Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Alasuojat

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
renne
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 406
Lauteille: Tammikuu 2005

Alasuojat

#1

Viesti renne »

Sporttipisteellä oli tällaisia suojia kuvastossa, mutta myytäväksi asti niitä ei ole, tietääkö kukaan mistä näitä löytyisi, koska näyttävät hinta-laatu suhteeltaan hyviltä

ADIDAS
Miesten ja naisten alasuojat(WTF)


Tuotekuvaus: Vinyylipäällysteinen (sis. polyeteeni) suoja leveillä tarranauhoilla. Koot: S-XL.

http://www.sporttipiste.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
>taekwondo >suojat
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#2

Viesti JanneM »

Oliskos sen firman nimi nyt Hwarang finland joka myy Addun tuotteita.
http://www.hwarang.fi
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
KungFuMiäs
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 5372
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Vaasa

#3

Viesti KungFuMiäs »

Ehdottomasti paras alasuoja on thai alasuoja, pysyy paikoillaan, luodinkestävää valurautaa. Pieksee helposti kaikki muut alasuojat joita olen pitänyt (ja niitä on jonkin verran).
Ale
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1210
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Lahti
Etulaji: Shorin-ryu Seibukan karate-do
Sivulajit: Okinawalainen kobudo
Takalajit: JKA-Shotokan
Sin moo hapkido
Shorin-ryu (Okuhara-ha)

#4

Viesti Ale »

JanneM kirjoitti: Oliskos sen firman nimi nyt Hwarang finland joka myy Addun tuotteita.
http://www.hwarang.fi
Sensei Oy myy Adidaksen kamppailulajituotteita pl Taekwon-do
http://www.sensei.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ps. lämpimät onnittelut ko firmalle netin omituisimmin toimivista sivuista.
Kun avaan sivut, niin valikossa näkyy pekkää sinistä mutta, kun valitsen summamutikassa tuotteen alkaa sivut toimia kunnolla.
Kuvake
johannes
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 1843
Lauteille: Maaliskuu 2005
Paikkakunta: Haukipudas!

#5

Viesti johannes »

Tuo miesten alasuoja kuva on aika kiva. Sheivausta...
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

#6

Viesti L.K. »

Steel cupit ne olla pitää :D Ainakin Magassa tuota rosvosektorille potkimista harrastellaan sen verran, että ovat ainoat järkevät. Ja kyllä ne matsatessakin ovat ykköset. Tosin varmaan tässäkin on käyttäjäkohtaisia kokemuseroja, mutta nimim. liian monta potkua perinteisille budo-suojille ainakin suosittelee :)
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
renne
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 406
Lauteille: Tammikuu 2005

#7

Viesti renne »

Ostin top tenin kroisoshintaiset munarit. En oo katunu, ei ole kertaakaan sattunut niin paljon kuin ennen joka kerta. Ennen oli teräksiset thaikupit, mut aina kun tuli munille niin mulla ainaki lyttäs munat läjään ja sattui. Olen kuulluut et thaikupeilla ei pitäs sattuu mut mulla tuntu, saattoi olla liian pienet kun ne jäi aina vähän irti laidoista, ne oli tehty varmaan pikkukikkeleille :badgrin: hmmm... ei mulla mitään itsetunnon huonoutta oo... :roll: Joka tapauksessa, noihin top teneihin on tullut lujaakin eikä vielä oo sattunu kertaakaan, pitää koputtaa puuta
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#8

Viesti JanneM »

Tai sit Renne et vaan osaa laittaa niita kuppeja kiinni oikein.
On niita itsetunto ongelmia ja aattelet, etta minahan en pakaroitteni valiin mitaan naruja laita. Ma sidon ne taalta pakaroitten alta... Aina menee huonosti sillon... Ai ai kun sattuu...
Sulla mikaan iso oo... ;)

Kylla thai kupit on hemmetin hyvat vaparissa ja painiessa, mut taekwondossa tykkaan kayttaa ihan noita Addun munareita. Ajaa ihan hyvin asiansa siina.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
renne
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 406
Lauteille: Tammikuu 2005

#9

Viesti renne »

Käytin niitä naruilla ja niillä pusseilla ja molemmilla. Uskon et mulla johtui laitojen huonoista pehmusteista ja niiden kuppien koosta. Mulla repesi siis vatsanpeitteet kun tuli kova potku suoraan niille kupeille. Kuppien laidat painoi alavatsasta ja siinä rytäkässä vatsanpeitteet repes leikkauskuntoon. Mäkin oon ymmärtäny et yleisesti teräskuppeihin ollaan tyytyväisiä, mul varmaan oli joku maanantaikappale... tai sit ne oli pesty liian kuumassa ;) Mä mittasin just, 11,5 cm täydessä mitassa!!!
Kuvake
kenttiensankari
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 5265
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Wroclaw
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Thainyrkkeily, Vapaaottelu, BJJ, Karate

#10

Viesti kenttiensankari »

renne kirjoitti: Mä mittasin just, 11,5 cm täydessä mitassa!!!

