Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Alasuojat

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Pirunnyrkki
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 510
Lauteille: Huhtikuu 2008
Paikkakunta: Tampere

Thai alasuoja

#131

Viesti Pirunnyrkki »

Tampereelta löytyi parikin paikkaa, Chitalada Finland ja SNIKT! kamppailuklubi, mistä näitä suojia saa. Hinnat olivat aika lailla samat, 25-27 euroa. Merkit Twins, Blue Corner ja sitten kolmas, jossa luki Muyai Thai.

Kiitos vinkeistä.
Tuomo

War does not determine who is right- only who is left.
JFB324
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 283
Lauteille: Huhtikuu 2008
Paikkakunta: Karstula

Re: Alasuojat

#132

Viesti JFB324 »

Kertokaas että onko tullu vastaan tutkimuksia/kokemuksia thaikuppien materiaaleista? aiheuttaako eri metalliseokset tms. vaikkapa mutaatiota heppiin :badgrin: ..okei toi oli vähän kärjistetty. Itsellä on nyt kokeilussa alumiinista tehty kuppi ja narujen kanssa on kivaa :D
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Re: Alasuojat

#133

Viesti Mjölnir »

JFB324 kirjoitti: Kertokaas että onko tullu vastaan tutkimuksia/kokemuksia thaikuppien materiaaleista? aiheuttaako eri metalliseokset tms. vaikkapa mutaatiota heppiin :badgrin:
Jeps. Olen jo useamman vuoden käyttänyt em. metaalisia alasuojia, ja olen huomannut, että heppi on todnäk kasvanut ja sillä on naissukupuoleen euforisoiva vaikutus.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Yin
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 274
Lauteille: Huhtikuu 2008
Paikkakunta: Espoo

Re: Alasuojat

#134

Viesti Yin »

Miten muuten noi koot nyt menee noissa thai-kupeissa kun Twinssin sivuilla sanotaan, että "koko määräytyy nivusten mukaan". Niin mistä sen nivusten koon voi päätellä? Täytyykö tässä alkaa mitata säkkien tilavuutta?
Osaisiko joku avata asiaa pienelle ja typerälle? :lol:
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Re: Alasuojat

#135

Viesti Mjölnir »

Yin kirjoitti: Miten muuten noi koot nyt menee noissa thai-kupeissa kun Twinssin sivuilla sanotaan, että "koko määräytyy nivusten mukaan". Niin mistä sen nivusten koon voi päätellä? Täytyykö tässä alkaa mitata säkkien tilavuutta?
Osaisiko joku avata asiaa pienelle ja typerälle? :lol:
Itse olen käyttänyt kokoa LLL, joka on kai hyvä normaalikokoiselle. LL on pienille.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Re: Alasuojat

#136

Viesti L.K. »

Aika moni valitsee kupin tai suojan yleensä liian isona. Heti ajatellaan, että kun "on näin iso jorma, niin vähintään XXXL-koko pitää olla" :D
Kuitenkin moin unohtaa, että harvemmin sitä erektio päällä treenataan..
tai ainakaan sitä ei kannata tunnustaa paremmalle puoliskolleen (eikä ehkä treenikaverillekaan..). :lol:
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
bantza
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1122
Lauteille: Elokuu 2007

Re: Alasuojat

#137

Viesti bantza »

Niin, lyttyyn ne kamat pitää sinne kuppiin joka tapauksessa survoa :D.
Liian suuren kupin huono puoli on käsittääkseni se, että se sitten painaa epämukavasti nivusia ja/tai ei pysy kunnolla paikallaan.
Kuvake
Polvi
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 9836
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Wisteria Lane

Re: Alasuojat

#138

Viesti Polvi »

L.K. kirjoitti: Aika moni valitsee kupin tai suojan yleensä liian isona. Heti ajatellaan, että kun "on näin iso jorma, niin vähintään XXXL-koko pitää olla" :D
Kuitenkin moin unohtaa, että harvemmin sitä erektio päällä treenataan..
tai ainakaan sitä ei kannata tunnustaa paremmalle puoliskolleen (eikä ehkä treenikaverillekaan..). :lol:
Huomaa, ettet ole pelannut salibandya kilpatasolla.
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Re: Alasuojat

#139

Viesti L.K. »

