Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Alasuojat

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

#121

Viesti L.K. »

Verr kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti:
Pussissa kätevintä on, että kun on vaikka muutama minuutti taukoa, niin senkun avaa vetoketjun ja ottaa kupin pois pussista. Naruviritystä ei varmaan viitsi avata ja sulkea yhtenään. Esim kusella käynti on paljon helpompaa pussi+kuppi -ratkaisulla kuin stringi-versiolla.
Naruvirityksen voi repiä alas.
Et sitten vaan kirveelläkään halua uskoa,että voisi olla ehkä kätevämpikin tapa? :lol:
Polvi kirjoitti: Saa hyvät vibat siitä vakonarusta.
Niinpä.Tämä nyt ei yllätä... :roll: :lol:

Tuo kusella käymisen helppous on muuten myös totta.Joskus kun voi ennen treeniäkin tehdystä tyhjennyksestä huolimatta kesken treenin tai esim. seminaarin kesken iskeä tarve.Silloin paljon mukavampi tuon elastisen pussin kanssa hoitaa tuo toimitus.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Verr
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 2747
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: JKL

#122

Viesti Verr »

K.Maga kirjoitti:
Verr kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti:
Pussissa kätevintä on, että kun on vaikka muutama minuutti taukoa, niin senkun avaa vetoketjun ja ottaa kupin pois pussista. Naruviritystä ei varmaan viitsi avata ja sulkea yhtenään. Esim kusella käynti on paljon helpompaa pussi+kuppi -ratkaisulla kuin stringi-versiolla.
Naruvirityksen voi repiä alas.
Et sitten vaan kirveelläkään halua uskoa,että voisi olla ehkä kätevämpikin tapa? :lol:
Tuollainen elastinen pussi oikein suggeroi käymään kusella silloin tällöin. Pidättäminen kasvattaa rakon volyymia, mikä ei suinkaan ole huono asia.
Harva minua kestää ja minä harvaa.
Olli V
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 105
Lauteille: Maaliskuu 2006

#123

Viesti Olli V »

Verr kirjoitti:
K.Maga kirjoitti:
Verr kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti:
Pussissa kätevintä on, että kun on vaikka muutama minuutti taukoa, niin senkun avaa vetoketjun ja ottaa kupin pois pussista. Naruviritystä ei varmaan viitsi avata ja sulkea yhtenään. Esim kusella käynti on paljon helpompaa pussi+kuppi -ratkaisulla kuin stringi-versiolla.
Naruvirityksen voi repiä alas.
Et sitten vaan kirveelläkään halua uskoa,että voisi olla ehkä kätevämpikin tapa? :lol:
Tuollainen elastinen pussi oikein suggeroi käymään kusella silloin tällöin. Pidättäminen kasvattaa rakon volyymia, mikä ei suinkaan ole huono asia.
Ystävän alavatsaan aiheuttama isku saa kyllä uudelleen miettimään tuota sosiaalirakon kehittämisen ajankohtaa :badgrin:
Pirunnyrkki
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 510
Lauteille: Huhtikuu 2008
Paikkakunta: Tampere

Alasuojat

#124

Viesti Pirunnyrkki »

Ensimmäiset peruskurssitreenit takana ja siellä ohjaaja lämpimästi suositteli alasuojan hankkimista ennen seuraavaa treeniä. Eli viikonlopun ohjelmaan kuuluu katsastaa hieman vaihtoehtoja ennen suojavälineen ostoa seuran kaupasta. Mistä Tampereelta voi ostaa kyseistä suojavarustetta? Ja missä hintaluokassa nuo maineikkaat thai-kupit ovat?
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Re: Alasuojat

#125

Viesti Mjölnir »

Pirunnyrkki kirjoitti: Ensimmäiset peruskurssitreenit takana ja siellä ohjaaja lämpimästi suositteli alasuojan hankkimista ennen seuraavaa treeniä. Eli viikonlopun ohjelmaan kuuluu katsastaa hieman vaihtoehtoja ennen suojavälineen ostoa seuran kaupasta. Mistä Tampereelta voi ostaa kyseistä suojavarustetta? Ja missä hintaluokassa nuo maineikkaat thai-kupit ovat?
http://www.kosni.fi/kauppa/product_info" onclick="window.open(this.href);return false; ... ucts_id=54

25€
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

#126

Viesti L.K. »

Thai-kupit,ei kannata edes harkita muita.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Mosa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1264
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Stormi

#127

Viesti Mosa »

Ei ole thai-kupitkaan ikuisia. Kovan kontaktin keppisparrissa kävi näin:

http://farm3.static.flickr.com/2141/247" onclick="window.open(this.href);return false; ... b5.jpg?v=0

Ja ei, en ollut kohteena, tuo tapahtui ameriikan ihmemaassa.

