Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Alasuojat

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Sape
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 374
Lauteille: Elokuu 2007

Alasuojat

#141

Viesti Sape »

Suistamo kirjoitti: Ehkä sitten en vain osaa tai on herkät vehkeet, mutta varsinkin ilman suojia koskee jujin tekeminen meikäläisen munille ennemmin kuin uhrin käteen.
Olisikohan tekniikan suorittamisessa mahdollisesti korjattavaa?
Jran
potkutyyny
potkutyyny
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1
Lauteille: Helmikuu 2009

Thai alasuoja

#142

Viesti Jran »

Pirunnyrkki kirjoitti: Tampereelta löytyi parikin paikkaa, Chitalada Finland ja SNIKT! kamppailuklubi, mistä näitä suojia saa. Hinnat olivat aika lailla samat, 25-27 euroa. Merkit Twins, Blue Corner ja sitten kolmas, jossa luki Muyai Thai.
Näitä näkyi olevan suurin piirtein samaan rahaan Koskikeskuksen Intersportissakin.
Holopainen
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 84
Lauteille: Toukokuu 2009
Paikkakunta: Kuopio

Alasuojat

#143

Viesti Holopainen »

En tiiä. Itelläni on ollu käytössä muay thai malliset kovat alasuojat mutta ei ne minun mielestä pehmennä munille potkua paljoakaan. Kyllä siinä tärähdys kuitenkin tulee vaikka mitkä suojat ois. Paljon paksummat sais ainaki nuo suojat olla. Ei siinä oo kovin montaa senttiä suojaa munien ja potkun välissä. Mulla ainakin tuntuu erittäin epämukavalta.
"If you ever hurt her again... I will kill you where you stand."
Timo T84
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 89
Lauteille: Toukokuu 2008

Alasuojat

#144

Viesti Timo T84 »

Holopainen kirjoitti: En tiiä. Itelläni on ollu käytössä muay thai malliset kovat alasuojat mutta ei ne minun mielestä pehmennä munille potkua paljoakaan. Kyllä siinä tärähdys kuitenkin tulee vaikka mitkä suojat ois. Paljon paksummat sais ainaki nuo suojat olla. Ei siinä oo kovin montaa senttiä suojaa munien ja potkun välissä. Mulla ainakin tuntuu erittäin epämukavalta.

Niiden kuppien täytyy olla vaan aika napakasti paikallaan ettei pääse elämään kauhesti osuman myötä. Tai meillä ei kyllä ole juurikaan munille varsinaisesti potkittu (paitsi silloin kerran polvella vahingossa kun ei ollut suojia :haarukka: ), mutta omien tutkimusten tuloksena olen näin havainnut :smt003
Pirunnyrkki
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 510
Lauteille: Huhtikuu 2008
Paikkakunta: Tampere

Alasuojat

#145

Viesti Pirunnyrkki »

Holopainen, jos et ole huomannut eroa vastaanottamassasi potkussa suojien kanssa tai ilman suojia, niin ei sinua ole sitten munille potkaistu. Thai-kuppien kanssa sentään pystyy sekunnin tai parin hengähtämisen jälkeen jatkamaan treenaamista, eikä pyöriä lattialla sikiöasennossa kädet jalkojen välissä.

Nimimerkkillä: Paras tekemäni ostos...
Tuomo

War does not determine who is right- only who is left.
Holopainen
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 84
Lauteille: Toukokuu 2009
Paikkakunta: Kuopio

Alasuojat

#146

Viesti Holopainen »

Siis tottakai ne nyt yhden iskun pehmentää. Mutta jos on puol tuntia potkittu suojien kanssa munille niin se alkaa jo tuntumaan. Mieluummin edelleen otan vaikka mahaan potkun kuin munille suojien kanssa. Munien puolesta jotenkin enemmän pelkää. En haluais maksaa siitä, että ne hajoaa :P.
"If you ever hurt her again... I will kill you where you stand."
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Alasuojat

#147

Viesti bodyguard »

Johtuukohan siita etta mulla on niin pienet vehkeet mutta eipa tuo kunnon thaikuppien kanssa kovin kamalaa ole tuo munillepotkiminen.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Polvi
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 9836
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Wisteria Lane

Alasuojat

#148

Viesti Polvi »

Holopainen kirjoitti: Mutta jos on puol tuntia potkittu suojien kanssa munille niin se alkaa jo tuntumaan.
Kaikkea sitä ihmiset harrastaakin.. ;)
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Alasuojat

#149

Viesti Mjölnir »

bodyguard kirjoitti: Johtuukohan siita etta mulla on niin pienet vehkeet mutta eipa tuo kunnon thaikuppien kanssa kovin kamalaa ole tuo munillepotkiminen.
Johtuu varmaankin, sillä minusta tuo munillepotkiminen tuntuu erittäin ikävältä. Vaikka on kunnon thaikupit.

