15 siltaannousut käsien varaan, 50 istumaannousua. Unirytmi päin p3rsettä. En mä päädy mihinkään oikeisiin treeneihin kun nukun kaikki päivät. Ehkä mä herään huomenna (öö tänään) iltaseitsemäksi brassijutsutreeneihin jos meen nukkumaan about nyt.
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche

Seuraajat

Kuvake
JariMarjamaa
Lowclass
Kuvake
Mänzy
Ounou
Kuvake
Panu Suominen
Kuvake
Point
Kuvake
sanppa75
Kuvake
sivarinlötkö
tabitha
Teemu