Polvi kirjoitti:
L.K. kirjoitti: Aika moni valitsee kupin tai suojan yleensä liian isona. Heti ajatellaan, että kun "on näin iso jorma, niin vähintään XXXL-koko pitää olla" :D
Kuitenkin moin unohtaa, että harvemmin sitä erektio päällä treenataan..
tai ainakaan sitä ei kannata tunnustaa paremmalle puoliskolleen (eikä ehkä treenikaverillekaan..). :lol:
Huomaa, ettet ole pelannut salibandya kilpatasolla.
Dammit,totta...toisaalta, ehkä pystyn elämään ilman sitä kokemusta.. :D
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Suistamo
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 19
Lauteille: Joulukuu 2008

Alasuojat

#140

Viesti Suistamo »

Ehkä sitten en vain osaa tai on herkät vehkeet, mutta varsinkin ilman suojia koskee jujin tekeminen meikäläisen munille ennemmin kuin uhrin käteen.
Sape
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 374
Lauteille: Elokuu 2007

Alasuojat

#141

Viesti Sape »

Suistamo kirjoitti: Ehkä sitten en vain osaa tai on herkät vehkeet, mutta varsinkin ilman suojia koskee jujin tekeminen meikäläisen munille ennemmin kuin uhrin käteen.
Olisikohan tekniikan suorittamisessa mahdollisesti korjattavaa?
Jran
potkutyyny
potkutyyny
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1
Lauteille: Helmikuu 2009

Thai alasuoja

#142

Viesti Jran »

Pirunnyrkki kirjoitti: Tampereelta löytyi parikin paikkaa, Chitalada Finland ja SNIKT! kamppailuklubi, mistä näitä suojia saa. Hinnat olivat aika lailla samat, 25-27 euroa. Merkit Twins, Blue Corner ja sitten kolmas, jossa luki Muyai Thai.
Näitä näkyi olevan suurin piirtein samaan rahaan Koskikeskuksen Intersportissakin.
Holopainen
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 84
Lauteille: Toukokuu 2009
Paikkakunta: Kuopio

Alasuojat

#143

Viesti Holopainen »

En tiiä. Itelläni on ollu käytössä muay thai malliset kovat alasuojat mutta ei ne minun mielestä pehmennä munille potkua paljoakaan. Kyllä siinä tärähdys kuitenkin tulee vaikka mitkä suojat ois. Paljon paksummat sais ainaki nuo suojat olla. Ei siinä oo kovin montaa senttiä suojaa munien ja potkun välissä. Mulla ainakin tuntuu erittäin epämukavalta.
"If you ever hurt her again... I will kill you where you stand."
Timo T84
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 89
Lauteille: Toukokuu 2008

Alasuojat

#144

Viesti Timo T84 »

Holopainen kirjoitti: En tiiä. Itelläni on ollu käytössä muay thai malliset kovat alasuojat mutta ei ne minun mielestä pehmennä munille potkua paljoakaan. Kyllä siinä tärähdys kuitenkin tulee vaikka mitkä suojat ois. Paljon paksummat sais ainaki nuo suojat olla. Ei siinä oo kovin montaa senttiä suojaa munien ja potkun välissä. Mulla ainakin tuntuu erittäin epämukavalta.

Niiden kuppien täytyy olla vaan aika napakasti paikallaan ettei pääse elämään kauhesti osuman myötä. Tai meillä ei kyllä ole juurikaan munille varsinaisesti potkittu (paitsi silloin kerran polvella vahingossa kun ei ollut suojia :haarukka: ), mutta omien tutkimusten tuloksena olen näin havainnut :smt003
Pirunnyrkki
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 510
Lauteille: Huhtikuu 2008
Paikkakunta: Tampere

Alasuojat

#145

Viesti Pirunnyrkki »

Holopainen, jos et ole huomannut eroa vastaanottamassasi potkussa suojien kanssa tai ilman suojia, niin ei sinua ole sitten munille potkaistu. Thai-kuppien kanssa sentään pystyy sekunnin tai parin hengähtämisen jälkeen jatkamaan treenaamista, eikä pyöriä lattialla sikiöasennossa kädet jalkojen välissä.

Nimimerkkillä: Paras tekemäni ostos...
Tuomo

War does not determine who is right- only who is left.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 50 kurkkijaa