:)
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Holopainen
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 84
Lauteille: Toukokuu 2009
Paikkakunta: Kuopio

Alasuojat

#150

Viesti Holopainen »

No niin. Hyvä että edes joku on samaa mieltä, että epämukavaa se on.
"If you ever hurt her again... I will kill you where you stand."
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Alasuojat

#151

Viesti Mjölnir »

Holopainen kirjoitti: No niin. Hyvä että edes joku on samaa mieltä, että epämukavaa se on.
Ei toi treenaaminen niin hirveän mukavaa ole muutenkaan. Jos se alkaa tuntua mukavalta, niin treenaat liian kevyesti tai olet psykiatrisen hoidon tarpeessa.

:)
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Holopainen
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 84
Lauteille: Toukokuu 2009
Paikkakunta: Kuopio

Alasuojat

#152

Viesti Holopainen »

Mjölnir kirjoitti: Ei toi treenaaminen niin hirveän mukavaa ole muutenkaan. Jos se alkaa tuntua mukavalta, niin treenaat liian kevyesti tai olet psykiatrisen hoidon tarpeessa. :)
Aijaa. Kyllä se minusta on mukavaa.. Tietysti kyllähän joka lajiin jotain epämukavaa kuuluu mutta pääasiassa mukavaa kunhan ei munille potkita.
Krav Magasta aloitin ja kungfun kautta päädyin nyt Ju-jutsuun. Siellä ei oikeastaan mitään kovin ärsyttävää ole. Kevyet treenit ja paljon tekniikoita.
"If you ever hurt her again... I will kill you where you stand."
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Alasuojat

#153

Viesti L.K. »

Holopainen kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti: Ei toi treenaaminen niin hirveän mukavaa ole muutenkaan. Jos se alkaa tuntua mukavalta, niin treenaat liian kevyesti tai olet psykiatrisen hoidon tarpeessa. :)
Aijaa. Kyllä se minusta on mukavaa.. Tietysti kyllähän joka lajiin jotain epämukavaa kuuluu mutta pääasiassa mukavaa kunhan ei munille potkita.
Krav Magasta aloitin ja kungfun kautta päädyin nyt Ju-jutsuun. Siellä ei oikeastaan mitään kovin ärsyttävää ole. Kevyet treenit ja paljon tekniikoita.
Lihavoitu kohtahan sen sitten kertoo. ;)
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Zamikki
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 81
Lauteille: Tammikuu 2009
Paikkakunta: Helsinki

Alasuojat

#154

Viesti Zamikki »

Tuli joskus vastaan tällänen suojamerkki kuin Shock Doctor, näyttävät aika coolilta, mutta onko toiminnasta mitään tietoa? Nyt meinaan tuntuu olevan sen verran asiantuntevaa porukkaa paikalla, että pakkohan jollain on olla kokemuksia, tai edes näkemyksiä! Ovat jenkeissä kohtuu hintaisiakin. On tosin hankalaa saada kohtuu hinnalla suomeen...Amazon ei suostu lähettämään ulkomaille ja muista löytämistäni paikoista toimituskulut nousevat pilviin tai suojien hinta on tuplaantunut jenkkihintoihin verrattuna...

Boxerit joissa sisäänrakennettu paikka suojille:
http://www.shockdoctor.com/product/core ... x-cup.aspx

Perinteisemmät alasuojat:
http://www.shockdoctor.com/product/ultr ... x-cup.aspx

Ja lopuksi, teräskupit on nössöille, tässä olisi titaaniset:
http://www.shockdoctor.com/product/tita ... x-cup.aspx

Huomattavaa muuten on että noita coolin näköisä suojia on siis ainakin kolmea eri mallia (lue: hintaa): bioflex, ultra carbon flex ja titan alloy flex. Nimet on yhtä cooleja kuin ulkonäkökin...

Samalla valmistajalla on myös yhtä hienosti tuotteistettuja hammassuojiakin.

Mutta kommentteja? Kokemuksia?
Chuck Norris failed 7th grade Science. The only thing he recognized on the periodic table was the element of surprise.
circol
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 11
Lauteille: Syyskuu 2008

Alasuojat

#155

Viesti circol »

Ite ostin pari kuukautta sitten tommoset shortsit tolla bioflex kupilla ja oon ollu niihin tyytyväinen. Itse shortsit tuntuu tosi mukavilta jaloissa ja omat vehkeet sopii kuppiin hyviin ja pysyy siellä treenien ajan kiltisti.

Omani tilasin budovideos.comista. Ite munarit eivät paljoa maksaneet, mutta postit tulivat maksamaan aika paljon kun otin vielä FedExin, että sai kamat ennen joulua kotiin. Mutta en ole katunut noitten ostoa.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 37 kurkkijaa