En tosin tiedä, olisiko muovikuppi juuri sen paremman näköinen tuon osuman jälkeen.
Olli Leimu
Kepistä päähän vuodesta 1998
Kuvake
bantza
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1122
Lauteille: Elokuu 2007

#128

Viesti bantza »

No ei varmaan ikuisia ole, mutta toki mielummin särö kupissa kuin kiveksessä :D

Ja kuluuhan se kupin reunan pehmustekkin jossain vaiheessa siihen kuntoon, että alkaa hiertämään ikävästi. Mutta eipä tuo suoja nyt niin mahdottomia maksa, etteikö sitä muutaman vuoden välein mielellään ostaisi kassiensa suojaksi.
Kuvake
Mosa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1264
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Stormi

#129

Viesti Mosa »

Tuossa tapauksessa alasuoja lienee tehnyt tehtävänsä, koska omistaja oli edelleen varsin onnellinen. Vaikkei se kuulemma järin hyvältä tuntunut. En epäile.

Tiesivät kertoa myös tapauksesta, missä kaveri otti varsin miehekkään osuman kuppiin, kupin reuna halkesi ja aukesi hieman, nahka lipsahti reunojen väliin ja rako napsahti kiinni. Syntynyt mustelma oli, eh, mielenkiintoisen näköinen.

Mutta taidan poistua häiriköimästä muuten asiallista keskustelua turhilla tarinoilla.
Olli Leimu
Kepistä päähän vuodesta 1998
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

#130

Viesti L.K. »

Ainahan se Murphy voi kylään tulla,mutta uskallan väittää, että jos normi treeneissä saa potkimalla tai lyömällä teräskupin rikki,onpi isku ollut hekä hivenen turhan kova ko. tilanteeseen.. :)

Ja ainakin Blue Cornerillahan on uusissa kupeissa vaahtomuovia tms. sisäpuolella jolloin ei ole niin eksoottisen tuntuinen jos nappaa esim. talvipakkasilla autossa seisseestä treenikassista suojat päälle..
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Pirunnyrkki
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 510
Lauteille: Huhtikuu 2008
Paikkakunta: Tampere

Thai alasuoja

#131

Viesti Pirunnyrkki »

Tampereelta löytyi parikin paikkaa, Chitalada Finland ja SNIKT! kamppailuklubi, mistä näitä suojia saa. Hinnat olivat aika lailla samat, 25-27 euroa. Merkit Twins, Blue Corner ja sitten kolmas, jossa luki Muyai Thai.

Kiitos vinkeistä.
Tuomo

War does not determine who is right- only who is left.
JFB324
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 283
Lauteille: Huhtikuu 2008
Paikkakunta: Karstula

Re: Alasuojat

#132

Viesti JFB324 »

Kertokaas että onko tullu vastaan tutkimuksia/kokemuksia thaikuppien materiaaleista? aiheuttaako eri metalliseokset tms. vaikkapa mutaatiota heppiin :badgrin: ..okei toi oli vähän kärjistetty. Itsellä on nyt kokeilussa alumiinista tehty kuppi ja narujen kanssa on kivaa :D
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Re: Alasuojat

#133

Viesti Mjölnir »

JFB324 kirjoitti: Kertokaas että onko tullu vastaan tutkimuksia/kokemuksia thaikuppien materiaaleista? aiheuttaako eri metalliseokset tms. vaikkapa mutaatiota heppiin :badgrin:
Jeps. Olen jo useamman vuoden käyttänyt em. metaalisia alasuojia, ja olen huomannut, että heppi on todnäk kasvanut ja sillä on naissukupuoleen euforisoiva vaikutus.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Yin
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 274
Lauteille: Huhtikuu 2008
Paikkakunta: Espoo

Re: Alasuojat

#134

Viesti Yin »

Miten muuten noi koot nyt menee noissa thai-kupeissa kun Twinssin sivuilla sanotaan, että "koko määräytyy nivusten mukaan". Niin mistä sen nivusten koon voi päätellä? Täytyykö tässä alkaa mitata säkkien tilavuutta?
Osaisiko joku avata asiaa pienelle ja typerälle? :lol:
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Re: Alasuojat

#135

Viesti Mjölnir »

Yin kirjoitti: Miten muuten noi koot nyt menee noissa thai-kupeissa kun Twinssin sivuilla sanotaan, että "koko määräytyy nivusten mukaan". Niin mistä sen nivusten koon voi päätellä? Täytyykö tässä alkaa mitata säkkien tilavuutta?
Osaisiko joku avata asiaa pienelle ja typerälle? :lol:
Itse olen käyttänyt kokoa LLL, joka on kai hyvä normaalikokoiselle. LL on pienille.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 109 kurkkijaa