En mie kyl tuon kokoisella paljon huutelisi :D

Itselläni on kuppeina oli ekana jääkiekkoilijan suojukset. Ne oli sellainen äärimmäinen pakko-ostos kun kisat oli edessä ja jotain oli saatava, en kyllä suosittele lämmöllä kenellekkään. Nyt on tuommoset vähän kuin noi adidaksen suojat mutta toi nauha(mikä valkonen kuminauha lieneekään) joka noita pitää paikallaan löystyy ja sitten niistä ei ole enää mitään iloa. Noita thaikuppeja yksi seurakamu suositteli, sanoi ettei ole koskaan parempia pitänyt.
Kuvake
mronkain
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 8623
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Roihuvuori

#11

Viesti mronkain »

:badgrin:
Kun näin tämän ketjun otsikon, niin mietin hiljaa mielessäni että montakohan viestiä tulee ennen kuin päästään kokoasioihin... Kohta joku väläyttää että "Mulla on mummon vanha valurauta-amme alasuojuksena, mutta vähän puristaa, taitaa olla liian pieni..." :D

- Marko
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#12

Viesti JanneM »

sami kirjoitti: Ja älä Janne unohda lentävää Maunosta...
Lentävästä maunosesta tuleekin 10 pistettä. Samoin tulee 8 pistettä balleriina ohituksesta.


Lisää kysymyksiä virallisen tuomarikoulutuksen käyneille.

Mites toi munari politiikka?
Ilmeisesti ainakaan kovia (metalli muovi) munareita ei tulevaisuudessa saa käyttää, jos Chamokseen on uskominen. ;) Tullaanko tätä munaritonta linjaa jollain tapaa toteuttamaan suomessa? Jos, niin miksi? Ja vielä semmonen, että jos on munarit jotka voat pinnaltaan pehmeät, niin saako niitä käyttää?
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
JuusoH
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 293
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

#13

Viesti JuusoH »

Muistaakseni tänä vuonna ovat vielä sallitut, mutta ensi vuonna ne saatetaan kieltää. Sitä pohditaan vielä. Tuolla emomaassahan kukaan ei muutenkaan käytä alasuojia painiessaan. Itsekkin hylkäsin ne jo neljä vuotta sitten eikä tuonne kulkusille ole juurikaan sparratessa kolissut. Sitä oppii nopeasti sellaisen painityylin että kulkuset saavat olla rauhassa. Kneebarin tekeminen saattaa tosin välillä olla hieman kivuliasta :D

Suurin syy siihen että emoliitto on ne kieltänyt taitaa olla tuo backgabistä selkärankaan tehtävä "kuppilopetus". Mr.Murdochilla oli ainakin aikoinaan sen kokoiset teräskupit että kun se pääsi selkään niin joutui melkein saman tien taputtamaan siihen että ne kupit hivelivät selkärangan muussiksi. Itse en ainakaan juuri muuta syytä tuolle kiellolle keksi. Ja jos kupit kielletään niin taitaa sitten koskea kaikkia kuppeja, oli pinta sitten kova tai pehmeä. Mutta kuten sanoin niin katsotaan että miten niiden kanssa tullaan tulevaisuudessa menettelemään...
Alliance Helsinki
Kuvake
Verr
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 2747
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: JKL

#14

Viesti Verr »

No huhuh. Ei munasuojia! Ilman munasuojia on jujitus välillä tuskaa :roll:
Harva minua kestää ja minä harvaa.
sami
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 407
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: JKL

#15

Viesti sami »

Minulle kovasti väitettiin että jos jujin tekee väärällä tekniikalla niin kasseihin sattuu. Oikealla taas ei. Kokeilin ja totesin väitteen jotakuinkin pitäväksi. Tai sitten minulla on vaan niin pieni että sitä ei saa sinne väliin. :p

Eikös kuitenkin nykyisissäkin kielletä kaikkien suojien käyttäminen jotka voivat vaikuttaa ottelun tulokseen? Näin ainakin säännöistä muistelisin. Eli on pitkälti kisajärjestäjästä kiinni miten homman kanssa pelaa. Omat Windy-merkkiset teräskupit ainakin kuuluvat gategoriaan "ranka solmulle", ja jos oikein muistan niin täällä jossain kisoissa jo kiellettiin teräskuppien käyttö juuri edellämainitun säännön perusteella. Oli kuulemma porukalta hajoitettu selkiä aiemmin. Joten sinänsä ihan ymmärrettävää.
-Oman elämänsä sankari-
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 51 kurkkijaa